Pinkpop 2024

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
713
929
Hieronder de namen waarnaar ik het meest uitkijk:
  • YUNGBLUD
  • Avril Lavigne
  • Keane
  • De Jeugd Van Tegenwoordig
  • Anouk
  • Calvin Harris
  • Loreen
  • Limp Bizkit
  • Sam Smith
  • Ed Sheeran
In totaal 10 namen waar ik toch laaiend enthousiast van word, dus het valt goed mee voor mij persoonlijk deze editie 👍
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Hieronder de namen waarnaar ik het meest uitkijk:
  • YUNGBLUD
  • Avril Lavigne
  • Keane
  • De Jeugd Van Tegenwoordig
  • Anouk
  • Calvin Harris
  • Loreen
  • Limp Bizkit
  • Sam Smith
  • Ed Sheeran
In totaal 10 namen waar ik toch laaiend enthousiast van word, dus het valt goed mee voor mij persoonlijk deze editie 👍
dat zijn volgens mij nou precies de 10 namen waar ik persoonlijk het minst enthousiast om ben.
enkel limp bizkit, maar die heb ik voroig jaar nog gezien.
vervang die door hozier en je hebt ze letterlijk alle 10
 
  • Haha
Waarderingen: elo en MadMandra27

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
59
55
Sowieso weinig PR/communicatie dit jaar vind ik. Ze hoeven niet, zoals BKS en andere festivals, iedere week artiesten in de spotlight te zetten. Iets meer PR kan toch geen kwaad lijkt me.
Dit zijn ze toevallig wel op TikTok aan het doen. Hierin lichten ze een artiest uit met een aantal foto's gevuld met wat (fun) facts. Zo te merken zit er hier weinig op dat medium haha.

Tot nu toe hebben ze dan ook vooral artiesten uitgelicht die populair zijn bij de jeugd (verwacht ik). Zoals Froukje, Sam Smit, Yungblud, Hozier, S10.
Iets met het aanspreken van een jongere doelgroep....?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
314
263
Wat? Die reputatie is er niet echt meer hoor. Al jaren niet volgens mij.
Zijn reputatie is wat verbeterd doordat hij nu gewoon zijn setlist afmaakt i.p.v rondloopt en maar wat scheldwoorden roept en dat het publiek niks is en het geluid slecht is.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
168
Heb Limp Bizkit één keer live gezien en ondanks dat ze er wel een feestje van maakten, stoorde ik me wel aan het eindeloze geouwehoer van Fred Durst. Volgens mij hebben ze maar 10 nummers gespeeld in een uur toen.

Is al wel een paar jaar terug, misschien pakken ze het inmiddels anders aan.

Edit: oke als ik bovenstaande moet geloven pakken ze het inderdaad iets anders aan :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Het probleem zit hem echt niet in Limp Bizkit. Al hoewel er hier ook haters zitten, is het voor velen wel gewoon een act om even los te gaan. Waar ook jongeren gewoon nog van kunnen genieten overigens.

Ik heb het idee dat het veel meer in de namen zit vanaf o.a. Against The Current, Calum Scott, Cian Ducrot, James Arhur, Laurence Spencer Smith, Loreen, Matt Maltese, Meute, Playa Royale, Henry Moodie, Aviva, Beth Mccarthy, Chinchilla, Clockclock, Dagny, Dead Pony, Gunmoll, James Marriot, The K's, Kawala, Lottery Winners, Nieve Ella, Ruby Waters, Tors, Gideon Luciana...

Er zullen vast mensen bij zitten die 1 van deze acts "wel" leuk vind. Maar dit zijn toch totaal geen aansprekende namen voor een Major? Hier kan je toch gewoon niks mee met alle respect.

En dan laat ik nog bepaalde populairder cliché NL acts buiten beschouwing.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Het probleem zit hem echt niet in Limp Bizkit. Al hoewel er hier ook haters zitten, is het voor velen wel gewoon een act om even los te gaan. Waar ook jongeren gewoon nog van kunnen genieten overigens.

Ik heb het idee dat het veel meer in de namen zit vanaf o.a. Against The Current, Calum Scott, Cian Ducrot, James Arhur, Laurence Spencer Smith, Loreen, Matt Maltese, Meute, Playa Royale, Henry Moodie, Aviva, Beth Mccarthy, Chinchilla, Clockclock, Dagny, Dead Pony, Gunmoll, James Marriot, The K's, Kawala, Lottery Winners, Nieve Ella, Ruby Waters, Tors, Gideon Luciana...

Er zullen vast mensen bij zitten die 1 van deze acts "wel" leuk vind. Maar dit zijn toch totaal geen aansprekende namen voor een Major? Hier kan je toch gewoon niks mee met alle respect.

En dan laat ik nog bepaalde populairder cliché NL acts buiten beschouwing.
En dat twijfelachtig rijtje vormt gewoon pakweg een derde van de hele lineup..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Raskolnikov

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Het probleem zit hem echt niet in Limp Bizkit. Al hoewel er hier ook haters zitten, is het voor velen wel gewoon een act om even los te gaan. Waar ook jongeren gewoon nog van kunnen genieten overigens.

Ik heb het idee dat het veel meer in de namen zit vanaf o.a. Against The Current, Calum Scott, Cian Ducrot, James Arhur, Laurence Spencer Smith, Loreen, Matt Maltese, Meute, Playa Royale, Henry Moodie, Aviva, Beth Mccarthy, Chinchilla, Clockclock, Dagny, Dead Pony, Gunmoll, James Marriot, The K's, Kawala, Lottery Winners, Nieve Ella, Ruby Waters, Tors, Gideon Luciana...

Er zullen vast mensen bij zitten die 1 van deze acts "wel" leuk vind. Maar dit zijn toch totaal geen aansprekende namen voor een Major? Hier kan je toch gewoon niks mee met alle respect.

En dan laat ik nog bepaalde populairder cliché NL acts buiten beschouwing.
Palaye Royale op Lowlands 22 gezien, was tof hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Ja, maar dat is toch gewoon 1 van de 4 podia? Als je zo weinig namen hebt, lijkt me niet dat je 21 (?) namen weg kan zetten als niet zo belangrijk.
Maar het gros van het Pinkpop publiek ziet Stage 4 toch maar 2x per dag (bij binnenkomst en op weg naar buiten)? Dat is dan 2x vaker dan dat ze de tent zien btw
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
rijtje zal korter zijn als je de Stage 4 namen er uit laat
Stage 4 is ticketverkooptechnisch ook totaal overbodig. Leuk hoor voor de mensen die er toch zijn en die ene bent op de main niet willen zien. Maar uiteindelijk koopt niemand er kaartjes vanwege Stage 4.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Maar het gros van het Pinkpop publiek ziet Stage 4 toch maar 2x per dag (bij binnenkomst en op weg naar buiten)? Dat is dan 2x vaker dan dat ze de tent zien btw
Haha. Niet dat het niet klopt hoor, maar da's niet enkel typisch Pinkpop toch? Overal staat het gros van het publiek bij de main stages en een aanzienlijk kleiner deel bij de kleinere stages. Dat maakt nou net in essentie het verschil tussen de stages toch, de capaciteit en het bereik?
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Haha. Niet dat het niet klopt hoor, maar da's niet enkel typisch Pinkpop toch? Overal staat het gros van het publiek bij de main stages en een aanzienlijk kleiner deel bij de kleinere stages. Dat maakt nou net in essentie het verschil tussen de stages toch, de capaciteit en het bereik?
Jep, op alle festivals zijn het uiteindelijke de grote namen op de grote podia die de meeste mensen trekken. Toch heb ik de indruk dat dit op Pinkpop extremer is wegens de programmering op de mainstages en de praktische indeling van het terrein. Je wordt wel erg ontmoedigd om op "ontdekking" te gaan is mijn indruk. Daarom heb ik zelf de indruk dat de tent en stage 4 vaker leger zijn op Pinkpop dan vergelijkbare podia op andere festivals.

(onderbuikgevoel)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken