Lowlands 2024

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
489
315
Ik twijfel om dit jaar voor het eerst naar lowlands te gaan. Ik ga al jaren naar dtrh en andere festivals in nl en Europa maar op de een of andere manier nooit op LL terecht gekomen. Is de sfeer en het publiek vergelijkbaar met die van dtrh?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.535
2.001
Ik twijfel om dit jaar voor het eerst naar lowlands te gaan. Ik ga al jaren naar dtrh en andere festivals in nl en Europa maar op de een of andere manier nooit op LL terecht gekomen. Is de sfeer en het publiek vergelijkbaar met die van dtrh?
In grote lijnen is het publiek wel vergelijkbaar, gevoelsmatig is het DTRH-publiek ook steeds meer publiek geworden dat eerst naar Lowlands ging. Heb wel het idee dat het publiek van DTRH wel ietsje alternatiever en vrijer is.
Daarnaast is het festivalterrein van Lowlands wel echt een stuk minder prettig dan DTRH. Lowlands voelt daardoor veel massaler aan en je hebt wat minder 'verborgen' plekjes om je even terug te trekken. Desalniettemin blijft het een festival waar je zeker eens een keer geweest moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.319
1.327
Ik twijfel om dit jaar voor het eerst naar lowlands te gaan. Ik ga al jaren naar dtrh en andere festivals in nl en Europa maar op de een of andere manier nooit op LL terecht gekomen. Is de sfeer en het publiek vergelijkbaar met die van dtrh?
Ik denk zéker dat je Lowlands eens gezien moet hebben als je andere festivals met ongeveer dezelfde vibe ook hebt gepakt. Of het leuker/beter/vergelijkbaar is kan je dan vooral zelf oordelen en dat is alles wat telt.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Don_076

Playlistbediener
6 feb 2024
10
14
Ik blijf er bij. Als je ze boekt op dit soort festivals dan moet je ze de opdracht meegeven daar vandaan te blijven. Want een Armin kan bijvoorbeeld ook echt wel draaien. Zijn eigen Armin Only shows waren bijvoorbeeld ook erg sterk. Tiësto zou je ook een classic of ISOS set moeten vragen, dan ga je echt gewoon een legendarische nacht kunnen neerzetten.

Het is jammer dat deze kant te weinig belicht wordt over dit soort dj's die echt wel van de mainstream weg kunnen blijven als ze dat zouden willen. Maar goed van Tiësto is er ook weinig meer over hoor, en dat zeg ik als groots Tiësto fan van oudsher. Met zijn hedendaagse muziek kan ik niks mee.

Maar ik zie dit niet snel gebeuren.
Klopt. Toen Tiësto nog alleen maar wereldberoemd in Breda was heb ik 'm daar sets horen draaien die legendarisch waren. Daar gingen mixen van Pearl Jam enzo doorheen. Is nu ondenkbaar.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Novis95

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
149
289
In grote lijnen is het publiek wel vergelijkbaar, gevoelsmatig is het DTRH-publiek ook steeds meer publiek geworden dat eerst naar Lowlands ging. Heb wel het idee dat het publiek van DTRH wel ietsje alternatiever en vrijer is.
Daarnaast is het festivalterrein van Lowlands wel echt een stuk minder prettig dan DTRH. Lowlands voelt daardoor veel massaler aan en je hebt wat minder 'verborgen' plekjes om je even terug te trekken. Desalniettemin blijft het een festival waar je zeker eens een keer geweest moet zijn.
Ik vond DTRH dus juist massaler. Of misschien is massaal niet het goede woord hier, maar past drukker de lading beter. Te veel knelpunten in de doorstroming waar je merkt dat te veel mensen dezelfde kant op willen (of juist allemaal een andere kant als ik).

Het terrein van DTRH is op zich prettiger, meer groen en een flink meer, maar plekken om rustig te zitten zijn er op Lowlands ook genoeg. Ik vind het prettig toeven op het Lowlands-terrein.

Het is nu twee edities geleden dat ik voor het laatst op DTRH was, maar ik vond het publiek daar toen nog uniformer, nog meer geforceerd op zoek naar een 'spontaan' feestje dan bij Lowlands. Ook de verschillende zones zijn zo nadrukkelijk verschillend van elkaar opgezet. DTRH voelt voor mij daardoor veel meer geforceerd. 'Kijk hier liggen hoolahoops, ga maar snel heel spontaan en origineel hoolahoopen. Even lekker gek doen.'

ik zou Lowlands anytime verkiezen boven DTRH.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.535
2.001
Ik vond DTRH dus juist massaler. Of misschien is massaal niet het goede woord hier, maar past drukker de lading beter. Te veel knelpunten in de doorstroming waar je merkt dat te veel mensen dezelfde kant op willen (of juist allemaal een andere kant als ik).

Het terrein van DTRH is op zich prettiger, meer groen en een flink meer, maar plekken om rustig te zitten zijn er op Lowlands ook genoeg. Ik vind het prettig toeven op het Lowlands-terrein.

Het is nu twee edities geleden dat ik voor het laatst op DTRH was, maar ik vond het publiek daar toen nog uniformer, nog meer geforceerd op zoek naar een 'spontaan' feestje dan bij Lowlands. Ook de verschillende zones zijn zo nadrukkelijk verschillend van elkaar opgezet. DTRH voelt voor mij daardoor veel meer geforceerd. 'Kijk hier liggen hoolahoops, ga maar snel heel spontaan en origineel hoolahoopen. Even lekker gek doen.'

ik zou Lowlands anytime verkiezen boven DTRH.
Het is juist ook wel leuk om te zien hoe verschillend de percepties over de festivals kunnen zijn. Ik voel me uiteindelijk prettig op beide festivals, maar net iets meer op DTRH. Moet wel zeggen dat ik na vorig jaar een beetje huiverig was over hoe ze hun line-up zouden gaan neerzetten, maar die twijfels zijn dit jaar wel even flink weggenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en mgbss

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
469
814
100 euro.. dat kan je je ook bijna niet meer voorstellen he

Voor de rest erg vermakelijk om te lezen
 
  • Haha
Waarderingen: eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
100 euro.. dat kan je je ook bijna niet meer voorstellen he

Voor de rest erg vermakelijk om te lezen
Dat is ongeveer wat je kwijt bent aan eten en drinken op een dag festivallen (en ja sommige mensen zitten hier ruim onder en anderen ruim boven)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Ik vond DTRH dus juist massaler. Of misschien is massaal niet het goede woord hier, maar past drukker de lading beter. Te veel knelpunten in de doorstroming waar je merkt dat te veel mensen dezelfde kant op willen (of juist allemaal een andere kant als ik).

Het terrein van DTRH is op zich prettiger, meer groen en een flink meer, maar plekken om rustig te zitten zijn er op Lowlands ook genoeg. Ik vind het prettig toeven op het Lowlands-terrein.

Het is nu twee edities geleden dat ik voor het laatst op DTRH was, maar ik vond het publiek daar toen nog uniformer, nog meer geforceerd op zoek naar een 'spontaan' feestje dan bij Lowlands. Ook de verschillende zones zijn zo nadrukkelijk verschillend van elkaar opgezet. DTRH voelt voor mij daardoor veel meer geforceerd. 'Kijk hier liggen hoolahoops, ga maar snel heel spontaan en origineel hoolahoopen. Even lekker gek doen.'

ik zou Lowlands anytime verkiezen boven DTRH.
Ik vind beide festivals fantastisch. Lowlands is mijn uiteindelijke favoriet van de twee, als ik zou moeten kiezen ga ik liever naar Lowlnds dan DTRH. Maar het verschil is nipt. Doorslaggevend voor Lowlands is dat er gewoon meer te kiezen valt. Meer podia, doorgaans bredere keuze in genres, doorgaans meer aanbod in elekronische acts en hiphop. De X-Ray is voor mij de fijnste plek om optredens te zien.

Het terrein van DTRH is iets mooier, maar het terrein van LL is ook gewoon bijzonder goed ingericht. Op beide festivals genoeg leuke plekjes om te chillen, het aanbod aan eten is ongeveer gelijk, Zeker als je dat vergelijkt met Pinkpop is de inrichting en beleving van het terrein geweldig. Pukkelpop vond ik ook leuk gedaan, maar ook die halen het wat mij betreft niet bij DTRH en LL.

Qua publiek is DTRH iets anders dan LL en dat merk je aan alles. Veel grote vriendegroepen met net wat meer ouder publiek. Ook heel erg Nijmeegs feestje vaak. Aangezien ik zelf ook niet super jong meer ben en uit Nijmegen kom, is dat wel leuk ;-). Maar denk dat het niet uitmaakt hou oud je bent of waar je vandaan komt: DTRH is echt heel plezierig.

Lowlands publiek is wel echt jonger en iets meer op nachtprogramma gericht denk ik. Maar ik voel me net zo confortabel op Lowlands als op DTRH; beide festivals zijn heel ontspannen als je dat wilt. Overal voer je leuke gesprekken met mensen die je niet kent.

Heerlijk, krijg er weer helemaal zin in!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
zoals raskalnikov zegt
helemaal mee eens

ik vind de extraatjes op lowlands ook juist de juliet, echo, x-ray
dat zijn toch dingen die ik op andere festivals heel erg mis
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
489
315
Ik vind beide festivals fantastisch. Lowlands is mijn uiteindelijke favoriet van de twee, als ik zou moeten kiezen ga ik liever naar Lowlnds dan DTRH. Maar het verschil is nipt. Doorslaggevend voor Lowlands is dat er gewoon meer te kiezen valt. Meer podia, doorgaans bredere keuze in genres, doorgaans meer aanbod in elekronische acts en hiphop. De X-Ray is voor mij de fijnste plek om optredens te zien.

Het terrein van DTRH is iets mooier, maar het terrein van LL is ook gewoon bijzonder goed ingericht. Op beide festivals genoeg leuke plekjes om te chillen, het aanbod aan eten is ongeveer gelijk, Zeker als je dat vergelijkt met Pinkpop is de inrichting en beleving van het terrein geweldig. Pukkelpop vond ik ook leuk gedaan, maar ook die halen het wat mij betreft niet bij DTRH en LL.

Qua publiek is DTRH iets anders dan LL en dat merk je aan alles. Veel grote vriendegroepen met net wat meer ouder publiek. Ook heel erg Nijmeegs feestje vaak. Aangezien ik zelf ook niet super jong meer ben en uit Nijmegen kom, is dat wel leuk ;-). Maar denk dat het niet uitmaakt hou oud je bent of waar je vandaan komt: DTRH is echt heel plezierig.

Lowlands publiek is wel echt jonger en iets meer op nachtprogramma gericht denk ik. Maar ik voel me net zo confortabel op Lowlands als op DTRH; beide festivals zijn heel ontspannen als je dat wilt. Overal voer je leuke gesprekken met mensen die je niet kent.

Heerlijk, krijg er weer helemaal zin in!
Kijk, dit is precies het antwoord waar ik op hoopte. Thanks en tot op lowlands! (En dtrh) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
Moet je eens kijken op het BKS-forum. De boekers van BKS, die hebben pas veel kansen gemist...

Begint er juist op te lijken dat de BKS boekers hun werk goed gedaan hebben. Staan echt een paar parels op de line-up dit jaar. Hoop wel dat Lowlands echt een goede elektronische worp nog kan realiseren, begint tijd te worden voor nieuwe namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken