Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Dit is inderdaad vooral een ding 'op papier' om aan de vergunningseisen te voldoen die de gemeente (?) stelt. In de praktijk kun je straks natuurlijk nog gewoon een grote pet-fles whisky cola of gin tonic mee naar de camping nemen, ook al is dat tegen de huisregels. Wellicht dat ze wel - in ieder geval voor de vorm - wat glazen flessen sterk in beslag nemen bij de hoofdingang.

Voor wat betreft het meenemen van een (open) blikje bier van de camping naar het festivalterrein zullen ze wellicht wat strenger zijn, maar dan is het gewoon een kwestie van a) je blikje opdrinken voordat je het terrein op gaat, b) je blikje overgieten in een plastic flesje en hopen dat de security relaxed doet of c) meesmokkelen in bijvoorbeeld je kontzak...
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
Dit is inderdaad vooral een ding 'op papier' om aan de vergunningseisen te voldoen die de gemeente (?) stelt.

Denk dat dit inderdaad de kernreden is, je ziet dat er vanuit de overheid een ontmoedigingsbeleid bestaat tegen drugs/alcohol gebruik, en dit wordt in sommige gemeenten beter bewaakt dan in anderen. Het is dezelfde reden dat veel festivals een zero-tolerance beleid hanteren richting soft/hard drugs op papier, maar in de praktijk er niks tegen doen of overal borden ophangen over veilig gebruik.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Het is meestal een goede mix tussen de hardere beats en de ingetogen nummers! Mocht je Overmono nog niet hebben gecheckt, dat zit wel in hetzelfde straatje als de wat hardere nummers. Die staan ook op LL!
Ja die had ik al op mijn lijstje staan, toevallig ook die Lot radio set met Fred Again.. beluisterd afgelopen week, klonk erg lekker.

Qua elektronische namen heb ik nu Fred Again.., Overmono, Maribou State, Barry can't Swim en Soulwax op mijn lijst staan, waar ik de laatstgenoemde al regelmatig luisterde. Skrillex vroeger ook regelmatig geluisterd (>10 jaar geleden), maar zijn huidige muziek spreekt mij iets minder aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Verwachten we trouwens volgende week nieuwe namen voor LL? En morgen nieuwe namen voor DTRH?
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Verwachten we trouwens volgende week nieuwe namen voor LL? En morgen nieuwe namen voor DTRH?
Nee, de ervaring leert dat de tweede drop rond het midden van maart komt. Soms paar dagen eerder, soms paar dagen later. Denk dat we nog wel 2 a 3 weken moeten wachten.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Ja die had ik al op mijn lijstje staan, toevallig ook die Lot radio set met Fred Again.. beluisterd afgelopen week, klonk erg lekker.

Qua elektronische namen heb ik nu Fred Again.., Overmono, Maribou State, Barry can't Swim en Soulwax op mijn lijst staan, waar ik de laatstgenoemde al regelmatig luisterde. Skrillex vroeger ook regelmatig geluisterd (>10 jaar geleden), maar zijn huidige muziek spreekt mij iets minder aan.
Brutalismus 3000 al gecheckt? Ik moest even wennen maar kijk er nu wel naar uit moet ik zeggen. Hun Boiler Room geeft goede energie af.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Brutalismus 3000 al gecheckt? Ik moest even wennen maar kijk er nu wel naar uit moet ik zeggen. Hun Boiler Room geeft goede energie af.
Bedankt voor de tip! Heb net de boiler room set uit 2021 beluisterd en klinkt erg goed! Ik was zelf vroeger helemaal in de hardstyle muziek en heb regelmatig Decibel en Defqon bezocht en er zitten voor mij een paar bekende oudere nummers in hun set, dus deze komt ook bij mij op de lijst.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
We zullen het eerder weten, want alle Mojo festivals hebben hetzelfde staan in de huisregels (Pinkpop, DTRH). En uiteraard is het een steekproef. Ik ben in de vorige 15 edities slechts 1 keer gecontroleerd bij de ingang en dat ging wel vrij grondig moet ik zeggen (alles uit de tas, zelfs de tent). De andere keren altijd in 1 streep door...

Persoonlijk probeer ik me zoveel mogelijk aan de 'regeltjes' te houden, ik houd niet van de stress vooraf en ik wil gewoon rustig door kunnen lopen. Ook de enige reden waarom ik overstag ben gegaan voor een groepsplek: donderdag geen stress voor een mooie plek. Daarnaast moet ik tegenwoordig het goede voorbeeld geven (iets met kids). Bij Paaspop was de zoon al behoorlijk van slag toen ik mijn aftershave moest inleveren (glas?), hij heeft het er nog over :).

Qua muziek begint er steeds meer goed te vallen: MSPaint, University, Maribou State, Overmono.. Moest het even opzoeken, die laatste al gezien in 2022, mooie spot 1:30-2:30 in de Bravo (met daarna nog Four Tet). Ik vermoed dat ze dit jaar helaas naar de Heineken gaan...
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
We zullen het eerder weten, want alle Mojo festivals hebben hetzelfde staan in de huisregels (Pinkpop, DTRH). En uiteraard is het een steekproef. Ik ben in de vorige 15 edities slechts 1 keer gecontroleerd bij de ingang en dat ging wel vrij grondig moet ik zeggen (alles uit de tas, zelfs de tent). De andere keren altijd in 1 streep door...

Persoonlijk probeer ik me zoveel mogelijk aan de 'regeltjes' te houden, ik houd niet van de stress vooraf en ik wil gewoon rustig door kunnen lopen. Ook de enige reden waarom ik overstag ben gegaan voor een groepsplek: donderdag geen stress voor een mooie plek. Daarnaast moet ik tegenwoordig het goede voorbeeld geven (iets met kids). Bij Paaspop was de zoon al behoorlijk van slag toen ik mijn aftershave moest inleveren (glas?), hij heeft het er nog over :).

Qua muziek begint er steeds meer goed te vallen: MSPaint, University, Maribou State, Overmono.. Moest het even opzoeken, die laatste al gezien in 2022, mooie spot 1:30-2:30 in de Bravo (met daarna nog Four Tet). Ik vermoed dat ze dit jaar helaas naar de Heineken gaan...
Aankomende editie wordt mijn 15e en ik ben nog NOOIT gecontroleerd, gefouilleerd, of wat dan ook. Loop altijd met een grote glimlach en de laatste jaren met meerdere blikken pils langs de security.
Overigens geldt dit niet voor de anderen uit mijn groep, zelfs mijn vriendin is wel eens uit de rij voor het festival (toen die er nog elke dag stond) gehaald en zeer grondig gefouilleerd. Ook ken ik meerderen die zelfs wel eens bij het OM-straatje op bezoek mochten. Maar die onzin is volgens mij gelukkig ook gestopt.
Ik denk toch dat de onvervalste glimlach en de 'het is wat het is-houding' waar ik om bekend sta de truc zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: freezeroz

Gebruikers die dit onderwerp bekijken