Rock Werchter 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
In de breedte, vooral op donderdag, een sterke editie om zwakkere headliners te compenseren maar zoals @wenteldave aangeeft nauwelijks must sees. Meeste acts die ik leuk vind heb ik al eens gezien of zijn relatief gemakkelijk te zien / zie ik nog een zaaltournee aankondigen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Donderdag
Must see:
The Streets, The Gaslight Anthem, Parkway Drive
Graag zien: Stone, Dropkick Murphy's, Black Pumas, Meute, Eefje De Visser, Slowdive, Bombay Bicylcle Club


Vrijdag
Must see:
The Beaches, Declan McKenna, Bad Omens
Graag zien: dEUs, Sum 41, Frank Carter & The Rattlesnakes,

Zaterdag
Must see:
The Last Dinner Party, The Blaze
Graag zien: Dua Lipa, Nothing But Thieves, Brihang (fan maar op main stage gaat dat denk ik niet werken), Khruangbin, Equal Idiots, Arlo Parks, Marc Rebillet, J Bernardt, Peuk

Zondag
Muse see:
Foo Fighters, Brutus, High Vis, Loyle Carner, IDLES
Graag zien: Jungle, Michael Kiwanuka, Sampha,

Vooral wachten op slope namen, vorige jaren daar telkens de leukste optredens gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos en Joslittel

festirock

Support act
1 dec 2015
847
575
Met een volledig uitverkochte clubtournee waar verschillende extra shows zijn aangekondigd betwijfel ik dat de main te groot zou zijn. Brihang is groter dan ooit en heeft à la Zwangere Guy in 2019 echt een boerenjaar.

Qua beleving zou Brihang veel beter tot z'n recht komen in de Barn.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Subliem wel dat Johnny Marr er staat. Verplichte kost voor alle britpopfans. Zonder Marr geen blur, oasis, pulp Radiohead etc …
Voor mij de beste muziek van de 80’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: frank foert

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.641
Met een volledig uitverkochte clubtournee waar verschillende extra shows zijn aangekondigd betwijfel ik dat de main te groot zou zijn. Brihang is groter dan ooit en heeft à la Zwangere Guy in 2019 echt een boerenjaar.

Ik ben naar de clubtour geweest Yannick, het was meesterlijk..maar de show doet veel met licht en er zitten momenten in die intens zijn omdat hij de set even heel klein en intiem maakt om dan terug open te barsten (Steentje acapella en fluisterend inzetten en zo opbouwen bvb)

Dat gaat op die main gewoon niet pakken, dus daarom had ik hem liever in die Barn gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik ben naar de clubtour geweest Yannick, het was meesterlijk..maar de show doet veel met licht en er zitten momenten in die intens zijn omdat hij de set even heel klein en intiem maakt om dan terug open te barsten (Steentje acapella en fluisterend inzetten en zo opbouwen bvb)

Dat gaat op die main gewoon niet pakken, dus daarom had ik hem liever in die Barn gezien.
Mja, een festival is geen concert hè alee. 😄
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Er zitten in de voorlopige clashfinder toch wel echt pijnlijke clashes op die donderdag hoor ... Ben bang dat ik wederom Black Pumas ga laten schieten (vorige keer voor Pearl Jam en dit maal voor Parkway Drive).

Ik ga al naar de clubtour van Meute in 013 (en heb ze in 2022 gezien ipv the Peppers) dus die maken mij wat minder uit.

Maar ook het feest van Dropkick skippen om de combi Slowdive - PJ Harvey te pakken. Dan heb ik het nog niet over Nathaniel (al 2x gezien waarvan 1x barn) vs Greta (welke ik nog niet heb gezien).

Grote kans dat ik alleen The Cat Empire en Jane's Addiction op de tenten meepak die dag en heel misschien nog wat Slope namen afhankelijk van het programma.

Ik voorzie wel één groot feest aan die main. Ik vind de main in dat opzicht boeiender dan welke main lineup van een dag in 2023 dan ook.

Morgen de rest uitpluizen. Nu tijd voor Vastenavend (carnaval).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.641
Mja, een festival is geen concert hè alee. 😄

Jamaja, wat is het nu? We zitten hier constant de Barn op te hemelen omdat het de ervaring van een concertzaal levert op een festival, maar als je dan oppert dat Brihang net om die reden beter zou passen in die Barn is het louter een festival. 😄
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Jamaja, wat is het nu? We zitten hier constant de Barn op te hemelen omdat het de ervaring van een concertzaal levert op een festival, maar als je dan oppert dat Brihang net om die reden beter zou passen in die Barn is het louter een festival. 😄
Dat was toch het punt niet? Je zegt eerst dat de main te groot zou zijn voor Brihang en nu is het dat de show beter zou werken in het donker. Dat is wel iets anders.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.781
3.732
Er zitten in de voorlopige clashfinder toch wel echt pijnlijke clashes op die donderdag hoor ... Ben bang dat ik wederom Black Pumas ga laten schieten (vorige keer voor Pearl Jam en dit maal voor Parkway Drive).

Ik ga al naar de clubtour van Meute in 013 (en heb ze in 2022 gezien ipv the Peppers) dus die maken mij wat minder uit.

Maar ook het feest van Dropkick skippen om de combi Slowdive - PJ Harvey te pakken. Dan heb ik het nog niet over Nathaniel (al 2x gezien waarvan 1x barn) vs Greta (welke ik nog niet heb gezien).

Grote kans dat ik alleen The Cat Empire en Jane's Addiction op de tenten meepak die dag en heel misschien nog wat Slope namen afhankelijk van het programma.

Ik voorzie wel één groot feest aan die main. Ik vind de main in dat opzicht boeiender dan welke main lineup van een dag in 2023 dan ook.

Morgen de rest uitpluizen. Nu tijd voor Vastenavend (carnaval).
Ter compensatie van de andere dagen aan de main, vooral vrijdag 😅
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.641
Dat was toch het punt niet? Je zegt eerst dat de main te groot zou zijn voor Brihang en nu is het dat de show beter zou werken in het donker. Dat is wel iets anders.

Naah, ik bedoelde vooral dat die main te groot is voor de show die Brihang brengt en de poetische hiphop waar hij in schittert. Brihang zijn kunnen ga ik geen moment in twijfel trekken, wel de impact die de grootte van dat podium en de afstand tot het publiek gaat hebben op zijn set.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Quasi elke act staat beter in de Barn, of zelfs KluB C. Er is volgens mij wat extra gepuzzel nodig geweest. Denk dat Nathaniel en Brihang zijn gewisseld. Vergelijkbaar met situatie waardoor Triggerfinger en Franz Ferdinand in 2018 in KluB C zijn terecht gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en yannickd

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Ter compensatie van de andere dagen aan de main, vooral vrijdag 😅
Qua entertainment en "beleving" gaat die vrijdag main het gewoon heel goed doen hoor. Genoeg energie. Kon je vorige editie over Interpol en Paolo Nutini bijvoorbeeld niet zeggen (ondanks dat die muziek heel goed is).
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
543
Na de vorige drop waren 21 van de 60 namen nieuw op de affiche van RW (35%). Met de 18 namen van afgelopen week is het aantal nieuwe namen opgelopen naar 29 van de 78 (37%).

Bepaald niet nieuw zijn the Pretenders die al in 1987 op Torhout/Werchter optraden (en daarna nog in 2017 op RW).
Andere uitersten zijn Jalen Ngonda, Kneecap, No Guidnce, Lawrence en Matt Maltese die voor het eerst voet op een Belgisch podium zetten.

De nieuwe namen staan in vet.

Nieuw op RW:
Arlo Parks, Avril Lavigne, Bluai, Bad Omens, the Beaches, Brutus, Eefje de Visser, High Vis, Isaac Roux, James Arthur, Jane’s Addiction, the Last Dinner Party, Lauren Spencer Smith, Loverman, Loyle Carner, Marc Rebillet, Peuk, Sampha, Sleaford Mods, Tom Morello, Zara Larsson, Jalen Ngonda, Johnny Marr, Kneecap, Brihang, Cian Ducrot, No Guidnce, Lawrence, Matt Maltese

Wat was het laatste optreden op RW van de rest van de lijst?

2023:
Froukje, STONES

2022:
Black Pumas, Glints (ook in 2018), Parcels, Yungblud (ook in 2019), Maneskin, Nothing but Thieves (ook in 2017 en 2019), Royal Blood (ook in 2014, 2015 en 2017), Sum 41 (ook in 2005), Michael Kiwanuka (ook in 2012), Meute, IDLES (ook in 2018)

2019:

Greta van Fleet, Janelle Monáe, Jungle (ook in 2015), Khruangbin, Whispering Sons, the Blaze, Parkway Drive

2018:
Snow Patrol (ook in 2007 en 2012), the Kooks (ook in 2006, 2007, 2008 en 2012), the Breeders, Equal Idiots

2017:
Dua Lipa, J. Bernardt, Foo Fighters (ook in 1996), Dropkick Murphys (ook in 2002, 2004, 2012 en 2014), Benjamin Clementine, Slowdive, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats (ook in 2016), Frank Carter & the Rattlesnakes, Declan McKenna, Noname, the Pretenders (ook in 1987, nog wel op Werchter Boutique in 2019)

2016:

PJ Harvey (ook in 1995, 2001, 2004 en 2011), Gary Clark jr. (ook in 2013)

2015:

Archive, Lenny Kravitz (ook in 1990, 1993, 1999, 2004 en 2008), Róisin Murphy (ook in 2005, 2008 – in 1996, 2003 en 2004 met Moloko), the Cat Empire

2014:
Bombay Bicycle Club (ook in 2012)

2013:

Jessie Ware, the Gaslight Anthem (ook in 2010 en 2011), the Hives (ook in 2008 en 2011), Tom Odell (nog wel op Werchter Boutique in 2018)

2012:

dEUS (ook in 1995, 1997 en 2002)

2009:
the Streets (ook in 2003 en 2006)

2005:
Simple Plan
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken