Sport algemeen

De afgelopen dagen hier ook de persconferenties van oranje wat gevolgd en niet alleen Valentijn (al is die wel het dieptepunt), maar ook de rest van de vragen die daar gesteld worden en onderwerpen die aangehaald worden zijn toch echt zwaar ondermaats zeg.

Volledig terechte opmerking van Virgil. Een beetje kritiek is prima, maar een speler net zijn staat van dienst mag wel wat meer respect voor zijn.

En over de Eredivisie, ik ben oprecht positief verrast over de afgelopen wedstrijden van Feyenoord. Toch vrees ik wel dat op den duur, de breedte van de selectie ons zal gaan opbreken. Maar we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Wat ik overigens wel een beetje bijzonder vind is dat Van Dijk niet bij de begrafenis aanwezig was van mevrouw Koeman. Ik lees dat Frenkie de Jong er wel was, maar vind het eigenlijk wel een beetje zakelijk overkomen vanuit het elftal. (Dan ga je toch kritiek geven he). Misschien niet helemaal tevergelijken, maar toen mijn moeder overleed waren mijn collega's er voor mij. Zoals ik er ook voor hun weggevallen ouders zou zijn. En ik snap dat mijn situatie niet te vergelijken is met die van een prof voetballer, maar toch.

Wat ik overigens wel een beetje bijzonder vind is dat Van Dijk niet bij de begrafenis aanwezig was van mevrouw Koeman. Ik lees dat Frenkie de Jong er wel was, maar vind het eigenlijk wel een beetje zakelijk overkomen vanuit het elftal. (Dan ga je toch kritiek geven he). Misschien niet helemaal tevergelijken, maar toen mijn moeder overleed waren mijn collega's er voor mij. Zoals ik er ook voor hun weggevallen ouders zou zijn. En ik snap dat mijn situatie niet te vergelijken is met die van een prof voetballer, maar toch.
Toch wel lastig daar iets over te zeggen. Volgens mij hebben Frenkie en Koeman een band die het professionele oversteeg, en misschien had de uitvaart van Bertina wel een meer besloten karakter.

Toch wel lastig daar iets over te zeggen. Volgens mij hebben Frenkie en Koeman een band die het professionele oversteeg, en misschien had de uitvaart van Bertina wel een meer besloten karakter.
Die zaten met partners vaak samen in Barcelona,. Inderdaad net wat anders dan paar weken NL elftal per jaar.

Wat een weergaloze pass van Van Bommel, verdiende gelijkmaker.
Ook Veerman is een echte meerwaarde in dergelijke wedstrijden.

en waarom zou de fout bij "nutteloze" interlands liggen én niet bij de nonstop intensiteit en overvolle agenda's van internationals bij hun clubs?
Omdat dit bij uitstek een vriendschappelijk toernooi is om niks dan commercie, er is meer dan genoeg met de competities en gewoon een kwalificatie voor een landentoernooi.

Maar wel dat balletje van Van Bommel mogen zien door dit nutteloze potje ;)

Ja leuke pot. Interview met Xavi was ook nice. Legt de lat nisschien ook wel bij dit ream. Hopelijk kan hij dit volhouden. Maak wel bertje zorgen om Van Dijk als we zo hoog spelen. Sjokte er wel soms achteraan.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Omdat dit bij uitstek een vriendschappelijk toernooi is om niks dan commercie.
Het is daarnaast toch ook een uitgebreide kans om een (h)echt nationaal elftal op te (willen) bouwen i.p.v. 2-3x per jaar samen te komen.
Het niveau van Nations League wedstrijden ligt beduidend hoger dan de klassieke vriendschappelijke interlands.
Ik heb het dan ook totaal niet over het commerciële aspect. Blessures als gisteren op interlands steken is toch ver gezocht.

Het is daarnaast toch ook een uitgebreide kans om een (h)echt nationaal elftal op te (willen) bouwen i.p.v. 2-3x per jaar samen te komen.
Het niveau van Nations League wedstrijden ligt beduidend hoger dan de klassieke vriendschappelijke interlands.
Ik heb het dan ook totaal niet over het commerciële aspect. Blessures als gisteren op interlands steken is toch ver gezocht.
Niet perse bij interlands, maar bij zinloze potjes op basis van commercie. Geldt ook voor hoe de Champions League nu is vormgegeven. De voetbalkalenders worden alleen maar voller en voller gemaakt, met blessures tot gevolg.

Ik vind die interlandperiodes maar hinderlijke onderbrekingen van het clubvoetbal eigenlijk. Ben mijn belangstelling ervoor echt wel een beetje kwijt geraakt.

Zeker nu de competitie interessant verloopt bovenin, gewoon heel nieuwsgierig ook naar de ontwikkeling van Ajax. Voor mijn tweede liefde NEC is de onderbreking misschien wel even welkom.....

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Niet perse bij interlands, maar bij zinloze potjes op basis van commercie. Geldt ook voor hoe de Champions League nu is vormgegeven. De voetbalkalenders worden alleen maar voller en voller gemaakt, met blessures tot gevolg.

Ik vind deze nieuwe opzet van de Champions League wel echt super om eerlijk te zijn!

• 100
Waarderingen: B0G5
Baal ook altijd van die interland periodes. Man wat mis ik dan het clubvoetbal in het weekend. Zeker nu Feyenoord in zo'n lekkere flow zit.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Ik vind deze nieuwe opzet van de Champions League wel echt super om eerlijk te zijn!
Vanwege het grotere aantal wedstrijden dan?

Voor mij persoonlijk geldt dat ik de CL eigenlijk pas rond maart april interessant ga vinden. Er zitten gewoon zo veel ploegen in die maken dat je in de fase tot ruim na de winterstop echt niet van elite kan spreken. Daarbij kan iedere grote ploeg een beetje uittekenen welke potjes je wil winnen en welke je kan laten lopen. Dat was met de oude groepen ook wel enigszins zo natuurlijk, zeker met eenvoudige loting, maar dan was een offday toch wat meer van invloed dan nu.

Vanwege het grotere aantal wedstrijden dan?

Voor mij persoonlijk geldt dat ik de CL eigenlijk pas rond maart april interessant ga vinden. Er zitten gewoon zo veel ploegen in die maken dat je in de fase tot ruim na de winterstop echt niet van elite kan spreken. Daarbij kan iedere grote ploeg een beetje uittekenen welke potjes je wil winnen en welke je kan laten lopen. Dat was met de oude groepen ook wel enigszins zo natuurlijk, zeker met eenvoudige loting, maar dan was een offday toch wat meer van invloed dan nu.
Maar er zitten nu 36 clubs in de huidige opzet en in de oude opzet 32, dus zo groot is dat verschil toch helemaal niet? Nogsteeds het europese toernooi waar de grootste clubs van Europa in strijden. Vind zelf deze nieuwe opzet ook wel leuk, echt een soort mini competitie.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en B0G5

Users who are viewing this thread