Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Ik zou een terugkeer van Kings of Leon overigens ook niet als een zekerheid zien. Is een act waarvoor RW de voorbije jaren meermaals gepast hebben. Zijn er vorige keer enkel beland na dat gedoe in Griekenland en omdat Werchter nog wel een grote act kon gebruiken. Maar het feit dat die "makkelijke" zaterdag ook na hun aankondiging niet uitverkocht geraakte, bevestigt ergens toch dat ze geen ticketkanon meer zijn.

Als er interessantere opties beschikbaar zijn, gaan ze KoL gewoon aan pakweg Live is Live of Cactus gunnen.

Ze stonden daar al meerdere keren, StuBru/MNM/Q-Music hebben Throne en co allemaal grijsgedraaid destijds, is de grootste band in zijn genre, gaan vlotjes die dagtickets uitverkopen. Plus nogmaals, bij geen enkele (!!!!!!) headliner of op geen enkel moment tijdens het festival is 100% van alle ticketkopers aanwezig. Bij een drukke headliner staat er zo'n 60-65k bezoekers. Dus zelfs als maar iets meer dan de heflt van de bezoekers zou gaan kijken, dan nog staat die wei best goed vol.

Veel woorden om te zeggen dat ze zeker zouden kunnen headlinen als Werchter dat zou willen. Of anders in een co-constructie met iets uit een ander genre.
In een co-constructie, ja, maybe. Dat kan. Maar dan heb je wel pakweg een Pearl Jam of Muse erbij. Niet enkel met Turnstile. Could be wrong. Maar ik zie ze geen dag te kunnen dragen op Wercher.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik zou een terugkeer van Kings of Leon overigens ook niet als een zekerheid zien. Is een act waarvoor RW de voorbije jaren meermaals gepast hebben. Zijn er vorige keer enkel beland na dat gedoe in Griekenland en omdat Werchter nog wel een grote act kon gebruiken. Maar het feit dat die "makkelijke" zaterdag ook na hun aankondiging niet uitverkocht geraakte, bevestigt ergens toch dat ze geen ticketkanon meer zijn.

Als er interessantere opties beschikbaar zijn, gaan ze KoL gewoon aan pakweg Live is Live of Cactus gunnen.
In de Barn! ;)

• Leuk
Waarderingen: napril69 en musicislife
Als Maneskin en Lenny Kravitz dat recent konden, dan kan Bring me the Horizon dat zeker
Joey Badass GIF by First We Feast

Als Maneskin en Lenny Kravitz dat recent konden, dan kan Bring me the Horizon dat zeker
Is denk ik wel veel meer mainstream. De meeste op de weide kunnen wel een paar nummers van Lenny meezingen gok ik en Maneskin ook nog recent in het geheugen van de niet fans vanwege songfestival. Terwijl ik denk als je de gemiddelde Werchterganger vraagt om voor 20 muntjes mee te zingen met 3 Bring me the Horizon nummers er toch veel met dorst blijven zitten.

Naast de headliners waar hopen jullie op voor de kleinere acts? Naast al genoemde Gurriers (nieuw album, cover NME, upgrade AB) hoop ik op Man/Woman/Chainsaw, Ellis D, eindelijk een keer Ditz, Pales, Grote Geelstaart, Osees en geen kleine naam, maar King Gizzard.

• Leuk
Waarderingen: NooT en BeWario
Naast de headliners waar hopen jullie op voor de kleinere acts? Naast al genoemde Gurriers (nieuw album, cover NME, upgrade AB) hoop ik op Man/Woman/Chainsaw, Ellis D, eindelijk een keer Ditz, Pales, Grote Geelstaart, Osees en geen kleine naam, maar King Gizzard.
Die stonden letterlijk 2,5 maanden geleden op de Slope. Zal wel niet gebeuren.

Nop, Zowel Maneskin als Lenny hebben 5+ hits die zo goed als iedereen kent of minstens herkent, ook al heb je die groep nog nooit actief opgezocht. BMTH heeft er eigenlijk 0, of maximaal eentje (Throne, maar zelfs dat is helemaal niet zo gekend voor het brede publiek). Te niche, en RW gaat al jaren net meer de pop-richting op dan de hardere gitaren.

Besides the headliners, what are you hoping for from the smaller acts? Besides the already mentioned Gurriers (new album, NME cover, AB upgrade), I'm hoping for Man/Woman/Chainsaw, Ellis D, finally Ditz, Pales, Grote Geelstaart, Osees, and not a small name, but King Gizzard.
Gurriers, Villanelle (although think they’ll be touring with Oasis), The Lathums, Royston Club, Lime Garden, Little Grandad

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Die stonden letterlijk 2,5 maanden geleden op de Slope. Zal wel niet gebeuren.
Er komen wel eens bands jaar nadien terug, dus hopen mag he 😃. Moest helaas de fantastische line up van het afgelopen jaar last minute vanwege familieomstandigheden missen en ik vond ze een van de hoogtepunten van Misty Fields. Dus het is mijn niet altijd zo realistische hooplijstje.

Mocht er niets bekenders beschikbaar zijn dan gaat BMTH echt wel een optie zijn hoor
De kans is alleen klein dat er ooit 'niets bekenders' beschikbaar is, denk ik.

Dat soort metalcore acts wordt misschien soms wat overschat in de context van een RW. Zie ook Parkway Drive nog voor Dropkick Murphys, Bad Omens 'gewoon' in de vroege avond in de Barn of Landmvrks als main opener. En zelfs al is BMTH dan de grootste in dat rijtje, de boel op de main afsluiten zie ik ze eigenlijk nooit doen in Rotselaar.

Laatst bewerkt:

Dat soort metalcore acts wordt misschien soms wat overschat in context van een RW. Zie ook Parkway Drive nog voor Dropkick Murphys, Bad Omens 'gewoon' in de vroege avond in de Barn of Landmvrks als main opener. En zelfs al is BMTH dan de grootste in dat rijtje, de boel op de main afsluiten zie ik ze eigenlijk ooit doen in Rotselaar.
Niemand ziet er een absolute headliner in hoor. Co-head dat zijn ze zeker en vast.
De laatste keer (2019) waren ze al gewoon sub weliswaar voor The Cure en Tool. Dat was nog zonder de grootse show van vandaag en zonder een aantal nieuwe platen waar ze toch een meer mainstream publiek mee bereikt hebben.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Dat soort metalcore acts wordt misschien soms wat overschat in de context van een RW. Zie ook Parkway Drive nog voor Dropkick Murphys, Bad Omens 'gewoon' in de vroege avond in de Barn of Landmvrks als main opener. En zelfs al is BMTH dan de grootste in dat rijtje, de boel op de main afsluiten zie ik ze eigenlijk ooit doen in Rotselaar.
Akkoord hiermee. Ik denk dat BMTH als headliner eerder wishful thinking is.
Zelfs al draaide Stubru Throne in het verleden, BMTH krijgen ze niet gehyped als headliner voor RW tenzij ze met een nieuw, nog toegankelijker album komen - dat overigens (een) hit(s) bevat.

Akkoord hiermee. Ik denk dat BMTH als headliner eerder wishful thinking is.
Zelfs al draaide Stubru Throne in het verleden, BMTH krijgen ze niet gehyped als headliner voor RW tenzij ze met een nieuw, nog toegankelijker album komen - dat overigens (een) hit(s) bevat.
BMTH keert terug naar zijn deathcore-roots, dus het is verre van een mainstream album.

Zeker, Geeft de helft van het volk 100% meer bands te zien aangezien die toch mainstage kamperen. En daarnaast geef je de kans aan 2 bands om een volledige headlineproductie mee te nemen. En het zorgt ook dat je in de tent alleen maar tent bands hebt en niet mainstage bands die dat maar gedaan hebben omdat er geen plek meer was op main.
Ik vind heel veel bands veel beter in een tent uit de verf komen. Veel sneller intiem en sfeervol.
En een deel van het publiek staat met een optreden dan voor een leeg podium.
Bij Pinkpop op de korte kant van het veld is dan fijner.

Users who are viewing this thread