Pinkpop 2027

Omdat ik Fontaines D.C. zie als een band waar je best aandachtig naar moet luisteren en wat niet meteen een feestje is of heel erg easy listening, en ik twijfel of dat helemaal werkt op het grote Pinkpop veld. Met het laatste album en het nieuwe album wat er aankomt is daar wel wat verandering ingekomen trouwens.

Ik ben zelf echt heel erg fan van Fontaines D.C., dus ik vind vooral dat ze een aandachtig publiek verdienen, en meestal werkt dat in een tent iets beter dan op zo'n groot veld. Het kan ook zijn dat ik door de desinteresse tijdens the war on drugs op Pinkpop zo getraumatiseerd ben door het publiek, dat ik het slechter inschat dan het in werkelijkheid is;)
Ik snap de vrees wel, maar ik vind TWOD toch meer luister muziek dan Fontaines DC. Nee, ideaal is eht niet. Headliner BKS > Noord Pinkpop. Maar goed, zou ook wel kunnen voorstellen dat Pinkpop ze een keer wil hebben.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik snap de vrees wel, maar ik vind TWOD toch meer luister muziek dan Fontaines DC. Nee, ideaal is eht niet. Headliner BKS > Noord Pinkpop. Maar goed, zou ook wel kunnen voorstellen dat Pinkpop ze een keer wil hebben.
Ja klopt Fontaines D.C. heeft denk ik wel genoeg hits om een groot gedeelte van het veld mee te krijgen. En ik zou ook zeker snappen dat Pinkpop ze ook graag een keer wilt boeken. Zoals ik al zei, blijf ik het zelfs vreemd vinden dat ze er nog nooit hebben gestaan.

• Leuk
Waarderingen: Maria
Zal voor velen niet verfrissend genoeg zijn, maar Nbt - Muse - Pearl Jam zou voor mij een droom bovenkantje zijn!

Zelf hoop ik op:
NBT - Sam Fender - Pearl Jam
MGK - War On Drugs - Turnstile
NBT - Sam - PJ lijkt me heerlijk!

Muse hoeft voor mij niet. Wel goed, maar te kort na vorig jaar.
TWOD zou ik ook graag nog een keer zien, maar ja, daar is al veel over gezegd. Zou qua muziekgenre wel een perfecte combi met Sam Fender zijn...
Fontaines DC zou een mooie sub zijn en lijkt me inmiddels zeker wel een logische om te boeken voor PP.
Zou Biffy Clyro nog een optie zijn? Hebben recentelijk een nieuw album uitgebracht en hebben NBT in hun voorprogramma gehad. Zou ook snel zijn na vorig jaar, dat wel. Maar wel lekkere muziek.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Heb mijn vorig lijstje eens geupdate....

Vrijdag: Nothing But Thieves - Fred Again.. (wel als afsluitende spot) - Fontaines D.C. - Keane

Zaterdag: Mumford ans Sons - sombr - Lola Young - The Opposites

Zondag: Pearl Jam - Blink 182 - Turnstile - Within Temptation
M&S geloof ik niet zo dat die geboekt gaan worden. Persoonlijk zou ik ze graag zien, maar toen ze er in 2019 als headliner stonden, waren daar best veel kritische reacties op. En er zal dan nog een popheadliner tussen komen. Wat verstaat PP eigenlijk onder pop? Vallen Lewis Capaldi, Noah Kahan of BIllie Eilish ook onder pop?

Als ik de Festivalacts top 100 bekijk van Festileaks, zit daar misschien ook nog wel het e.e.a. aan te verwachten acts in, zoals Turnstile wat hier al geopperd werd. Andere opties: Lorde, Florence & the Machine, Kneecap, BMTH, Parcels, toch TWOD, the Prodigy?

Ik ben me even gaan verdiepen in de artiesten die aangekondigd zijn voor Rock Am Ring en Hurricane en Southside. Ik heb wel een lijstje met artiesten die naar Landgraaf mogen komen hoor:
Blink 182
Simple Plan (daar heb ik vrij weinig mensen nog over gehoord, dat is toch top muziek!)
The Prodigy
Toten Hosen
Faith No More
NBT
Muse (2 jaar geleden gemist)
Machine Gun Kelly (had ik vier jaar geleden graag gezien)
Phoebe Bridgers
Pierce de veil
Dropkick Murphys

Wat zouden jullie van deze namen vinden?

Verwacht Pearl Jam, Billie en nog een derde wat kleinere misschien toch NBT
Neen, graag iets anders dan NBT. 2029 ofzo is ok maar 2027 en 2028 graag iets anders dan NBT. Hebben er echt wel genoeg gestaan de voorbije jaren en ze hebben overal opgetreden en geven nog eens 2 Ziggo shows. Teveel is teveel.

2 headliners horen passeren. Komt wel goed heb ik het idee. Zouden het ook relatief snel weten.
Onder de noemer snel, er gaan wat geluiden dat Pearl Jam begin oktober met een touraankondiging zou komen. Wijken ze wel af van hun "normale" patroon want meestal komen ze begin december als ze door Europa gaan.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Onder de noemer snel, er gaan wat geluiden dat Pearl Jam begin oktober met een touraankondiging zou komen. Wijken ze wel af van hun "normale" patroon want meestal komen ze begin december als ze door Europa gaan.
Is een feit dat de sector vroeger en vroeger aankondigt en zij bleven altijd wat 'achter'. Wie weet volgen ze nu de tendens en dan kan begin oktober wel kloppen met geruchten.

Nogmaals ik blijf bij Pearl Jam, NBT en Billie
Nogmaals? Eerst ook andere namen zien passeren in je voorspelling ;)

Dat laat zich langzaam wel uittekenen ja. Al ben ik niet mee dat NBT headliner wordt. Zou althans niet het plan zijn. Maar PJ kun je stilaan opschrijven samen met RW denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik hoop dan toch dat ze BMTH als een nieuwe Pinkpop headliner proberen en dan tegelijk een popartiest in de tent zetten. Eventueel met NBT als co-head.

En dan tijdens de pop headliner een hardere act in de tent.

Zal wel niet gebeuren, want traditie dat er niks tijdens de headliner staat (behalve tijdens Calvin Harris). Snap dat sentiment echt niet...

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread