Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
De afgelopen weken nog maar eens de Muziekgieterij liggen spekken, die hebben toch weer een mooi najaarsprogramma! 🙂🤘

Weekendticket Samhain had ik al direct na de vorige editie binnen, en deze week toch ook maar weer weekendje Pelagic Fest gekocht.
Ik was in eerste instantie niet direct heel enthousiast over de line-up, maar met name The Ocean, Wheel en Predatory Void alleen al zijn toch wel de moeite waard, en ook EF en Som klinken heel fijn.
Ik moet echter wel nog flink gaan inluisteren voor de zaterdag, want daar ken ik nog niet veel van..

Verder nog tickets gekocht voor Ruins Of Beverast, Hippotraktor + Hypno5e en Evergrey, alle in november-december.

Samhain heeft ook weer een line-up om van te smullen, hoe meer ik luister, hoe meer ik er weer zin in heb!
Uiteraard kijk ik uit naar met name Paradise Lost, Oranssi Pazuzu, Wolves In The Throne Room (gemist op GMM door clash met Wind Rose), Der Weg Einer Freiheit (overlap op Alcatraz met Alestorm), Heretoir, Conjurer.
Daar komen echter weer de nodige ontdekkingen bij, zoals Gehenna, Vinterland, Múr en de drie W's (Worm, Walg en Wode).
Maar de grootste ontdekking is momenteel toch wel Unreqvited, wat een ongekende schoonheid!

Laatst bewerkt:
De afgelopen weken nog maar eens de Muziekgieterij liggen spekken, die hebben toch weer een mooi najaarsprogramma! 🙂🤘

Weekendticket Samhain had ik al direct na de vorige editie binnen, en deze week toch ook maar weer weekendje Pelagic Fest gekocht.
Ik was in eerste instantie niet direct heel enthousiast over de line-up, maar met name The Ocean, Wheel en Predatory Void alleen al zijn toch wel de moeite waard, en ook EF en Som klinken heel fijn.
Ik moet echter wel nog flink gaan inluisteren voor de zaterdag, want daar ken ik nog niet veel van..

Verder nog tickets gekocht voor Ruins Of Beverast, Hippotraktor + Hypno5e en Evergrey, alle in november-december.

Samhain heeft ook weer een line-up om van te smullen, hoe meer ik luister, hoe meer ik er weer zin in heb!
Uiteraard kijk ik uit naar met name Paradise Lost, Oranssi Pazuzu, Wolves In The Throne Room (gemist op GMM door clash met Wind Rose), Der Weg Einer Freiheit (overlap op Alcatraz met Alestorm), Heretoir, Conjurer.
Daar komen echter weer de nodige ontdekkingen bij, zoals Gehenna, Vinterland, Múr en de drie W's (Worm, Walg en Wode).
Maar de grootste ontdekking is momenteel toch wel Unreqvited, wat een ongekende schoonheid!

En ook maar gelijk een ticketje gekocht voor Bokkeryers, het nieuwe, Limburgstalige metalproject van Pablo van de Poel van DeWolff en zijn broertje Vince. :cool:🤘

Ah tof man! Ik vind de line-up van Samhain ook echt geweldig. Inderdaad, Unreqvited is een absolute parel. Kijk er enorm naar uit om die live te gaan zien!

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo
Dus nu we allemaal GMM en RW hebben overleefd, iedereen klaar voor SOAD aankomende vrijdag? De hype is real hier, beelden van Stockholm en Parijs zien er in ieder geval veelbelovend uit!
Ik kan helaas niet meer heen gaan. Een kameraad heeft besloten om aankomende vrijdag te gaan trouwens. Veel plezier voor de mensen die wel heen gaan!

Vooraf aangeduid als must:
Spurv, EF, Wheel, The Ocean, Hanry, Oh Hiroshima, Lost In Kiev, Slift, A.A. Williams,

Live uitgebreider te ontdekken:
Preyrs, Red Dwarf Star, Predatory Void, SOM, The Devil's Trade, Zatokrev, Otay:Onii, The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble

Zeker skippen:
Abraham, Norna, Slow Crush

Enkel nog een goede en betaalbare overnachting te vinden/boeken ;)

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Skut10
Vooraf aangeduid als must:
Spurv, EF, Wheel, The Ocean, Hanry, Oh Hiroshima, Lost In Kiev, Slift, A.A. Williams,

Live uitgebreider te ontdekken:
Preyrs, Red Dwarf Star, Predatory Void, SOM, The Devil's Trade, Zatokrev, Otay:Onii, The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble

Zeker skippen:

Enkel nog een goede en betaalbare overnachting te vinden/boeken ;)
Ja goeie! Ik zat er stiekem ook al naar te kijken. The Ocean en Wheel staan wat mij betreft wel bovenaan.
Als je nog een goeie tip hebt voor een hostel of hotel laat het dan maar weten!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Zeker skippen:
Even mijn eigen review citeren was dus 2e beste optreden voor mij op Desert Fest '24
2. Norna (Canyon Stage - Zondag)
Op zondag had ik verwacht op deze stage een oplawaai te krijgen bij Inter Arma maar dat viel al bij al nog mee in vergelijking met de mokerslag die ik kreeg van opener Norna. Muzikaal deed het mij denken aan de eerste platen van Cult Of Luna met een vleugje Neurosis.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en B0G5
De hotelsituatie in Maastricht voor dat weekend is nogal problematisch omdat er tegelijk een ander groot evenement is waardoor dus veel al volzet is en wat wel nog vrij is is dus duur.

Ja goeie! Ik zat er stiekem ook al naar te kijken. The Ocean en Wheel staan wat mij betreft wel bovenaan.
Ik heb net deze opnieuw geboekt (online reserveren lukt bij mij enkel via Edge-browser, niet Firefox of Chrome).
Je kan direct de beschikbaarheid + prijs controleren en boeken.

Ik sta met Pelagic Fest altijd met een tent op Camping Hoeve-de-Ploeg. Die is op loopafstand van de Muziekgieterij, extreem betaalbaar en altijd wel leuk omdat er nog meer Pelagic-gangers daar overnachten.

Ik zie op de website dat er nog een paar plekken over zijn voor dat weekend, dus ik zou er niet te lang mee wachten.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Skut10
Ik sta met Pelagic Fest altijd met een tent op Camping Hoeve-de-Ploeg. Die is op loopafstand van de Muziekgieterij, extreem betaalbaar en altijd wel leuk omdat er nog meer Pelagic-gangers daar overnachten.

Ik zie op de website dat er nog een paar plekken over zijn voor dat weekend, dus ik zou er niet te lang mee wachten.
Daar hebben we vorig jaar (043) ook overnacht maar ben zelf geen kampeerder, mijn gebruikelijke metgezel wel maar Pelagic is niet z'n ding.
Dus dat weekend ben ik alleen ginds.

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread