Sport algemeen

Daarom zeg ik ook discutabel + dat de beleving langzaamaan verdwijnt zo, ik vind het persoonlijk in ieder geval niet leuk meer om naar te kijken, of het nou terecht was of niet.

En of het allemaal doorgestoken kaart is weet ik niet, maar als je ziet waar Messi en landgenoten al 2 WK's lang allemaal mee weg komen durf ik over toeval/eerlijkheid niet meer te spreken in ieder geval.

Die lange VAR ingrepen zijn inderdaad wel jammer. Maar doorgestoken kaart is gewoon gehalte wappie complottheorieƫn.

• Leuk
Waarderingen: Blommie en Dr. Hannibal
Die lange VAR ingrepen zijn inderdaad wel jammer. Maar doorgestoken kaart is gewoon gehalte wappie complottheorieƫn.
Je hebt doorgestoken kaart en je hebt doorgestoken kaart. Ik zeg ook niet dat allemaal fixed is of wat dan ook, maar je kunt toch niet ontkennen dat Messi en Argentiniƫ overal mee weg komen de laatste 2 WK's en dat alle discutabele beslissingen in zijn voordeel uitvallen? Als je dat niet ziet dan steek je gewoon je kop in het zand. En nee, ik ben geen complotwappie, dat is wat anders dan constateren wat je ziet en dat in twijfel trekken.

Je hebt doorgestoken kaart en je hebt doorgestoken kaart. Ik zeg ook niet dat allemaal fixed is of wat dan ook, maar je kunt toch niet ontkennen dat Messi en Argentiniƫ overal mee weg komen de laatste 2 WK's en dat alle discutabele beslissingen in zijn voordeel uitvallen? Als je dat niet ziet dan steek je gewoon je kop in het zand. En nee, ik ben geen complotwappie, dat is wat anders dan constateren wat je ziet en dat in twijfel trekken.
Wat wil je dan zeggen. Dat de fifa tegen de scheidsrechters zegt dat ze Messi en ArgentiniĆ« moeten bevoordelen? Als dat geen complot is...šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Wat wil je dan zeggen. Dat de fifa tegen de scheidsrechters zegt dat ze Messi en ArgentiniĆ« moeten bevoordelen? Als dat geen complot is...šŸ˜…
Weet ik veel, kan ook onbewust zijn, dat scheidsrechters hem geen rood durven te geven (al dan niet onder druk) omdat het de grote Lionel Messi is.

BTW, de FIFA en corruptie kan ook geen verrassing zijn toch, als het wel zo zou zijn šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Oasiss
Weet ik veel, kan ook onbewust zijn, dat scheidsrechters hem geen rood durven te geven (al dan niet onder druk) omdat het de grote Lionel Messi is.
Precies, niemand wil de scheidsrechter zijn die door zijn beslissing of wel Ronaldo naar huis stuurt of Messi een rode kaart geeft.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Het gevoel dat er alles aan wordt gedaan Messi en Ronaldo erin te houden, kan ik ook niet loslaten, en ik ben echt niet van de complotten. Ik vind het niveau van scheidsrechters eigenlijk hoog dit WK. Maar Argentiniƫ en Portugal lijken toch een andere behandeling te krijgen. Wat dan wel weer geheel past bij de Fifa, want de twee grootste commerciƫle namen blijven erin. Scheidsrechters vrezen misschien voor eind WK als Messi een schorsingaan zijn broek krijgt (complotmode off)

• Leuk
Waarderingen: luluasas en Pommer
Die trap op de kuit en daarna schijnheilig de handjes omhoog, maar geen rood krijgen. Woest irritant šŸ˜…

Die trap op de kuit en daarna schijnheilig de handjes omhoog, maar geen rood krijgen. Woest irritant šŸ˜…
EƩn van de vele voorbeelden inderdaad, maar ook de handsbal tegen NL en meerdere makkelijk gegeven penalty's voor Argentiniƫ het vorige WK...

Ik vind het ook zo jammer, want Messi is voor mij veruit de beste speler die ik ooit gezien heb, maar dit soort dingen (of ie er nou zelf wat aan kan doen of niet) geven mij toch een beetje wrange nasmaak.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Focussen jullie je niet gewoon heel erg op Argentiniƫ/ Messi na die match op het vorige WK tegen Nederland? Ik denk dat veel Belgen dit ook hadden bij Frankrijk na het WK van 2018.
Als je inzoomt kan je talloze voorbeelden bovenhalen bij veel spelers en ploegen. Maakt MbappƩ diezelfde fout, hij krijgt ook nooit rood (of Kane, of Vinicius, of...). De Paul, Rabiot, Quansah daarentegen misschien wel. Het lijkt me iets eigen aan de 'sterren' om bevooroordeeld te worden of extra bescherming te krijgen. Je ziet dit in alle sporten en ergens is het logisch dat degenen die de sport groot maken al dan niet bewust beschermd worden. En vaak gaat het om kleinigheden, maar wordt het frustrerend als je erop begint te letten - daar volg ik wel.

EƩn van de vele voorbeelden inderdaad, maar ook de handsbal tegen NL en meerdere makkelijk gegeven penalty's voor Argentiniƫ het vorige WK...

Ik vind het ook zo jammer, want Messi is voor mij veruit de beste speler die ik ooit gezien heb, maar dit soort dingen (of ie er nou zelf wat aan kan doen of niet) geven mij toch een beetje wrange nasmaak.
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dan het vorige WK Argentiniƫ bewust aan de titel is geholpen door de FIFA. Het blijft toch een door en door verrotte organisatie.

• Haha
Waarderingen: Blommie
Focussen jullie je niet gewoon heel erg op Argentiniƫ/ Messi na die match op het vorige WK tegen Nederland? Ik denk dat veel Belgen dit ook hadden bij Frankrijk na het WK van 2018.
Als je inzoomt kan je talloze voorbeelden bovenhalen bij veel spelers en ploegen. Maakt MbappƩ diezelfde fout, hij krijgt ook nooit rood (of Kane, of Vinicius, of...). De Paul, Rabiot, Quansah daarentegen misschien wel. Het lijkt me iets eigen aan de 'sterren' om bevooroordeeld te worden of extra bescherming te krijgen. Je ziet dit in alle sporten en ergens is het logisch dat degenen die de sport groot maken al dan niet bewust beschermd worden. En vaak gaat het om kleinigheden, maar wordt het frustrerend als je erop begint te letten - daar volg ik wel.
Precies, scheidsrechters zijn ook maar mensen, kan me heel goed voorstellen dat de status van een speler onbewust toch meespeelt bij lastige beslissingen, ook al zou dat niet moeten. Vervolgens zijn wij er als toeschouwers natuurlijk erg goed in allerlei patronen te zien die er helemaal niet zijn, ook dat is menselijk. Uiteraard is de FIFA een enorm corrupte organisatie maar ik vind het moeilijk te geloven dat ze het hele scheidsrechters gilde zo gek zouden krijgen dat die allemaal actief bepaalde landen voordeel gaan geven. Dat is ook nog wel even iets anders dan corruptie in het toewijzen van de organisatie van toernooien en dergelijke organisatorische dingen, als ze zich actief tegen de sportieve resultaten aan gaan bemoeien.

• Leuk
Waarderingen: B0G5

Messi wordt de laatste jaren een irritant mannetje en het lijkt alsof de scheidsrechters wat huiverig zijn om maatregelen te nemen. Ik duim voor Kaapverdie. Als coach zou ik de grootste zuiger op het veld bij hem zetten. Messi als een schaduw volgen. Totdat ie er knettergek van wordt.

Users who are viewing this thread