Sport algemeen

Het zou me ontzettend tegenvallen van Slot dat je het Nederlands Elftal niet als kans ziet maar wel als afbreukrisico. Iedere topsporter wil zijn toch zijn land vertegenwoordigen? En zijn er "topclubs" die nu echt aan het wachten zijn op Slot en zonder coach zitten. En ik denk dat datanalyse juist makkelijker is bij het Nederlands elftal dan als je voor een club traint. Je hebt gewoon een flinke database aan spelers en daarmee moet je het niet doen. Je hoeft niet te kijken naar kosten plaatsjes

Ik ben het eigenlijk ook niet met je eens dat het afbreukrisico bij het Nederlands groter is bij een club. Of hij moet echt onderuit gaan tegen de San Marino's van deze wereld, maar in principe leef je als trainer van toernooi naar toernooi. Dus tot het volgende EK ben je al zo goed als zeker de trainer. De kans op kwalificatie is voor Nederland in de huidige opzet "waarschijnlijk". Dus ja, ik zie die echte afbreuk daar niet echt.

Bij een topclub hoef je 2 of 3x te verliezenen dan kan het al over zijn. Dat kan hij navragen bij Ten Hag hoe snel het kan gaan. Maar goed zoals je merkt ben ik pro Slot.

Vooropgesteld: ik ben ook pro Slot. Aangezien die beschikbaar is lijkt mij dit ook de meest logische optie. Maar tegelijkertijd weten we dat de KNVB meestal niet voor de meest logische optie gaat. Daarnaast heeft een trainer zelf natuurlijk ook nog wat te willen. Zeker een Slot die duidelijk zijn (trainings)carriere heeft uitgestippeld.

Met dataanlyse doelde ik vooral op het op basis van data samenstellen van je selectie. Op basis van data kan je heel makkelijk zien wat voor type speler je mist. Bij een club kan je daar veel makkelijker op anticiperen dan bij een land. Op basis van data samenstellen van een selectie ligt juist de kracht van Slot.

Vorige EK is Nederland tot de halve finale gekomen. Gezien de selectie een zeer goede prestatie en nog was het sentiment (rondom Koeman) negatief. Slot kan het dan alleen maar goed doen als die kampioen wordt. Dat lijkt mij toch een behoorlijk afbreukrisico.

Ten Hag vind ik overigens een slecht voorbeeld. Die heeft juist lang de tijd gehad bij ManU.

Vooropgesteld: ik ben ook pro Slot. Aangezien die beschikbaar is lijkt mij dit ook de meest logische optie. Maar tegelijkertijd weten we dat de KNVB meestal niet voor de meest logische optie gaat. Daarnaast heeft een trainer zelf natuurlijk ook nog wat te willen. Zeker een Slot die duidelijk zijn (trainings)carriere heeft uitgestippeld.

Met dataanlyse doelde ik vooral op het op basis van data samenstellen van je selectie. Op basis van data kan je heel makkelijk zien wat voor type speler je mist. Bij een club kan je daar veel makkelijker op anticiperen dan bij een land. Op basis van data samenstellen van een selectie ligt juist de kracht van Slot.

Vorige EK is Nederland tot de halve finale gekomen. Gezien de selectie een zeer goede prestatie en nog was het sentiment (rondom Koeman) negatief. Slot kan het dan alleen maar goed doen als die kampioen wordt. Dat lijkt mij toch een behoorlijk afbreukrisico.

Ten Hag vind ik overigens een slecht voorbeeld. Die heeft juist lang de tijd gehad bij ManU.
Hmm, bij een club zit je aan een budget gast, bij Oranje kan je elke NL speler oproepen die je wilt. Ik denk eerlijk gezegd dat hij dat wel gewoon kan, en ooit moet de eerste keer zijn. Ik zie het van beide kanten geen reden om het niet te doen.

En om nu een finale te verwachten van een volgende trainer vind ik wel erg hoog ingezet. Ik merkte bij Koeman dat hij een beetje op was, hij werd een beetje een zeurigere oude man, in al zijn interviews ook altijd een beetje negatief en opstandig. Ik denk dat we behoefte hebben aan een trainer met een bepaalde spelopvatting, en dat kan Slot wel.

Met Ten Hag doelde ik op zijn Leverkussen periode.

Bosz gaat het toch nooit meer doen, die heeft net bijgetekend bij PSV.
Laatste uitzending van Studio Voetbal was hij de gast. Toen werd er gevraagd of er een clausule in zijn contract zit voor het Nederlands elftal. Zijn antwoord (met een glimlach) was 'er staat wat in'.

Ik neem aan dat de gemiddelde persoon ziet dat het vorige EK eigenlijk niet bijzonder was, 3de in de poule, gewonnen van Roemenië en Turkije en daarna ondanks wel een aardige wedstrijd eruit tegen Engeland, heel veel geluk met de loting in de knock-out en de eerste echt grote tegenstander in die knock-out ga je er al uit. Verwachten dat Slot even Europees kampioen wordt is erg onrealistisch met landen als Spanje en Frankrijk, dat weet de KNVB ook wel.

Hoop vooral dat als het een Slot, Bosz of Guardiola wordt dat we hem dan ook meteen als optie voor 2-3 eindtoernooien wordt, mits de resultaten dat tenminste toelaten.

Voor onze Belgische vrienden, is Nacho Ferri een goede aankoop van Feyenoord van Westerlo?

Ik vind Ferri een ruwe diamant met veel potentieel. Heeft alles in zich om een topspits te worden. Maar het wordt wel tijd dat hem de weg naar de goal weet te vinden.
Daar sluit ik me wel bij aan, heeft in het juiste team en mits goede ondersteuning en begeleiding nog veel groeipotentieel.
Ik denk dat Feyenoord en het Nederlandse aanvallend voetbal hem heel goed moeten liggen.
Vergelijken met Ueda heeft ook geen zin, die brak lange tijd ook géén potten.
Ferri had een belangrijk, opvallend aandeel in september (FCB-Westerlo 5-5), daar is ie wss al op de radar gekomen.

Daar sluit ik me wel bij aan, heeft in het juiste team en mits goede ondersteuning en begeleiding nog veel groeipotentieel.
Ik denk dat Feyenoord en het Nederlandse aanvallend voetbal hem heel goed moeten liggen.
Vergelijken met Ueda heeft ook geen zin, die brak lange tijd ook géén potten.
Ferri had een belangrijk, opvallend aandeel in september (FCB-Westerlo 5-5), daar is ie wss al op de radar gekomen.
ueda van hetzelfde toen hij hier in belgie net aan kwam
dat duurde ook even, en dan bij feyenoord okok (mede door blessures?)

de Ferri van nu is voor de breedte, maar het kan zeker een meerwaarde worden

Users who are viewing this thread