Live is Live 2026

Leuke avond. Maar opvallend lege weide, gaat toch maar een dikke 15000 mensen zijn maximaal
Op zich jammer, want heeft veel potentieel.
Goed geregeld allemaal en leuke locatie.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ideale avond voor iemand die bij Iron Maiden eigenlijk niet veel verder komt dan de hits.
Zag ze 2 keer eerder, maar hier waren de omstandigheden wel veel beter.
Rustig tussen de fans, lekker weertje, ideaal geluid, genoeg plaats, beetje file op heenweg, maar super vlotte uittocht.
En dat allemaal voor de prijs van nul euro en 1 euro voor de parking.
Ik heb al slechtere maandagavonden gehad.

736261562_10163045645451238_2467212274141801006_n.jpg

Leuke avond. Maar opvallend lege weide, gaat toch maar een dikke 15000 mensen zijn maximaal
Op zich jammer, want heeft veel potentieel.
Goed geregeld allemaal en leuke locatie.
Zaterdag rond de 25, zondag 30 en vandaag 20 ongeveer. Vandaag ook trouwens ook qua bezoekers de leukste dag gehad (vind ik persoonlijk).

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: nikita en festibob
Het was een heel leuke avond. Het terrein vond ik best aangenaam om te vertoeven. Wat eet en drank betreft zat het goed. Veel keuze, aan prijzen die gelijk zijn aan andere festivals.

Iron Maiden was gewoon ouderwets goed. Op het einde had Bruce het lastig, maar op zijn leeftijd mag dat. En de band, of beter de mix, was soms een beetje minder. Maar dat kon me allemaal niet deren. Ik heb er volop van genoten, en bijna woord voor woord mee gezongen. En dat samen met familie en vrienden. Met dank aan de 8 kaarten die ik won of van anderen kreeg. Zelf betaalde ik het volle pond. Maar ik zou het voor Maiden zo weer doen. De cirkel was zo een beetje rond. In 1981 zag ik Maiden voor de eerste keer in Cine Roma te Borgerhout. Al hoop ik ze nog veel te mogen zien en horen.

Leuk detail: mijn echtgenote was mee. Nu is ze niet echt een Maiden fan, maar ze wou er ook bij zijn. We vierden gisteren onze 30ste huwelijksverjaardag én dat we elkaar 42 jaar geleden de eerste keer ontmoeten. 😎

Heel leuke avond gehad. Goed geregeld ook, wij stonden op die parking daar in Melsele.

20 jaar geleden dat ik Maiden zag (eigenlijk niet echt een grote fan), maar ze waren toch echt wel goed.
Eerst keer Maiden (ook niet echt een fan) maar omdat het gratis kon incl. Testament toch mooi meegenomen.
Maiden live zien en horen is toch wat anders dan op plaat.

Wat er bij mij niet in kan (tenzij je er vanaf wil), zijn ouders die hun kids van pakweg 7-8 jaar in de lucht steken om hen keer op keer te laten crowdsurfen van achterin het voorvak naar voor :rolleyes::unsure:

P+R Linkeroever, ondanks de prijs van 1€, niet echt voor herhaling vatbaar bij zo'n evenement (40 minuten lang geen centimeter beweging in de sliert auto's).

Op hun sociale hebben ze see you next year geplaatst
Dit is natuurlijk standaard en zegt niks, maar hoop voor hun dat ze nog editie kunnen doen. Want het blijft gezellige locatie, een goed geregeld festival en zit voldoende potentieel in.
Ga er toch vanuit dat er dan weer een volgende editie komt, als ik kijk naar Werchter Parklife schreven die "see you next time". Daar heb ik dan eerder mijn vraagtekens bij.

Hangt er ook sterk vanaf wat voor headliners er te krijgen zijn.

Zit er iets in de Scorpio-stal dat toert en 30k kan verkopen volgend jaar?

Volgens de Morgen (zusterkrant van gva) was Iron Maiden een viersterren optreden en waren er minstens 40.000 fans. Dat laatste lijkt me overdreven of er is last minute toch nog een grote rush naar tickets geweest.

Extract uit de Morgen:
Liefst 40.000 metalfans waren naar Live is Live afgezakt om er Iron Maiden aan het werk te zien. Brulboei Bruce Dickinson was uitstekend bij stem en trakteerde Antwerpen op een gesmaakt rondje greatest hits. Dit najaar worden de Britten toegevoegd aan de Rock and Roll Hall of Fame. Een verdienste voor wat ze maandag nogmaals bewezen: twee uur lang een massa vermaken en beroeren

Volgens de Morgen (zusterkrant van gva) was Iron Maiden een viersterren optreden en waren er minstens 40.000 fans. Dat laatste lijkt me overdreven of er is last minute toch nog een grote rush naar tickets geweest.

Extract uit de Morgen:
Liefst 40.000 metalfans waren naar Live is Live afgezakt om er Iron Maiden aan het werk te zien. Brulboei Bruce Dickinson was uitstekend bij stem en trakteerde Antwerpen op een gesmaakt rondje greatest hits. Dit najaar worden de Britten toegevoegd aan de Rock and Roll Hall of Fame. Een verdienste voor wat ze maandag nogmaals bewezen: twee uur lang een massa vermaken en beroeren
40k is de capaciteit, maar het stond maar halfvol. 20k lijkt me wel mogelijk.

Users who are viewing this thread