Actualiteit

Ik doe public affairs werk voor bedrijven die aan de energietransitie werken.

Een deel van het werk is dat ik in de gaten moet houden welke oplossingen er zijn en hoe kansrijk ze zijn (niet alleen technisch, maar ook maatschappelijk).

Het leuke is dat schone oplossingen, zeker als ze eenmaal doorgebroken zijn, vrijwel altijd flink goedkoper zijn dan een vervuilend alternatief.

Juist daarom ben ik een stuk positiever geworden. Want hoewel ik persoonlijk dan wel gemotiveerd ben om de wereld beter achter te laten voor mijn kids, snap ik dat niet iedereen dat is of kan zijn. Dan is het vet handig wanneer economische wetmatigheden een handje helpen.

Politiek is er misschien niet veel aandacht op dit moment of de aandacht is er wel, maar dan gepolariseerd. Dat leidt natuurlijk behoorlijk af, maar de minder zichtbare beweging is volgens mij echt de goede kant op!
Dank voor je uitgebreide reactie. Goed te lezen en fijn dat je zulk waardevol en hoopvol werk doet! 🙂
 
Ik doe public affairs werk voor bedrijven die aan de energietransitie werken.

Een deel van het werk is dat ik in de gaten moet houden welke oplossingen er zijn en hoe kansrijk ze zijn (niet alleen technisch, maar ook maatschappelijk).

Het leuke is dat schone oplossingen, zeker als ze eenmaal doorgebroken zijn, vrijwel altijd flink goedkoper zijn dan een vervuilend alternatief.

Juist daarom ben ik een stuk positiever geworden. Want hoewel ik persoonlijk dan wel gemotiveerd ben om de wereld beter achter te laten voor mijn kids, snap ik dat niet iedereen dat is of kan zijn. Dan is het vet handig wanneer economische wetmatigheden een handje helpen.

Politiek is er misschien niet veel aandacht op dit moment of de aandacht is er wel, maar dan gepolariseerd. Dat leidt natuurlijk behoorlijk af, maar de minder zichtbare beweging is volgens mij echt de goede kant op!

Wow. Zulke input zou veel zichtbaarder moeten zijn. Het voelt voor mij een beetje aan als iets wat goed zou passen in de "goed nieuws" rubriek van nu.nl. Het staat wat lager op de pagina vanwege de urgentie, maar het is wel een fijne moodbooster, zeker als de andere berichten die je daarvoor las weer eens schering en inslag betroffen...
 
Tja, ook weer niet heel verbazingwekkend. De VVD heeft de afgelopen jaren een dusdanig track record dat ze er waarschijnlijk op rekenen dat ze zelfs wanneer ze de Domtoren vier keer in de fik hadden gezet, nog aan tafel werden uitgenodigd.
Maar wat moet Overvecht nou zonder de VVD?!!
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Mag ik dit hier even delen en erg boos op zijn? We gaan private handhaving organiseren op festivals, welke liegt tegen bezoekers (drugs = direct stafblad is niet waar) en je onder druk zet (niet betalen? Dan politie!), en dan ook nog een goedkeuring krijgt van politie, OM, en gemeentes? Gadverdamme. Om nog niet te bespreken over de twijfelachtige wervingstechnieken van de eigenaren van het bedrijf.

Ik ben soms vriwilliger preventie en veiligheid op festivals, en dit soort initiatieven zorgen er antoonbaar voor dat mensen die slecht gaan of hulp nodig hebben juist weg blijven van EHBO en medewerkers. Dat is mogelijk nog het ergste.
 

Mag ik dit hier even delen en erg boos op zijn? We gaan private handhaving organiseren op festivals, welke liegt tegen bezoekers (drugs = direct stafblad is niet waar) en je onder druk zet (niet betalen? Dan politie!), en dan ook nog een goedkeuring krijgt van politie, OM, en gemeentes? Gadverdamme. Om nog niet te bespreken over de twijfelachtige wervingstechnieken van de eigenaren van het bedrijf.

Ik ben soms vriwilliger preventie en veiligheid op festivals, en dit soort initiatieven zorgen er antoonbaar voor dat mensen die slecht gaan of hulp nodig hebben juist weg blijven van EHBO en medewerkers. Dat is mogelijk nog het ergste.
Hele enge taferelen!

Dit stukje ook.. (er zijn er meer tenenkrommend).

"Maar zijn mensen wel helemaal vrij om te kiezen of ze de overeenkomst met ThinkTwice willen tekenen? „Ja,” zegt Van der Elst beslist. „Wij zetten bezoekers niet onder druk.” Maar wie niet tekent, kan wel door een deurwaarder aansprakelijk worden gesteld voor de schade die de festivalorganisatie lijdt, zegt hij. En het zou „een optie kunnen zijn” om iemand die niet wil tekenen door te sturen naar de politie, geeft Van der Elst toe."
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en NoLifeIzegem
Het hele artikel rammelt nogal.
Ik vraag me af welke 'schade' de festivalorganisatie hier feitelijk leid. Daarnaast is een deurwaarder uitvoerend en niet bevoegd om zelf controlerend op te treden.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude
Het hele artikel rammelt nogal.
Ik vraag me af welke 'schade' de festivalorganisatie hier feitelijk leid. Daarnaast is een deurwaarder uitvoerend en niet bevoegd om zelf controlerend op te treden.
Daarbij valt aan best veel (toekomstige) schadeposten te denken. Meest voor de hand liggende is de schade die een organisator zal lijden door - in het ergste geval - intrekking van een vergunning door de gemeente. Maar je kunt ook denken aan een civiele of zelfs strafrechtelijke (schadevergoedings)claim, als een organisatie nalatig kan zijn geweest om letsel/overlijden door drugsgebruik te voorkomen. Reputatieschade.. en ga zo maar door.

Los daarvan vind ik dit een vreemde ontwikkeling, omdat deze 'ordehandhavers' zich aan veel minder wettelijke kaders hebben te houden dan de politie. In dat licht is de stelling "het OM is enthousiast" ook wel wat vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Daarbij valt aan best veel (toekomstige) schadeposten te denken. Meest voor de hand liggende is de schade die een organisator zal lijden door - in het ergste geval - intrekking van een vergunning door de gemeente. Maar je kunt ook denken aan een civiele of zelfs strafrechtelijke (schadevergoedings)claim, als een organisatie nalatig kan zijn geweest om letsel/overlijden door drugsgebruik te voorkomen. Reputatieschade.. en ga zo maar door.

Los daarvan vind ik dit een vreemde ontwikkeling, omdat deze 'ordehandhavers' zich aan veel minder wettelijke kaders hebben te houden dan de politie. In dat licht is de stelling "het OM is enthousiast" ook wel wat vreemd.
Ik denk dat het OM vooral enthousiast is omdat zij minder op hun bord krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en davadude

Users who are viewing this thread