Gehoorbescherming/oordoppen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter elo
  • Startdatum Startdatum
We hebben het meerdere keren zelf gemeten. Het blijft telkens netjes binnen de veilige grenzen. Met de kanttekening dat wij niet naar Death Metal artiesten gaan 🙂

In elk podium hoor je bij de rustige, acoustische nummers andere geluiden, ongeacht hoe hard het volume staat. Hoewel: laatst bij Gavin James kon je de hele avond een speld horen vallen tijdens de rustige nummers, heel fijn dat mensen dat ook tegenwoordig nog kunnen opbrengen.
Wat versta je dan precies onder de veilige grenzen als ik vragen mag? Het type concert zal ongetwijfeld ook meespelen inderdaad. En zeker eens betreft je laatste opmerking!
 
Wat versta je dan precies onder de veilige grenzen als ik vragen mag? Het type concert zal ongetwijfeld ook meespelen inderdaad. En zeker eens betreft je laatste opmerking!
Max. 103 dB(A) gedurende max. 15 minuten achter elkaar. Basis 95 dB(A).
 
Max. 103 dB(A) gedurende max. 15 minuten achter elkaar. Basis 95 dB(A).
Geen idee of het in Nederland ook verplicht is om dB in real time te afficheren, maar in België is dit wel het geval.
Al meerdere keren vastgesteld dat het niveau makkelijk naar 95 dB gaat, enkel en alleen al wanneer het volk komt binnengestroomd, praat, lacht, ... in combinatie met (lichte) wacht-achtergrondmuziek.
Om dan een soort effect te krijgen dat de muziek "aanwezig" is als het concert begint, zijn ze bijna verplicht om hogere volumes te hanteren.
Wat ik voor alle duidelijkheid niet goedkeur, maar het is altijd een dunne lijn tussen beleving en een 'gezonde' situatie.

En dan heb je nog de extremen: geluidstechnici die zich heel goed bewust zijn van stillere passages in een concert, om dan de knop extreem naar rechts te draaien wanneer het concert terug openbarst en schadelijke volumes los te laten op het publiek, weliswaar gemiddeld berekend dan wel 'zogezegd' binnen de norm.
 
Vraag me niet hoe, maar ik ben 1 op maat gemaakte oordop kwijt geraakt op Graspop. Nu had ik gehoopt dat er nog garantie op zou zitten, maar die was blijkbaar maar 3 maanden (Pluggerz, aangeschaft bij Beter Horen). Nu kan ik me herinneren dat er ook oordoppen zijn waar veel langere garantie op zit, en dat er zelfs mensen "hun oordoppen kwijt raakten" binnen een aantal maanden, om zo een extra setje te krijgen.

Nu ben ik dat niet van plan, maar iets langere garantie zou ik wel fijn vinden. Ik ken mezelf langer dan vandaag, het volgende setje is waarschijnlijk weer zo kwijt 😅

Nu vond ik de Pluggerz zelf ook niet altijd even geweldig, vaak had ik spijt dat ik ze in had omdat ik toch een stukje beleving miste (kan ook gewenning zijn). Dus als iemand nog tips heeft voor goeie op maat gemaakte oordoppen, het liefst met wat langere garantie, let me know.
 
Vraag me niet hoe, maar ik ben 1 op maat gemaakte oordop kwijt geraakt op Graspop. Nu had ik gehoopt dat er nog garantie op zou zitten, maar die was blijkbaar maar 3 maanden (Pluggerz, aangeschaft bij Beter Horen). Nu kan ik me herinneren dat er ook oordoppen zijn waar veel langere garantie op zit, en dat er zelfs mensen "hun oordoppen kwijt raakten" binnen een aantal maanden, om zo een extra setje te krijgen.

Nu ben ik dat niet van plan, maar iets langere garantie zou ik wel fijn vinden. Ik ken mezelf langer dan vandaag, het volgende setje is waarschijnlijk weer zo kwijt 😅

Nu vond ik de Pluggerz zelf ook niet altijd even geweldig, vaak had ik spijt dat ik ze in had omdat ik toch een stukje beleving miste (kan ook gewenning zijn). Dus als iemand nog tips heeft voor goeie op maat gemaakte oordoppen, het liefst met wat langere garantie, let me know.
Het voordeel van Pluggerz+Beter Horen is wel dat je ook weer eentje kan laten maken voor de halve prijs. Ik spreek uit ervaring helaas 😅
 
Het voordeel van Pluggerz+Beter Horen is wel dat je ook weer eentje kan laten maken voor de halve prijs. Ik spreek uit ervaring helaas 😅
Oja? Heb nog met die servicedesk gebeld, maar daar werd niks over gezegd. Eens naar kijken dan, thanks!
 
Vraag me niet hoe, maar ik ben 1 op maat gemaakte oordop kwijt geraakt op Graspop. Nu had ik gehoopt dat er nog garantie op zou zitten, maar die was blijkbaar maar 3 maanden (Pluggerz, aangeschaft bij Beter Horen). Nu kan ik me herinneren dat er ook oordoppen zijn waar veel langere garantie op zit, en dat er zelfs mensen "hun oordoppen kwijt raakten" binnen een aantal maanden, om zo een extra setje te krijgen.

Nu ben ik dat niet van plan, maar iets langere garantie zou ik wel fijn vinden. Ik ken mezelf langer dan vandaag, het volgende setje is waarschijnlijk weer zo kwijt 😅

Nu vond ik de Pluggerz zelf ook niet altijd even geweldig, vaak had ik spijt dat ik ze in had omdat ik toch een stukje beleving miste (kan ook gewenning zijn). Dus als iemand nog tips heeft voor goeie op maat gemaakte oordoppen, het liefst met wat langere garantie, let me know.
Tip: bij o.a. Hans Anders (Alpine) en Schoonenberg (ProActiv) kun je bij het laten maken van je custom oordoppen een koord laten aanbrengen, dan raak je in ieder geval nooit één oordop kwijt. Zit je wel altijd met een koord in je nek. Persoonlijk fan van, want dan hoef je ook nooit je oordoppen in je zak te bewaren, maar kun je ze om je nek knopen als je ze even uit wilt hebben. Ik ga er vanuit dat zo'n koord ook wel bij Beter Horen beschikbaar is. Vaak moet je er wel specifiek naar vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pommer
Tip: bij o.a. Hans Anders (Alpine) en Schoonenberg (ProActiv) kun je bij het laten maken van je custom oordoppen een koord laten aanbrengen, dan raak je in ieder geval nooit één oordop kwijt. Zit je wel altijd met een koord in je nek. Persoonlijk fan van, want dan hoef je ook nooit je oordoppen in je zak te bewaren, maar kun je ze om je nek knopen als je ze even uit wilt hebben. Ik ga er vanuit dat zo'n koord ook wel bij Beter Horen beschikbaar is. Vaak moet je er wel specifiek naar vragen.

Dit! En dan met clipje om vast te maken aan je shirt/overhemd.
 

Users who are viewing this thread

  • Bert