Pinkpop 2027

Zie Nothing But Thieves en Yungblud de enige opties die er al hebben gestaan maar nog niet als headliner. Yungblud was er dit jaar dus lijkt me NTB

Verder denk ik Olivia Dean en Sam Fender grote kanshebbers. Een Raye kan ook nog altijd.
Gooi daar nog een oude rot als Pearl Jam of Metallica bij en je hebt al een prima bovenkant
NBT, Sam F, Pearl Jam... Ik kan nu al niet meer wachten tot de volgende Pinkpop :love:
 
Phoe wat een nieuwsgierigheid 😆

Bezoekers aantallen was de vrijdag rond de 49k zaterdag rond de 60k en zondag rond de 61k! Ze mogen zeer tevreden zijn!

2 headliners zijn al geboekt en 1 nog steeds in onderhandeling! Kan alvast “exclusief” verklappen dat we 1 headliner gaan krijgen die vaker op Pinkpop stond maar nog nooit als headliner en de andere die vaker op Pinkpop stond als headliner!

Dan ga ik op deze info voorlopig wagen aan:
- Nothing But Thieves
- Pearl Jam

Derde gok ik op Sabrina Carpenter

En nu moest ik hem tot en met september met rust laten 🤣
Dan valt Imagine Dragons in principe al af toch? :( Volgens mij hebben die er pas 1x als headliner gestaan. Billie lijkt mij diegene die nog in onderhandeling is. Alhoewel zij nog geen tour heeft aangekondigd dus dan is Dua Lipa misschien meer voor de handliggend
 
NBT gaat toch echt nog wel wat grootst bij moeten denk ik. Die gaan in hun eentje dat veld niet vol trekken…
 
NBT gaat toch echt nog wel wat grootst bij moeten denk ik. Die gaan in hun eentje dat veld niet vol trekken…
Al helemaal niet voor € 150,- voor een dagkaart tegenover de Ziggo nu voor €50-€80 euro. Daar moet dan minimaal een Fontaines DC en een Sam Fender bij en zelfs dan moet de rest nog sterk zijn.
 
Als het goed is zou Rammstein weer gaan touren na een break van 2 jaar. De laatste keer dat ze op Pinkpop stonden was in 2016.
 
Als het goed is zou Rammstein weer gaan touren na een break van 2 jaar. De laatste keer dat ze op Pinkpop stonden was in 2016.
Die gaan met de productie die ze normaal meenemen niet op festivals staan, heel misschien als dit de afscheidstour is en leg 1 alleen festivals is met leg 2 voor losse concerten.
 
Vrijdag: MUSE (de eerdere headliner, nieuw album uit en najaar tour) of Ed Sheeran misschien met Martin Garrix
Zaterdag: Linkin Park (eerder 2003, 2007 en 2012)
Zondag: Chappell Roan of Rosalia hoop ik op
Zou My Chemical Romance ook kunnen? Of die gaan zeker naar BKS als ze een festivaltour doen.

Afsluiter North Stage:
De Staat
The Black Keys
Froukje + S10

Miles Kane, Nothing But Thieves, St Vincent, Royal Blood
Jungle by Night, Hiqpy, Personal Trainer, John Coffy, Ilse de Lange
Verder hoop ik heeeeeeeel erg op een dik tijdslot voor de Heideroosjes!!
 
Al helemaal niet voor € 150,- voor een dagkaart tegenover de Ziggo nu voor €50-€80 euro. Daar moet dan minimaal een Fontaines DC en een Sam Fender bij en zelfs dan moet de rest nog sterk zijn.
Is dat niet overdreven veel verwachten als je alle drie die namen op 1 dag wilt?
 
Die gaan met de productie die ze normaal meenemen niet op festivals staan, heel misschien als dit de afscheidstour is en leg 1 alleen festivals is met leg 2 voor losse concerten.
Er was wel een vrij serieus gerucht dat er een tour zou kunnen komen die oa juni 2027 in Praag zou starten, kwam via een bron die de vorige tour 2024 ook al vroeg deed uitlekken.

Uiteraard vraagt dat om een aangepaste productie als ze ook eindelijk weer eens langs festivals zouden gaan. Een nieuwe productie moet er sowieso komen, had ergens gelezen dat de stage van de vorige tour door de shredder gegaan is. Overigens, festivals zijn voor Rammstein inmiddels 10 jaar geleden... Denk dat er wel een paar festivals zijn die er een zakcentje voor over hebben.
 
Is Bring me the Horizon niet juist door het nieuwer werk ook wel wat salonfähiger geworden? Als in, Rammstein of Metallica is ook vrij hard, maar zou gewoon afsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Ben bang dat Billie Eilish, Imagine Dragons, ook Mumford & Sons, Metallica, The Rolling Stones en Ramstein... alle stadionacts die uitverkopen tegenwoordig puur solo shows doen. De productie, sfeer, financiën heb je dan helemaal in eigen hand.
Voor bands en festivals wel intressant om publiek te hebben dat niet alleen voor jou komt, maar zijn die acts tegenwoordig niet te duur? Alles wordt duurder en die acts zijn er meer en meer stadions en velden die hun willen ontvangen voor solo show.

Of verandert dat nu ook en zien die bands opnieuw de nut en noodzaak om festivals te spelen? Ja, Foo Fighters waren er dit jaar. Heel knap van Pinkpop. Maar die zijn de laatste jaren instabiel met eerst overlijden drummer en daarna geen klik met de opvolgende drummer.

Denk dat enkele acts die gemakkelijk stadions uitverkopen alleen nog maar naar Glastonbury en Choacella gaan.
 
Ben bang dat Billie Eilish, Imagine Dragons, ook Mumford & Sons, Metallica, The Rolling Stones en Ramstein... alle stadionacts die uitverkopen tegenwoordig puur solo shows doen. De productie, sfeer, financiën heb je dan helemaal in eigen hand.
Voor bands en festivals wel intressant om publiek te hebben dat niet alleen voor jou komt, maar zijn die acts tegenwoordig niet te duur? Alles wordt duurder en die acts zijn er meer en meer stadions en velden die hun willen ontvangen voor solo show.

Of verandert dat nu ook en zien die bands opnieuw de nut en noodzaak om festivals te spelen? Ja, Foo Fighters waren er dit jaar. Heel knap van Pinkpop. Maar die zijn de laatste jaren instabiel met eerst overlijden drummer en daarna geen klik met de opvolgende drummer.

Denk dat enkele acts die gemakkelijk stadions uitverkopen alleen nog maar naar Glastonbury en Choacella gaan.
Ik verwacht juist eerder een verschuiving van grotere acts naar festivals.

De hele live industrie staat onder druk. Tournees die niet meer als vanzelfsprekend uitverkopen, ook de stadionacts niet. Festivals worden dan weer interessanter want minder risico.
 

Users who are viewing this thread