Graspop Metal Meeting 2026

King 810: Verrassend goed. Voor al wie op basis van de omschrijving al zegt: 'niets voor mij': geef ze zeker een kans, want dat was ook mijn eerste gedacht. Eén van de pijnlijkste clashes voor mij van het weekend, maar tegen Life Of Agony met River Runs Red gaan weinig bands het halen. Deze liveset heeft hier al eens gestaan en dat ziet er redelijk fantastisch uit (we mogen blijkbaar wel niet er van uitgaan dat de show opnieuw zo uitgebreid gaat zijn):
Die set op Bloodstock is dezelfde die ze deden op Alcatraz dat jaar daar was ik toch van onder de indruk. Dat waren toen hun enige shows in Europa dus als ze voor die 2 festivals uitpakken met productie zou ik denken dat dit voor de combi Hellfest / Graspop ook wel zal gebeuren. Zou sowieso altijd voor King 810 gaan die kans krijg je toch minder, Life of Agony passeren toch minstens 2 à 3 keer per jaar in België

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Zie net op de socials van Graspop dat er weer 80 verschillende nationaliteiten aanwezig zullen zijn op Graspop!
Als je er echt over nadenkt is dat toch wel straf dat mensen van alle uithoeken van de wereld naar Dessel afzakken voor het prachtige metalgenre! Ik vind het echt prachtig!
De europese (en specifiek Belgische) festivals zijn dan ook fantastisch in vergelijking met veel andere, we hebben practisch ieder jaar de sterkste lineups, erg goede organisatie en in vergelijking met de amerikaanse festivals zijn we ook nog betaalbaar!
Ik denk dat we dit soms wat uit het oog verliezen

De europese (en specifiek Belgische) festivals zijn dan ook fantastisch in vergelijking met veel andere, we hebben practisch ieder jaar de sterkste lineups, erg goede organisatie en in vergelijking met de amerikaanse festivals zijn we ook nog betaalbaar!
Ik denk dat we dit soms wat uit het oog verliezen
Wij hebben al decennia lang festivals en extreem veel ervaring. Tegenwoordig heeft elk Europees land grote festivals, maar veel ervan zijn relatief nieuw.
Amerika is nog een ander verhaal, daar zijn concerten en festivals gewoon belachlijk duur.

Die set op Bloodstock is dezelfde die ze deden op Alcatraz dat jaar daar was ik toch van onder de indruk. Dat waren toen hun enige shows in Europa dus als ze voor die 2 festivals uitpakken met productie zou ik denken dat dit voor de combi Hellfest / Graspop ook wel zal gebeuren. Zou sowieso altijd voor King 810 gaan die kans krijg je toch minder, Life of Agony passeren toch minstens 2 à 3 keer per jaar in België
Je deed me toch weer een beetje twijfelen.
Maar nog eens naar de site van Life Of Agony geweest en het wordt echt wel een River Runs Red setlist. Ze hebben dat ik denk ondertussen al 20 jaar geleden ook eens gedaan en toen heb ik die gemist. Was ze toen gaan zien op de Lokerse Feesten maar ze speelden toen een totaal andere setlist. Was veruit de grootste ontgoocheling wat betreft optredens voor mij. Dat ik dat nu 20 jaar later ga kunnen inhalen, is toch een soort verwerking van dat 'trauma' 🙃.
Het zal dus toch Life Of Agony worden.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: johanra en saurus
Wij hebben al decennia lang festivals en extreem veel ervaring. Tegenwoordig heeft elk Europees land grote festivals, maar veel ervan zijn relatief nieuw.
Amerika is nog een ander verhaal, daar zijn concerten en festivals gewoon belachlijk duur.
niet alleen duur maar ook bekend om slechte organisatie. zo duur als het is, is een trip van de VS naar België nog steeds niet goedkoper. toch zijn er genoeg die de reis wel maken (of het nu naar Hellfest, Graspop of Wacken is bv)
Belgische festival zijn qua organisatie ook wel gewoon top. Ook vergeleken met de UK bijvoorbeed (Download UK staat ook bekend om zijn verschrikkelijk slechte organisatie bv)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Die RRR-setlist is ook voor mij 1 van de argumenten voor Life of Agony.
(al weet ik niet meer waar ik dat gelezen had, want op hun site ga ik nu net weer twijfelen omdat ze de UK specifiek noemen met Ugly en RRR, omdat UK Ugly heeft moeten missen, misschien daarom dat ik uitging dat ze normaal RRR-set spelen en speciaal voor de UK er Ugly bijnemen)

(en stiekem ook nieuwsgierig naar de live stem na transformatie nummer 2)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Dwarf
Je deed me toch weer een beetje twijfelen.
Maar nog eens naar de site van Life Of Agony geweest en het wordt echt wel een River Runs Red setlist. Ze hebben dat ik denk ondertussen al 20 jaar geleden ook eens gedaan en toen heb ik die gemist. Was ze toen gaan zien op de Lokerse Feesten maar ze speelden toen een totaal andere setlist. Was veruit de grootste ontgoocheling wat betreft optredens voor mij. Dat ik dat nu 20 jaar later ga kunnen inhalen, is toch een soort verwerking van dat 'trauma' 🙃.
Het zal dus toch Life Of Agony worden.
Ben je daar zeker van? Want vorig jaar tourden ze met 30 jaar ugly setlist, en toen speelden ze maar heel weinig van river runs red. Maar neem aan dat ze op een festival gewoon best of zullen doen, zeker op de mainstage.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ben je daar zeker van? Want vorig jaar tourden ze met 30 jaar ugly setlist, en toen speelden ze maar heel weinig van river runs red. Maar neem aan dat ze op een festival gewoon best of zullen doen, zeker op de mainstage.

Die RRR-setlist is ook voor mij 1 van de argumenten voor Life of Agony.
(al weet ik niet meer waar ik dat gelezen had, want op hun site ga ik nu net weer twijfelen omdat ze de UK specifiek noemen met Ugly en RRR, omdat UK Ugly heeft moeten missen, misschien daarom dat ik uitging dat ze normaal RRR-set spelen en speciaal voor de UK er Ugly bijnemen)

(en stiekem ook nieuwsgierig naar de live stem na transformatie nummer 2)
Wel, op hun site staat er een aankondiging over enkele extra concerten in het Verenigd Koninkrijk met daarbij de albumcover van River Runs Red en Ugly. Daarnaast staat de aankondiging van hun festivaltour waaronder Graspop en daar staat enkel de River Runs Red albumcover. Daaruit kan je dat toch afleiden lijkt me, zou anders nogal misleidend zijn.

Screenshot from 2026-06-04 12-45-28.png

Bijlagen

• Screenshot from 2026-06-04 12-45-06.png
    Screenshot from 2026-06-04 12-45-06.png
    429 KB · Weergaven: 19
Wel, op hun site staat er een aankondiging over enkele extra concerten in het Verenigd Koninkrijk met daarbij de albumcover van River Runs Red en Ugly. Daarnaast staat de aankondiging van hun festivaltour waaronder Graspop en daar staat enkel de River Runs Red albumcover. Daaruit kan je dat toch afleiden lijkt me, zou anders nogal misleidend zijn.

Bekijk bijlage 20958
Ok, zan zal het inderdaad wel river runs red setlist zijn, hoop daar natuurlijk ook op. Paar jaar geleden ook naar hun river runs red concert in Brussel geweest

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en thesummoning
Zie net op de socials van Graspop dat er weer 80 verschillende nationaliteiten aanwezig zullen zijn op Graspop!
Als je er echt over nadenkt is dat toch wel straf dat mensen van alle uithoeken van de wereld naar Dessel afzakken voor het prachtige metalgenre! Ik vind het echt prachtig!
Bijna evenveel nationaliteiten als dat jij flessen meeneemt dan?

Even iets tussendoor. @Rockbeer : pas jij nog je clashfinder aan met de vervangers :p? Ik was die van jou (allez, ik twijfel nu, want op clashfinder staat festibeertje, dus niet zeker of jij dat bent) en @charlottekos aan het gebruiken, maar aangezien bij jou de afterparty's en de CRC er ook bijstaan, zou ik die afdrukken.

En even keihard in de kerk vloeken hier: ondertussen wat livesets bekeken van President en dat is voor mij toch ook wel een ontdekking. Industry plant of niet, klinkt catchy as hell (ene zal wel veel met andere te maken hebben natuurlijk).
Jazeker, was eergisteren en gisteren net als mijn naamgenoot Michel van Girona naar Nederland aan het rijden (toegegeven, ik vanuit iets zuidelijker nog in Salou) dus had er toen geen tijd voor. Zal vanmiddag de hele clashfinder weer ff langs de up-to-datete variant van Graspop leggen.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: thesummoning en Dwarf
En ook heel internationaal: Jamaicaanse rum, Engelse gin, Zweedse wodka, Mexicaanse tequila, Franse triple sec, Nederlandse blue curaçao... ;)
Around The World GIF

Je bent bijna helemaal compleet, mis alleen nog Mantah bij jou. ;)
Haha, is Mantah ook nog een keer toegevoegd? Geef ze maar 4 punten voor mij.

Jazeker, was eergisteren en gisteren net als mijn naamgenoot Michel van Girona naar Nederland aan het rijden (toegegeven, ik vanuit iets zuidelijker nog in Salou) dus had er toen geen tijd voor. Zal vanmiddag de hele clashfinder weer ff langs de up-to-datete variant van Graspop leggen.
Inmiddels helemaal geüpdatet. Behalve de toevoegingen van Combichrist en Ellende nog een tweetal wijzigingen:

- NIN UK en Deaftones zijn van plek gewisseld
- Lionheart start een halfuur later (en eindigt dus ook een halfuur later), vermoedelijk om Knocked Loose fans ook nog de mogelijkheid te bieden om iets later in te stromen bij Lionheart, maar het kan ook louter uit praktische overwegingen voor de band zijn natuurlijk.

En ook heb ik het pre-programma toegevoegd, met de Boneyard party uitgeschreven in een timetable.

Users who are viewing this thread