GMM Marquee Bracket

Eh nee, dit zijn juist de verliezers van de kwartfinale, als 4e kunnen ze sowieso niet meer eindigen. ;)

Je maakt het me graag lastig, hè..? 😅😜
Ahja het is 8 tot 5 zeker? Dan bedoel ik Behemoth op 5 als winnaar van de kwartfinale

En oei wat is er raar aan 0 1 1 8?
Even rangordes en scores uit elkaar houden. Eigenlijk doen rangordes er niet toe

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hmm, hier ben ik het helemaal niet mee eens, eerlijk gezegd. Was je afgelopen jaar bij de set van Amenra in de Marquee? Dat was juist perfect qua publiek. We stonden daar vrij ver vooraan met alleen maar mensen die het snapte. Naarmate de set vorderde, vormde zich een groep mensen die allemaal met de ogen dicht en respect voor (de ruimte van) anderen helemaal opgingen in de show. Was één van mijn tofste festivalervaringen ooit. En ja, tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar qua stil zijn tijdens stille passages is het fijnproeverspubliek op Graspop heel erg fijn.

Wil niks afdoen aan Amenra hun zaaloptredens, want ze zijn sowieso een ongelooflijk goeie liveband in welke setting dan ook. Maar de wisselwerking met de Marquee is voor mij ultiem.
Nee, daar was ik niet bij helaas (was toen bij Korn, wilde mijn vrouw graag zien).
Maar heb ze wel eerder in een tent gezien, volgens mij op Alcatraz, maar daar was helaas wel wat geluidshinder van een ander podium, wat vaak natuurlijk onoverkomelijk is op festivals.
En geroezemoes van mensen heb je doorgaans ook altijd wel, al is dat voor een groot deel afhankelijk van waar je staat.

Ik zeg uiteraard ook niet dat Amenra geen goede match zou zijn met de Marquee, integendeel.
Ik denk alleen dat ze in een zaal nog beter tot hun recht komen, maar ik heb ze ook nog geen 30x gezien zoals sommige anderen hier, dus minder vergelijkingsmateriaal. ;)

De ultieme Marquee-headliner (voor zover zoiets überhaupt bestaat natuurlijk) zou in mijn ogen geen last van geluidshinder moeten hebben. Sterker nog, die zouden eerder de veroorzaker van geluidshinder bij andere podia moeten zijn (neem bv. een Meshuggah). 😛

Nee, zonder gein, er spelen uiteraard vele factoren mee bij het bepalen van de ultieme Marquee-headliner.
Voor mij is het allerbelangrijkst de sfeer.
Als je als band zo'n megatent gevuld krijgt en iedereen van voor tot helemaal achter een geweldig, memorabel optreden beleeft, dan kom je wat mij betreft voor die titel in aanmerking.
Een band als Amenra zit ongetwijfeld in die categorie, maar dat geldt ook voor bv. Ayreon of Pendulum.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Ahja het is 8 tot 5 zeker? Dan bedoel ik Behemoth op 5 als winnaar van de kwartfinale

En oei wat is er raar aan 0 1 1 8?
Even rangordes en scores uit elkaar houden. Eigenlijk doen rangordes er niet toe
Nou, het is natuurlijk niet fout of verboden ofzo, maar als iedereen in een zelfde stramien punten geeft, en plots wordt dat patroon doorbroken, dan is de kans dat ik het fout invul natuurlijk wel iets groter, iets met automatismen enzo.. ;)
Maar in dit geval had ik het wel door hoor. :cool:

• Leuk
Waarderingen: won666
Nee, daar was ik niet bij helaas (was toen bij Korn, wilde mijn vrouw graag zien).
Maar heb ze wel eerder in een tent gezien, volgens mij op Alcatraz, maar daar was helaas wel wat geluidshinder van een ander podium, wat vaak natuurlijk onoverkomelijk is op festivals.
En geroezemoes van mensen heb je doorgaans ook altijd wel, al is dat voor een groot deel afhankelijk van waar je staat.

Ik zeg uiteraard ook niet dat Amenra geen goede match zou zijn met de Marquee, integendeel.
Ik denk alleen dat ze in een zaal nog beter tot hun recht komen, maar ik heb ze ook nog geen 30x gezien zoals sommige anderen hier, dus minder vergelijkingsmateriaal. ;)

De ultieme Marquee-headliner (voor zover zoiets überhaupt bestaat natuurlijk) zou in mijn ogen geen last van geluidshinder moeten hebben. Sterker nog, die zouden eerder de veroorzaker van geluidshinder bij andere podia moeten zijn (neem bv. een Meshuggah). 😛

Nee, zonder gein, er spelen uiteraard vele factoren mee bij het bepalen van de ultieme Marquee-headliner.
Als je als band zo'n megatent gevuld krijgt en iedereen van voor tot helemaal achter een geweldig, memorabel optreden beleeft, dan kom je wat mij betreft voor die titel in aanmerking.
Een band als Amenra zit ongetwijfeld in die categorie, maar dat geldt ook voor bv. Ayreon of Pendulum.

Ja uiteindelijk speelt smaak en eigen voorkeur altijd wel mee, natuurlijk. Da's ook helemaal oké. Maar als jij een post begint met het statement "een festival is zeker niet de ideale setting voor Amenra", dan kom ik daar wel even tegen in verweer. Want ik vind namelijk het tegenovergestelde. Een festival (en zeker de Marquee op Graspop) is de ideale setting voor Amenra.

Ja uiteindelijk speelt smaak en eigen voorkeur altijd wel mee, natuurlijk. Da's ook helemaal oké. Maar als jij een post begint met het statement "een festival is zeker niet de ideale setting voor Amenra", dan kom ik daar wel even tegen in verweer. Want ik vind namelijk het tegenovergestelde. Een festival (en zeker de Marquee op Graspop) is de ideale setting voor Amenra.
Its Fine I Give Up GIF by CBS

• Haha
Waarderingen: Jamel
Ayreon: 7
Behemoth: 3
Mastodon: 0
My Dying Bride: 0

Toch even afgestapt van alles of niets

En over smaak, festival en Amenra, naar mijn smaak is er nooit een goede setting voor Amenra, ik vind er compleet niks aan.

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Ik heb Heilung de eerste keer in de Marquee gezien en dat is en blijft voor mij 1 van de beste optredens die ik ooit heb gezien. Ik heb ze ook elders daarna gezien (waarbij het geluid in de 013 veel beter was) maar toch blijft die set in de Marquee voor mij het beste. Daar viel even alles gewoon samen. Dus ik sluit mij volledig aan dat sfeer het vaak bepaald. De sfeer is vaak ook alleen maar goed als de rest ook minimaal klopt zoals geluid, publiek, etc... Al was dat in 2022 ook een mooie line-up achter elkaar in de Marquee met Alcest - Paradise Lost - Amenra - Heilung. Ik ben alleen buiten de tent geweest om te eten.

Ik heb Heilung de eerste keer in de Marquee gezien en dat is en blijft voor mij 1 van de beste optredens die ik ooit heb gezien. Ik heb ze ook elders daarna gezien (waarbij het geluid in de 013 veel beter was) maar toch blijft die set in de Marquee voor mij het beste. Daar viel even alles gewoon samen. Dus ik sluit mij volledig aan dat sfeer het vaak bepaald. De sfeer is vaak ook alleen maar goed als de rest ook minimaal klopt zoals geluid, publiek, etc... Al was dat in 2022 ook een mooie line-up achter elkaar in de Marquee met Alcest - Paradise Lost - Amenra - Heilung. Ik ben alleen buiten de tent geweest om te eten.
Dat klinkt echt top. Voor mij zijn dat soort sfeervolle en intense bands vaak ook juist perfecte festivaldag afsluiters, maar daar zijn de meningen dus over verdeeld, is gebleken tijdens dit spel. Sommigen hebben toch behoefte aan iets meer energie, of komen in ieder geval niet altijd meer geheel in de stemming voor dit soort bands. Denk dat iets vergelijkbaars geldt voor A Perfect Circle wat in 2018 mainstage afsloot, een voltreffer voor sommigen terwijl het festival daarmee voor anderen als een nachtkaars uit ging.

1779747208782.png

Wat een mooie, spannende strijd was dit, zeg! 😮
Zowel de nrs. 1 en 2 als nrs. 2 en 3 eindigen binnen 10 punten van elkaar, en er zitten ook slechts 15 punten tussen nrs. 1 en 3.
Het had dus heel anders kunnen aflopen met slechts 1 of 2 extra stemmers.

Ayreon startte zeer sterk en bouwde een aardige voorsprong op, maar viel halverwege een tijdje stil, waardoor met naeme MDB kon terugkomen. MDB kroop richting einde steeds dichterbij, en ging zelfs heel even met minieme voorsprong aan de leiding. In de slotfase belandden beide bands zelfs even in een surplace.
Behemoth profiteerde daarvan en kon met een sterke eindsprint nog heel dichtbij komen, maar kwam net te kort.
Mastodon ging heel lang met Behemoth mee in de achtervolging, maar kreeg vlak voor de finale een hongerklop en viel nagenoeg stil.
Uiteindelijk was het toch Ayreon die met de felbegeerde troostprijs van de 5e plek ervandoor ging.

1779747142461.png

Olympic Games Football GIF by Team Canada
1779748645843.png

courtney cox GIF
1779748659104.png

Bvb GIF by Borussia Dortmund
1779748663304.png

China Sport GIF by FIBA
1779748669801.png

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread