Nee, daar was ik niet bij helaas (was toen bij Korn, wilde mijn vrouw graag zien).
Maar heb ze wel eerder in een tent gezien, volgens mij op Alcatraz, maar daar was helaas wel wat geluidshinder van een ander podium, wat vaak natuurlijk onoverkomelijk is op festivals.
En geroezemoes van mensen heb je doorgaans ook altijd wel, al is dat voor een groot deel afhankelijk van waar je staat.
Ik zeg uiteraard ook niet dat Amenra geen goede match zou zijn met de Marquee, integendeel.
Ik denk alleen dat ze in een zaal nog beter tot hun recht komen, maar ik heb ze ook nog geen 30x gezien zoals sommige anderen hier, dus minder vergelijkingsmateriaal.
De ultieme Marquee-headliner (voor zover zoiets überhaupt bestaat natuurlijk) zou in mijn ogen geen last van geluidshinder moeten hebben. Sterker nog, die zouden eerder de veroorzaker van geluidshinder bij andere podia moeten zijn (neem bv. een Meshuggah).
Nee, zonder gein, er spelen uiteraard vele factoren mee bij het bepalen van de ultieme Marquee-headliner.
Voor mij is het allerbelangrijkst de sfeer.
Als je als band zo'n megatent gevuld krijgt en iedereen van voor tot helemaal achter een geweldig, memorabel optreden beleeft, dan kom je wat mij betreft voor die titel in aanmerking.
Een band als Amenra zit ongetwijfeld in die categorie, maar dat geldt ook voor bv. Ayreon of Pendulum.