Graspop Metal Meeting 2026

Ja ... nee ...

Really want to see wilt natuurlijk nog niet zeggen dat ge ze GAAT zien eh?
Je doet je beoordelingen op basis van het genoemde podium. Dus geen rekening houden met de clashes die je voor jezelf al weet. Dan komt er in principe de meest neutrale uitslag uit.
Dus Primal is voor jou dan toch een Must See. Ongeacht de clash met Sepultura.

Ja ... nee ...

Really want to see wilt natuurlijk nog niet zeggen dat ge ze GAAT zien eh?
Nee, natuurlijk niet.
Maar je kunt toch zeker gewoon zeggen dat je iets heel graag wil zien, ook al lukt dat niet door omstandigheden?
Net als een concert waar je heel graag naar toe wil, maar verhinderd bent door een familiefeest o.i.d.?

Idem voor een must-see, iets wat je normaal gezien móet zien.
Maar als er tegelijkertijd nog iets speelt dat je ook móet zien, zul je een keuze moeten maken.
Dat maakt het echter niet minder een must-see.

Een won't see wil in de context van deze podium-beoordeling dus eigenlijk alleen maar zeggen dat je sowieso niet van plan bent om een band te gaan zien, ook als er geen enkele clash is.

Net Avatar weer gezien,
Die spelen weer erg goed. Miste wel een aantal nummers, maar da mag de pret niet verpesten. Was beetje bang dat t niet zou werken met t podium van Metallica maar ze hebben mn verwachtingen overtroffen!
Dus iedereen die ze Zaterdag gaat zien;
Geniet ervan! T word (wss weer) een top show! (met hopelijk wel de nummers die ik misten😉)

Knocked loose heb ik zelf veel minder mee, maar vond k wel aardig haha.
(Gojira en Pantera speelden ook top overigens maar die staan dan weer nie op GMM)

Saturday's Metal Dome​

1779664435451.png

Tesseract:​

Voor fans van: Periphery, Monuments, The Contortionist, Vola, Haken, Textures

Uncle Acid & The Deadbeats:​

Voor fans van: Blood Ceremony, Green Lung, Electric Wizard, Graveyard, Windhand, Kadavar

Catch Your Breath:​

Voor fans van: Bad Omens, Caskets, Sleep Theory, Dayseeker, Rain City Drive, Until I Wake

(vervolg)

Loathe:​

Voor fans van: Thornhill, Blanket, Silent Planet, Static Dress, Sleep Token, Deftones

Rivers Of Nihil:​

Voor fans van: Black Crown Initiate, Fallujah, Allegaeon, Beyond Creation, Gojira, Ne Obliviscaris

Faetooth:​

Voor fans van: Messa, Windhand, Castle Rat, Chelsea Wolfe, SubRosa, Frayle

Mouth Culture:​

Voor fans van: Boston Manor, Holding Absence, Caskets, Dayseeker, Trash Boat, Normandie

Rivers of Nihil staat hoog op m’n lijstje, maar zit met een lastige clash met Malevolence waarvan ik nog niet weet hoe ik ze ga oplossen.

Loathe heb ik in het voorprogramma van Architects al eens gezien, en dat was wel een knaller. Zie hun zanger nog wel mee bij Architects op het podium springen om Braindead of Impermanence mee te doen. Desalniettemin, ook als hij dat niet doet vind ik Loathe wel gewoon echt de moeite om te gaan kijken.

Tesseract is zo’n band waar ik waanzinnig naar uitkeek de eerste keer en die best hard tegensloeg naar mijn ervaring. Was op Headbangers Parade geloof ik. Daarna nooit echt meer een kans gegeven, en dit jaar ook niet want ze clashen met Architects en Bad Omens.

Voor de rest zegt de Metaldome line up me op zaterdag weinig.

‘s Nachts speelt er wel nog een tribute band van Slipknot die zich zou focussen op de eerste albums, dus die ga ik naar alle waarschijnlijkheid ook nog wel zien!

Rivers Of Nihil: heb sinds 2019 geen optreden van hen gemist en ga daar nu ook niet mee beginnen - must see
Faetooth: Ben wel fan van hun laatste album Labyrinthine en eerder dit jaar al gezien in de AB Club wat ik een toffe show vond. Nu maar eens gaan kijken hoe ze het er vanaf brengen op een groter podium.
Loathe: stonden in 2023 al op Graspop en had ik toen al genoteerd, maar uiteindelijk viel dat toch wel wat tegen op de Jupiler Stage, met hun toch wat progressievere muziekstijl staan ze nu denk ik wel beter geprogrammeerd in de Metal Dome
Uncle Acid & the Deadbeats: Black Sabbath meets the Beatles. Heb hen al eens gezien als voorprogramma bij Ghost en vond dat toen wel goed.
Tesseract: kan ik op plaat wel hebben, alleen al 2x eerder live gezien en vond dat nooit overtuigend. Het ziet er niet naar uit dat ze veel competitie gaan hebben van andere podia dus geef ik ze heel waarschijnlijk nog een 3e kans

Mouth Culture / Catch Your Breath: Ken ik beide niet maar er staat in hun tijdslot ook niets dat ik absoluut wil zien dus ga ik nog wel eens beluisteren om te kijken of het wat is.

downloaden (4).png
Mocht er niet zo veel leuks staan op de mainstages had ik me hier ook wel vermaakt. Primal fear mischien even meepakken aangezien ik Sepultura vaak genoeg heb gezien en ook niet heel veel heb met die band. Orden Ogan zou ik wel willen zien maar Hollywood U en Three dace grace vind ik net iets leuker, maar die heb ik dan al wel weer eens gezien. Keuzes :unsure: Avatar live altijd goed maar mijn metalcore hart klopt toch net iets harder voor Bad Omens en heb dan meteen een goed plekje voor BMTH

Saturday's Metal Dome​

Bekijk bijlage 20551

Tesseract:​

Voor fans van: Periphery, Monuments, The Contortionist, Vola, Haken, Textures

Uncle Acid & The Deadbeats:​

Voor fans van: Blood Ceremony, Green Lung, Electric Wizard, Graveyard, Windhand, Kadavar

Catch Your Breath:​

Voor fans van: Bad Omens, Caskets, Sleep Theory, Dayseeker, Rain City Drive, Until I Wake

Heel veel zal ik zaterdag niet in de Metal Dome zijn (zeker door de geweldige programmatie op andere podia).

Loathe is sowieso mijn ding niet. Rivirs of Nihil, Uncle Acid & the Deadbeats en Faetooth ook niet 100%. Al zijn dat wel bands waar ik misschien bij zou gaan luisteren als er niets anders speelt.

Catch Your Breath en Mouth Culture vind ik best wel goed en hoop ik te gaan zien. TesseracT is ook wel oké.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en MetalLimbo
Bekijk bijlage 20556
Mocht er niet zo veel leuks staan op de mainstages had ik me hier ook wel vermaakt. Primal fear mischien even meepakken aangezien ik Sepultura vaak genoeg heb gezien en ook niet heel veel heb met die band. Orden Ogan zou ik wel willen zien maar Hollywood U en Three dace grace vind ik net iets leuker, maar die heb ik dan al wel weer eens gezien. Keuzes :unsure: Avatar live altijd goed maar mijn metalcore hart klopt toch net iets harder voor Bad Omens en heb dan meteen een goed plekje voor BMTH
Nee, natuurlijk niet.
Maar je kunt toch zeker gewoon zeggen dat je iets heel graag wil zien, ook al lukt dat niet door omstandigheden?
Net als een concert waar je heel graag naar toe wil, maar verhinderd bent door een familiefeest o.i.d.?

Idem voor een must-see, iets wat je normaal gezien móet zien.
Maar als er tegelijkertijd nog iets speelt dat je ook móet zien, zul je een keuze moeten maken.
Dat maakt het echter niet minder een must-see.

Een won't see wil in de context van deze podium-beoordeling dus eigenlijk alleen maar zeggen dat je sowieso niet van plan bent om een band te gaan zien, ook als er geen enkele clash is.
Ik geef het op.. 😔

Even wat achterstallig onderhoud inhalen.

Donderdag
North Stage:

Mantah - 5

Vrijdag
South Stage:

Triggerfinger - 5

North Stage:
Infected Rain - 3

Marquee:
Asomvel - 3
Old Man's Child - 8
Suicidal Angels - 5
Death To All - 6
Cradle Of Filth - 5
Bark - 5
Hulder - 8
Possessed - 5

Jupiler Stage:
We Came As Romans - 3
Lionheart - 3
Kublai Khan TX - 3
letlive. - 3
Guilt Trip - 3
Thornhill - 5
Drain - 5

Zaterdag
North Stage:

Sepultura - 7
Three Days Grace - 7
P.O.D. - 7
Bad Omens - 7
The Pretty Wild - 3
Babymetal - 3

Marquee:
Lacuna Coil - 7
Moonspell - 8
Uada - 10 :(
Sinsaenum - 5
Corrosion Of Conformity - 7
Embryonic Autopsy - 3
Terrorizer - 5
Six Feet Under - 5

Jupiler Stage:
Feuerschwanz - 6
Orden Ogan - 3
Primal Fear - 5
Queensryche - 7
Sonata Arctica - 3
Vicious Rumors - 5

Tesseract: niks voor mij

Uncle Acid: Ook niet

Catch Your Breath: Nog eens

Loathe: raad eens ...

Rivers Of Nihil: Jawel, die wil ik wel graag zien!

Faetooth: niks voor mij

Mouth Culture: ook niet

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
nog iets meer dan 3 weken te gaan, nog ff wat data van vorig jaar

28 mei vvk parkeertickets
30 mei vvk merchandise
4 juni de plattegrond
6 juni 2 nieuwe namen voor 2 afzeggingen
14 juni laatste dag vvk skullies (dit jaar ook)
16 juni signing sessions
17 juni combi's uitverkocht + het weer bericht ☀️
20 juni graspop volledig uitverkocht

kan niet terug vinden wanneer ze wat deelden over de pre-party voor de woensdag

Laatst bewerkt:
Tesseract: waarschijnlijk niet, een clash overleven ze niet

Uncle Acid: er moet niks andere spelen

Catch Your Breath: wie neem ik een kijkje

Loathe: ook een misschien

Rivers Of Nihil: dit is een must voor mij. Afgelopen jaar op Dynamo gezien en ondanks de enorme stofwolk(je zag het podium maar voor de helft van de tijd) en de sax was niet super erin gemixt dan mis je toch wel de max. Maar voor de eerste keer luisteren en meteen een must op graspop zegt genoeg.

Faetooth: nog niet besloten maar een clash overleven ze niet.

Mouth Culture: wss niet

• Leuk
Waarderingen: MandyRose

Users who are viewing this thread