Mijn grootste minpuntje van deze BKS lineup is dat er te veel staat dat al ik gezien heb. Dat is tegelijkertijd misschien ook een teken dat ik iets moet minderen met festivals.
Jack White - de show in Tivoli was een van de shows van het jaar. Hij straalt enorm veel plezier uit en is daarmee nog steeds de act waar ik het meeste zin in heb dit jaar.
Nick Cave - zijn track record spreekt voor zich. BKS 2022 was magisch. Ziggo Dome daarna was gewoon sterk.
Blood Incantation - zowel de Timewave Zero set op Roadburn als een losse normale show in Tivoli gezien. Nog beter dan op plaat beide keren.
Model/Actriz - drie keer gezien. De eerste keer in een soort kas in de volle zon op Wide Awake werkte niet geweldig. Op LL en DTRH was het fantastisch.
Tropical Fuck Storm - inmiddels al weer lang en een aantal albums geleden. Toen heb ik me goed vermaakt.
Wolf Alice - dat maakt de clash tussen TFS en WA extra lastig want WA is ook altijd raak (BKS en Tivoli).
Sorry - enkel gezien in het voorprogramma van Shame in Paradiso in 2018. Toen waren ze nog wat zoekend met amper singles uit, maar ze hebben sindsdien genoeg moois uitgebracht.
Gorillaz - vond ik wat saai op LL maar gaat op BKS prima vallen denk ik.
Ethel Cain - prima op DTRH maar inmiddels is ze ook weer flink gegroeid.
Anna Von Hausswolff - een van de hoogtepunten van Roadburn, ook al weer een hele tijd terug.
Ata Kak - zeer vermakelijk op LGW en gewoon cult. Weet niet zeker of het tweede keer weer zo leuk is.
Militarie Gun - braken het skatepark in Tilburg aardig af. Zal in de Casbah ook prima werken.
Tramhaus - al zo'n 10x uitstekend bij vermaakt.
The Zawose Queens - een van de grootste verrassingen van LGW vorig jaar. Super tof!
Joey Valence & Brae - erg energiek maar vond het de vorige keer BKS nog net wat te makkelijk.
Genesis Owusu - enorm goede show de vorige keer BKS. Hopelijk kan hij nu opnieuw verrassen.
Dame Area - op Zeitgeist viel het niet echt goed maar op dit tijdstip misschien wel.
Yard Act - op LL en MoMo vermakelijk maar ook wat irritant en nep.
Crows - in de juiste setting top (Cul de Sac) maar op een te groot podium erg matig (Valkhof).
Mac DeMarco - erg saai.
Mên an Tol / Croithe - leuk op LOTD maar niet heel memorabel.
Stella op Valkhof en Amaarae op LL deden me echt niks.
Mula B, Job Jobse, Sophie Straat, Parker Fans, Lucky Done Gone, Merol, Grote Geelstraat, Jungle By Night staan op elke straathoek dus als je die had willen zien dan heb je ze al wel gezien.