Lowlands 2026

Toch nog maar weer dit
Een band die groot kan gaan worden. Ze zijn nog vrij voor LL. Zo te zien.

• Leuk
Waarderingen: CVS
The Reytons gaan ook touren maar goed in 2027 pas in Nederland. Was een leuke aanvulling geweest. Anders voor volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Wat de gemiddelde leeftijd betreft zal het niet veel uit elkaar liggen denk ik. Qua randprogramma is Lowlands veel uitgebreider.

Ik ben ook een jaar op Pukkelpop geweest (omdat we naast LL-kaarten hadden gegrepen). En het is echt een fijn festival, prima aankleding ook. De mainstage op Pukkelop is veel beter geïntegreerd in het terrein dan de afgelegen Alpha op Lowlands. Op Lowlands denk ik wel eens bij een act: oh, die staat op de alpha, laat maar zitten. Ook organisatorisch en qua vriendelijkheid van de medewerkers is het bij Pukkelpop helemaal top.

Maar qua onderlinge sfeer vond/vind ik Lowlands veel prettiger. Ik kan me goed inleven in het punt dat Hersenscheetje maakt, dat qua cultuur de Belgen misschien niet zo zitten te wachten op overaanwezige, schreeuwerige en te directe Nederlanders. Ik hou daar ook niet van en herken mezelf of mijn groep daar ook niet in. Zelf ook op nog geen 50 kilometer van Hasselt opgegroeid en wat dat betreft zou ik prima moeten aansluiten bij het publiek van Pukkelpop.

Maar juist als je ergens aan een tafeltje zit te eten of staat te wachten op een act, leg je op Lowlands zo veel makkelijker contact in mijn beleving. Gewoon lekker kletsen, soms gewoon anderhalf uur met totale vreemden ouwehoeren en een drankje doen. Uiteraard alleen als die wens wederzijds is, we blijven niet staan aan ouwehoeren tegen mensen die daar overduidelijk niet op zitten te wachten. Het moet een natuurlijke wisselwerking zijn.

Dat hebben we op Pukkelpop gemist, daar voelde het wel een beetje alsof iedereen daar vooral in kleine besloten kring wil genieten (en dat is natuurlijk helemaal prima, geen waardeoordeel, maar daardoor vonden wij het minder aansluiten bij onze eigen beleving). Dit is natuurlijk een hele particuliere mening voor de duidelijkheid, N=1.

Als ik niet naar Lowlands kan gaan, dan vind ik Pukkelpop een heel mooi alternatief, maar als ik moet kiezen dan is het bij ons altijd Lowlands.
Wel mee eens hoor dat het een ander publiek is, wat mij betreft is Pukkelpop wat zachter qua sfeer en wij hadden totaal geen probleem om contact te hebben met anderen.

Vorig jaar was ik op Pukkelpop alleen met mijn vriendin en misschien reageert men wel anders op groepen ipv een setje.

Die MainStage op Pukkelpop is echt top en die Boiler is zoveel vetter dan de Bravo naar mijn mening. En er kunnen veel meer mensen in

• Leuk
Waarderingen: davadude en Raskolnikov
Heeft nooit opgetreden, dus voor de herkansing zou het natuurlijk kunnen (en ik hoop het vooral heel erg).
Toen de vervangende act begon, dacht ik al: Die Szmierek ziet er toch anders uit? Wel een snor en Engelstalige raps. Heel andere sound ook. Maar ja, het was zijn tijdstip. Begint ie ineens Vlaams te praten. Ben ik maar gegaan.

Btw netjes gedaan van Dauwpop met Bleech 9:3. Had ik graag willen zien op LL dit jaar….
nu de single van het aankomend album ook goed ontvangen is, zou het toch eeuwig zonde zijn dat ze in NL alleen op Dauwpop te vinden zijn en niet op LL.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
nu de single van het aankomend album ook goed ontvangen is, zou het toch eeuwig zonde zijn dat ze in NL alleen op Dauwpop te vinden zijn en niet op LL.
Bleech 9:3 staan ook op Misty Fields in september dus ze zijn niet exclusief voor Dauwpop in ieder geval.

• Thinking
Bleech 9:3 staan ook op Misty Fields in september dus ze zijn niet exclusief voor Dauwpop in ieder geval.
Spelen dit jaar veel shows in NL. Naast die twee festivals spelen ze op Vestrock, in september Bitterzoet, in oktober Effenaar en afgelopen april nog als voorprogramma van Keo in Tivoli.
Zie ze wel gewoon graag komen om de xray te slopen!

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Brundlecat
En ik maar denken dat wat er op hun site staat waar ze live spelen ook daadwerkelijk de complete lijst is, koekoek. Thanks voor jullie input, maar eens kijken waar ik ze dan ga zien dit jaar. Keuze genoeg :)

• Leuk

Users who are viewing this thread

• Joss