Graspop Metal Meeting 2026

Tja, ik weet ook niet zo goed wat het is. Ik ken ze al jaren en hun muziek heeft me nooit gepakt. De vorige keer dat ze op de line-up stonden heb ik het ook echt weer een kans gegeven, maar het is het gewoon niet voor mij ofzo. Maar je hebt zeker gelijk hoor, dat kan live heel anders zijn! De vorige keer op graspop heb ik niks van hun show meegekregen. Als ik dit jaar na Avatar nog wat energie over heb, zal ik ze een kans geven!
Ik heb dus exact hetzelfde. Het is echt wel een band die recht in mijn interesseveld zou moeten liggen, maar het doet me niks. Nummers als Throne of Happy Song of Can You Feel My Heart zijn grijsgedraaid op de radio, dus die kan ik wel meezingen - maar daar houdt het tot nu toe wel mee op.

Ach, na hen speelt een Slipknot tribute band in de Metaldome waar ik wel op wil los gaan, dus dan kan ik tijdens BMTH nog wat rusten.

• 100
Waarderingen: MandyRose
Normaal ben ik over 't algemeen wel een MainStage-plakker. Maar die zaterdag (voornamelijk South) is om met grote boog te vermijden. To-ta-le mismatch (met mijn persoonlijke smaak).

Wel heel blij met de alternatieven op de Jupiler.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Inmiddels hebben we dus ook de hele vrijdag behandeld, waarmee we al op de helft zitten van onze voorbeschouwingen!
Binnenkort een samenvatting van de vrijdag, maar daarvoor wacht ik wel tot we 30+ lijstjes binnen hebben (momenteel zitten we pas op 23, overige podia allemaal tussen de 30 en 35) om een goed beeld te krijgen.
Laat dus maar komen die lijstjes!
Gemiste podia of correcties ook welkom!

Bekijk bijlage 20014

Bekijk bijlage 20015
Hulde en dank voor al het werk. (y) 🤘

Bring Me The Horizon: Fantastische band dat heel breed kan gaan qua muziekgenres. De show van 2024 was me echt nog veel beter meegevallen dan ik had verwacht is is dus een must see!

Architects: DE metalcore band, heb ze de laaste keer op graspop moeten missen door een clash met brutus dus ben erg blij dat ze terug zijn, en nu met een van de beste albums van afgelopen jaar op zak kan ik niet wachten op de show.

Ice Nine Kills: Altijd leuk! ga ik zeker weer staan

Hollywood Undead: Is iets minder men ding, verliest waarschijnlijk in een clash

Malevolence: verliezen waarschijnlijk wel bij een clash

Fleddy Melculy: Altijd leuk, zal er staan

De Main op zaterdag is niet echt mijn podium, Jupiler stage zal men podium worden op zaterdag. Hoewel sommige bands beter zullen scoren in de grafiek waar ik geen rekening hou met andere podia, wat ik in de oplijsting wel doe.

Fleddy Melculy: De grap is er ondertussen wel wat van af, leuk als opener maar met hun derde plaat ben ik wel afgehaakt, Vicous Rumors zegt me meer dus dat zal skippen worden.

Malevolence: Ultimate Ozzy gaat het hier halen, en misschien rivers of Nihil

Hollywood Undead: Tijd voor de botsauto's denk ik, ik heb niks met deze figuren.

Ice Nine Kills: De band die mij wel naar de Main krijgt, weggeblazen tijdens hun laatste passage, dit is zo'n band waar ik echt naar uitkijk, jammer voor de clash met Sonata Arctica, maar die laatste zal ik nog zien in den AB. Ik ben ook benieuwd of die nog een nieuwe nummer gaan droppen voor hun Europese festival tour.

Architects: Moonspell gaat met mijn aandacht op dit uur lopen.

Bring me the Horizon: Er staat niks tegenover, dus ik zal ze wel meepikken. Vorige keer vond ik ze best ok, dus op zich zal dit wel meevallen.

Fleddy Melculy: lijkt me wel lachen om mee te pakken en er lekker in te komen voor P.O.D.

Malevolence: de grunts zijn mij iets te veel van het goede, al kan dat live nog wel tof zijn. Denk dat ik hem toch (grotendeels) ga skippen en op mijn gemakje richting Primal Fear ga.

Hollywood Undead: op plaat vind ik het een beetje wisselend. Ze hebben wat leuke nummers, maar ook genoeg waar ik niks mee heb. Wordt een momentopname.

Ice Nine Kills: zelfde als hierboven, op plaat vind ik het wisselend (wel met meer positieve uitschieters). Daarentegen ben ik wel een stuk nieuwsgieriger naar hun live performance, volgens mij is dat een beetje hit or miss met al die show elementen. We gaan het zien.

Architects: gewoon tof! Ergens vind ik dat ze die Noord HL plek meer verdienen dan Bad Omens, maar die brengen denk ik een wat meer HL-waardige productie mee (of is TiKTok de doorslaggevende factor?).

Bring Me The Horizon: mijn favoriete band van de laatste 5/6 jaar. Hun deathcore periode is niet voor mij weggelegd, maar alles vanaf Sempiternal is helemaal in mijn straatje. Bij de vorige passage kon ik er helaas niet bij zijn, dus ik kijk ook al jaren reikhalzend uit naar dit moment. Kan bijna niet anders dan dat dit het hoogtepunt van mijn weekend wordt.

Laatst bewerkt:
Fleddy Melculy: dit gaat voor mij te vroeg zijn op de dag, anders wel altijd een feestje (in uw huisje of aan de mainstage, mogen ze zelf kiezen.

Malevolence: heb ik niets mee en dan ben ik waarschijnlijk ook nog niet op de wei..

Hollywood Undead: hier blijf ik zo ver mogelijk van weg

Ice Nine Kills: 1 van mijn must see’s! Favoriete band van de afgelopen 4 jaar voor mij!

Architects: normaal ook een favoriete band van me maar ik voel ook de overkill.. bij geen andere bands die de groep wilt doen zal ik wss wel blijven kijken

BMTH: jarenlang een jojo-band geweest bij mij. Beginjaren was ik grote fan, dan een tijde totaal niet maar na hun vorige passage hebben ze mij toch wat terug gewonnen. Ik ga er toch staan en hoop op minstens hetzelfde als vorige keer!

Zaterdag, ondanks dat niet iedereen het graag hoort toch echt wel Metalcorezaterdag.
Zonder 1 a 2 clashes had ik hier bija een ganse dag kunnen kamperen. Echt wel de beste mainstage dag by far.

Fleddy Melculy: Misschien van op afstand om dag 3 te starten.

Malevolence: Een beetje ingeraakt eind vorig jaar, niet datk ze veel luister maar ga me er niet vervelen

Hollywood Undead: twijfelgeval eigelijk maar 'fan' van 1 liedje - zal nog zien

Ice Nine Kills: Beetje balen over de clash 3DG - CYB - I9K waardoor ik 20 min ga missen (eerst de 2e helft van Catch Your Breath nog zien na 3DG). maar altijd leuke show dus zeker blij mee.

Architects: Toegegeven, zijn al vrij vaak geweest + had ze wel als headliner verwacht, maar blijft een uur leuk meeroepen. Kijk er altijd naar uit ze te zien

Bring Me The Horizon: Luister ze nog steeds bijna niet, geen idee waarom. MAAR de show vorige passage zorgt wel datk er helemaal met een heel ander gevoel insta als vorige keer. Heel blij dat ze nog eens terugkomen, twas toen echt wel goed.
Staan terecht waar ze staan en maakt zaterdag toch wel gewoon af.

Kijk bij Architects waanzinnig hard uit naar de nieuwe schijven als Braindead of Whiplash, die gaan echt graaf zijn. Coole singalong refreinen, harde breakdowns (vooral die van Braindead gaat écht hard).

• Leuk
Waarderingen: dennis87

Users who are viewing this thread