Pinkpop 2026

Mooi aantal. Met een beetje goeie weersvoorspelling gaan het er nog veel meer worden. Uitverkopen gaat hem niet worden maar dit is al een fijne stijgende lijn. En als bezoeker is dit ideaal. Te druk is ook echt te druk.
Helemaal mee eens. Denk dat de weersvoorspelling de doorslaggevende factor gaat worden voor vele om last-minute nog wel of geen kaartje te kopen.

Helemaal mee eens. Denk dat de weersvoorspelling de doorslaggevende factor gaat worden voor vele om last-minute nog wel of geen kaartje te kopen.
Vakantiegeld en weersvoorspelling zal ongetwijfeld invloed hebben op de aantallen.

Ik zelf verwacht daar geen gigantische stijging door.

55k-60k vind ik prima, kun je in ieder geval nog een beetje normaal over het veld bewegen.

• Leuk
Waarderingen: colette283 en Landgraver
Ik zelf verwacht daar geen gigantische stijging door.
ik verwacht niet een grote verschuiving nog...

maar onderschat de kracht van de last minute dagbeslissers niet.
de laatste Pinkpopdag, wil nog wel eens onder goede omstandigheden, rond het middaguur van de dag zelf, op uitverkochte dagtickets tikken.
wil niet zeggen dat dat aankomende editie gaat gebeuren, maar is wel al eens een paar keer voorgevallen

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
Even tijd voor een update! Mijn maatje zei niks over het terrein dat moeten we zelf gaan ontdekken🙃 Kwa kaarten verkoop gaat het voorspoedig! Alleen de vrijdag loopt achter! Verwachting is dat de vrijdag richting de 45.000 gaan en de zaterdag en zondag richting de 55.000/60.000!
Weekend kaartjes gaan rap en zijn nu ongeveer iets rond de 80% van verkocht!

Mijn voorlopige top 10:

1. The Cure
2. Foo Fighters
3. Wodan Boys
4. The Hounted Youth
5. IDles
6. Tom Morello
7. The Plot In You
8. LEAP
9. Youngblud
10. Haevn
Dat de zondag goed ging lopen, was wel te verwachten toch?
Gek genoeg hoor ik juist heel veel positieve reacties op ve vrijdag Line-up, dat dit dan toch best nog iets, achter blijft is dan iets wat ik niet zo had verwacht. Wellicht dan toch mensen die afhaken op de vrijdag, vanwege werk of school en het dan toch te duur vinden om maar een halve Line-up of nog minder te kunnen zien. En dan inderdaad keuzes moeten maken.
En de oudste van mijn vriend 14 en zijn vriendinnetje 13 zijn ook nog aan het twijfelen om een dag te gaan, ze zijn er nog niet over uit of ze nu wel of niet gaan (ze denken er in elk geval over na) en welke dag dat zou zijn, ik heb echt geen flauw idee. Volgens mij weten ze dat zelf ook nog niet 🤣.

Laatst bewerkt:
Vgm is iedereen wel klaar met de top 10 lijstjes, dus hierbij onze gezamenlijke lijst der verwachtingen nav 29 inzendingen.

De nummer 1 zal geen verassing meer zijn, wel verassend is dat de North heads erg laag scoren. Zelfs eentje zonder punten die de lijst dus niet eens haalt...
  1. Foo Fighters - 212
  2. The Cure - 169
  3. Kingfishr - 127
  4. Yungblud - 124
  5. Editors - 106
  6. 21 Pilots - 78
  7. Tom Morello - 73
  8. The Haunted Youth - 63
  9. Idles - 57
  10. The Pretty Reckless - 53
  11. Franz Ferdinand - 51
  12. Royel Otis - 49
  13. Wet Leg - 47
  14. Fat Dog - 35
  15. White Lies - 33
  16. Electric Callboy - 32
  17. Wodan Boys - 28
  18. Halsey - 27
  19. Teddy Swims - 27
  20. Leap - 22
  21. Zara Larsson - 21
  22. The Beaches - 16
  23. Max McNown - 16
  24. The Plot In You - 15
  25. Haevn - 14
  26. Lauren Spencer Smith - 13
  27. Suzan en Freek - 9
  28. Balu Brigada - 8
  29. Soulwax - 8
  30. Lisa Korver - 8
  31. Hang Youth - 7
  32. Jenny Beth - 6
  33. Buffalo Traffic Jam - 6
  34. Die Spitz - 6
  35. Dadi Freyr - 5
  36. Giant Rooks - 5
  37. Jade - 4
  38. Natasha Beddingfield - 4
  39. Sofi Tukker - 3
  40. The Vaccines - 2
  41. My Baby - 2
  42. Alessi Rose - 2
  43. Jerub - 1
  44. Naft - 1

Dacht ik eerst ook zou mooi zijn Halsey en Yungblud als ze samen een nummer doen, maar die staan niet op dezelfde dag. En volgens mij hebben ze beiden op de andere dagen ook een agenda elders lopen🤷.

Misschien Steven nog een optie bij Yungblud of is dat afgeschreven 🤷🤔🤔
Tyler? Waar komt hij dan opeens vandaan.
Dit soort duetten verwacht ik alleen bij NL acts, bv. bij S$F, maar meer reëel:
Ok dan mijn laatste gok: Tom Morello & Foo Fighters:

Laatst bewerkt:
Tyler? Waar komt hij dan opeens vandaan.
Dit soort duetten verwacht ik alleen bij NL acts, bv. bij S$F, maar meer reëel:
Ok dan mijn laatste gok: Tom Morello & Foo Fighters:
Geen idee waar die vandaan komt. is ook maar een wilde gok, op basis van hun Tour samen 🤷. Tom en Foo's staat indd wel op dezelfde dag.

Misschien Steven nog een optie bij Yungblud of is dat afgeschreven 🤷🤔🤔
YUNGBLUD en Taylor Momsen, Hoewel ik betwijfel of die 2 dagen blijft rondhangen.
Zij hebben officieel nog geen duet, maar zie eenk samenwerking er ooit weleens van komen. Op Pinkpop???

Wodan Boys samen met Barry Hay, zou wel vet zijn op Stage4.

Laatst bewerkt:
ik verwacht niet een grote verschuiving nog...

maar onderschat de kracht van de last minute dagbeslissers niet.
de laatste Pinkpopdag, wil nog wel eens onder goede omstandigheden, rond het middaguur van de dag zelf, op uitverkochte dagtickets tikken.
wil niet zeggen dat dat aankomende editie gaat gebeuren, maar is wel al eens een paar keer voorgevallen
Maar last minute beslissers (waaronder ikzelf dit jaar) azen vaak op goedkopere tickets in de resale. Als er een groot aanbod is van doorverkooptickets zal dat ten koste gaan van de reguliere verkoop. Volgens mij start de resale over 2 dagen, ben benieuwd...

Users who are viewing this thread