Graspop Metal Meeting 2026

Forbidden cancels european tour

Bay Area thrashers, Forbidden, have announced the cancellation of their scheduled European tour dates in June. A message from the band follows…

“We regret to inform our fans in the U.K. and the rest of Europe that Forbidden won’t be able to make it overseas for the scheduled June dates.
Instead, we are going to focus on putting the finishing touches in the planning & promotion on our forthcoming debut album for BLKIIBLK and preparing to unleash the new music later this year.

Of course we will be back to rage with our fans soon enough. You’d better believe we will be on a mission to make it up to each and every one of you.
By then, it will be in support of the first new Forbidden album in SIXTEEN YEARS!

We can’t fucking wait!”

Ok, hoeveel cancellations moeten we vullen ? Deze, Scowl en ??

Awake Again even bellen,... leuke band !!

Ik vind het ook het leukst om samen met vrienden shows te kijken, maar ik heb op een festival ook geen zin om steeds op iedereen te moeten wachten bij elk toiletbezoek of eetpauze. En ook geen zin om veel moeite te doen iedereen weer te vinden in de mensenmassa. En dus hebben wij op festivals bij elk podium een plek afgesproken waar we ongeveer staan. Daar een minuut of vijf voor aanvang van de set naartoe wandelen en ik kom altijd wel mensen tegen. Da's ideaal, dan kan iedereen gewoon lekker zijn eigen ritme aanhouden, maar heb je bij vrijwel elke show wel vrienden/bekenden om het samen mee te beleven.
Star Wars Disney Plus GIF by Disney+

Forbidden cancels european tour

Bay Area thrashers, Forbidden, have announced the cancellation of their scheduled European tour dates in June. A message from the band follows…

“We regret to inform our fans in the U.K. and the rest of Europe that Forbidden won’t be able to make it overseas for the scheduled June dates.
Instead, we are going to focus on putting the finishing touches in the planning & promotion on our forthcoming debut album for BLKIIBLK and preparing to unleash the new music later this year.

Of course we will be back to rage with our fans soon enough. You’d better believe we will be on a mission to make it up to each and every one of you.
By then, it will be in support of the first new Forbidden album in SIXTEEN YEARS!

We can’t fucking wait!”
Wat een lullige reden, daar win je toch geen zieltjes mee denk ik.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Jimmeh07 en Loek123
Ik schrijf het nog niet helemaal uit. Hebben wel eens vaker 2 dingen op 1 dag gedaan, vooral met zo'n major dingen als timetables of aankondigingen.
Maar inderdaad, dit zit wel in de trend van dat we niks meer kunnen verwachten. Sluit niet uit dat ik om 16.00 ga verversen.
Nopes dus

• Sad
Waarderingen: MandyRose en Dwarf
Het lijkt wel als wachten op The Elder Scrolls 6
:)
Bij GMM hebben we ten minste wel inzicht op wanneer alles bekend moet zijn. TES6 is gewoon een complete verrassing en weten we helemaal niet wat we moeten verwachten. Vlak voor Graspop is het 8 jaar sinds we daar iets van hebben gehoord :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Dat biertje gaan we zeker doen. En misschien ook wel 2😉
Ga ik ook mijn best dit jaar doen zoek nog dat halve glas van je

En verder over het topic groep of solo. Kan allebei. We zijn doorgaans met 3 waarbij we meestal bij elkaar blijven. (2 met sterke meningen (waaronder ik) doen Samsam bij lichte clashes. De derde vind alles best.) Maar bij een must see clash bepaalt nr 3 wie niet alleen staat.

Dit jaar even anders en zijn we met 5. Maar 2 zullen voornamelijk bij de mains rond hangen. De originele 3 zijn meer tentgangers dus het zullen dit jaar vaker de 3 + 2 splitsing zijn en bij de mains was altijd met zijn allen.

En solo ook nooit erg want je bent nooit alleen, genoeg jolige mensen in de buurt. Die man met die zwarte hoed alleen nog nooit zomaar in het wild gevonden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MandyRose
Ga ik ook mijn best dit jaar doen zoek nog dat halve glas van je

En verder over het topic groep of solo. Kan allebei. We zijn doorgaans met 3 waarbij we meestal bij elkaar blijven. (2 met sterke meningen (waaronder ik) doen Samsam bij lichte clashes. De derde vind alles best.) Maar bij een must see clash bepaalt nr 3 wie niet alleen staat.

Dit jaar even anders en zijn we met 5. Maar 2 zullen voornamelijk bij de mains rond hangen. De originele 3 zijn meer tentgangers dus het zullen dit jaar vaker de 3 + 2 splitsing zijn en bij de mains was altijd met zijn allen.

En solo ook nooit erg want je bent nooit alleen, genoeg jolige mensen in de buurt. Die man met die zwarte hoed alleen nog nooit zomaar in het wild gevonden.
Altijd leuk om een biertje te doen met een mede festileaker🎉

En over het solo of met de groep gaan.
Meestal stippel ik de route uit. Zoon en maat gaan vaak wel mee. Maar waar ik eerder terug ben in de tent maakt zoonlief het vaak nog wat later. Eigenlijk was vorig jaar Dethklok een uitzondering. Daar stond ik en de andere 2 bij Slipknot. Alien Ant Farmsum ben ik bij weggevlucht om naar Soen te gaan. En over het algemeen als wij elkaar kwijt zijn hebben we één bepaalde bar linksvoor waarop we elkaar altijd weer opzoeken.

Al sinds ik meelees op dit forum, valt me iets op waar ik toch wel benieuwd naar ben. Ik zie namelijk vaak dat mensen zeggen dat het afhankelijk is van hun vrienden/partner/etc of ze een bepaalde band gaan zien. Wat maakt dat je niet gewoon naar de band gaat die jouw voorkeur heeft wanneer anderen naar iets anders willen?

Voor mij was dit echt een heel nieuw ding toen ik hier een paar jaar geleden voor het eerst op het forum kwam. Ik ga namelijk altijd gewoon naar de bands die ik wil zien en als er toevallig iemand anders is die dezelfde band ook wil zien, gezellig! Maar zo niet, vermaak ik me ook echt voor de volle 100% wanneer ik daar alleen sta. En zo doen mijn partner en alle vrienden met wie ik altijd naar graspop ga dat allemaal ook. Ik kan me niet voorstellen dat ik bands zou overslaan om te voorkomen dat ik er alleen sta. Ik zie iedereen uiteindelijk toch wel weer ergens bij de tent of op het terrein en meestal is er dan ook veel meer ruimte om gezellig te doen dan tijdens de show van een band (de Dutch disease is toch wel mijn grootste irritatiepunt bij concerten/festivals).

Niet bedoeld als kritiek ofzo, maar gewoon oprecht benieuwd :)
Ik ga ook gewoon naar wat ik het beste vind, alleen of niet 😊 Ondertussen zijn we met 10 man dus valt dat weinig voor dat ik alleen ben 😊

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Piebe71
Dus toch nog best veel mensen die lekker hun eigen ding doen net als ik haha grappig om te lezen dat dus ook op dit vlak iedereen het festival weer heel anders beleeft. En interessante tips ook allemaal voor het terugvinden van je groep :)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik ga dit jaar in principe ook alleen naar Graspop. Op vrijdag sluiten wel vrienden aan een dag. Mijn enige twijfel zit hem vooral in de zondag. Er bestaat een wereld waarin ik liever een paar uurtjes relax in de Aqua Mundo bij mn park op een halfuur rijden van GMM en dan richting huis ga.

Er is die dag eigenlijk maar één band waar ik echt FOMO bij heb dan en dat is The Gathering. Ook Sólstafir is groen gekleurd in m’n clashfinder maar voor de rest heb ik alleen opvulling in Alice Cooper, Foreigner en Europe. Gaerea en Killus staan ook nog als mogelijk genoteerd, maar die zullen wel te vroeg spelen.

Aangezien ik hiernaast een heel groot voorstander ben van een driedaagsfestival, zowel line-upsgewijs als energiegewijs, voel ik nog niet zo’n drang om op de zondag te gaan.

Maar on-topic: ik vind het dus heel erg leuk om gewoon lekker solo bij een concert te zijn. Ik zeg het liefst toch helemaal niks tijdens een show en als ik wel ga praten, dan is het tijdens die nutteloze hey-ho momenten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MandyRose

Users who are viewing this thread