GMM Marquee Bracket

Bloodbath - King Diamond: 0-10
King Diamond wel uniek en gaaf.

Stone Sour - Down: 0-10
Down ooit in geluisterd maar toen zeiden ze af, tenminste daar staat me iets van bij. Klonk wel fijn, Stone Sout live meh.

Nevermore - Marduk: 5-5
Ken ze beide niet, geen tijd om in te luisteren.

Helmet - Dimmu Borgir: 5-5
Zie hierboven

Nevermore - Marduk: 0-10
Helmet - Dimmu Borgir: 10-0

Bloodbath - King Diamond: 10-0
Stone Sour - Down: 5-5
Nevermore - Marduk: 4-6
Helmet - Dimmu Borgir: 0-10

Bloodbath - King Diamond: 4-6

Stone Sour - Down: 10-0
Nevermore - Marduk: 7-3

Nevermore - Marduk: 3-7
Helmet - Dimmu Borgir: 1-9

Kan de stem van KD niet aan. Muzikaal verder dikke prima. Bloodbath verder alleen al om de bezetting. En Eaten natuurlijk.

Met Snotlip heb ik ook al niet zoveel

Heb met beide niet veel, maar omdat black me beter past

Helmet - Dimmu Borgir: 1-9

Helmet een puntje omdat ik ze sympathiek vind. Dimmu was voor mij het stapje van heavy met normale vocals naar heavy met niet normale vocals.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Helemaal niets tegen Bloodbath. Maar de optredens van King Diamond waren telkens onvergetelijk.

Stone Sour - Down: 2-8
Geen megafan van Down, maar heb ze wel live nog meegepikt en vond dat best ok. Stone Sour zegt me heel weinig

Nevermore - Marduk: 2-8 (idem)

Helmet - Dimmu Borgir: 2-8
Nog minder fan van Dimmu Borgir dan van Marduk en Down, maar Helmet is het helemaal niet voor mij.

Hebben we nu gelijk als eerste random pairing twee namen die het eigenlijk tot het einde zouden moeten schoppen? Bloodbath is een van de beste Marquee afsluiters die ik persoonlijk heb gezien, maar blijkbaar heeft King Diamond ook veel fans. Hoop maar voor hen dat dat loser bracket systeem goed werkt ;)

Te weinig liefde voor Bloodbath hier, helaas... Twee legendarische sets van gezien in de Marquee.
Ik heb ze ooit gezien in de AB met Hatebreed, Dimmu Borgir en Kreator (allemaal marquee headliners op een avond) en ik vond Bloodbath eerlijk gezegd saai. Ik stond er zo vroeg omdat mijn copain ze wou zien. En als Opeth en Paradise Lost fan waren mijn verwachtingen hoog. Jammer. Het grappigste vond ik was dat de zanger een draadloze microfoon had. De minst energieke frontman (bleef letterlijk heel de set op zijn vierkante meter staan) die ik al geweten heb en nota bene hij heeft een draadloze microfoon nodig 😅

Op 16 mei sta ik wel als vrijwilliger op AMF aan de toog. En de headliner daar is Bloodbath. Dus zeker welkom en kom zeker eens langs bij de toog. De eerste 3 Festileakers die mij opzoeken betaal ik gratis pintje of frisdrankje 😉

• Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Op 16 mei sta ik wel als vrijwilliger op AMF aan de toog. En de headliner daar is Bloodbath. Dus zeker welkom en kom zeker eens langs bij de toog. De eerste 3 Festileakers die mij opzoeken betaal ik gratis pintje of frisdrankje 😉

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Dr. Hannibal
Bloodbath - King Diamond: 9-1
Ik ben nu niet echt een grote fan van Bloodbath, in groot contrast met zo ongeveer al hun individuele (ex-)leden en de bands waarmee ze geassocieerd zijn (Opeth, Paradise Lost, Hypocrisy/Pain, Katatonia/October Tide, Edge of Sanity/Nightingale/Witherscape, Ghost, met recht dus een supergroup). Heb ze gezien als headliner op Durbuy Rock Festival (Paradise Lost was headliner van de andere avond, waarmee Nick Holmes dus effectief het hele festival heeft geheadlined), maar vond het toch maar een beetje eentonig eerlijk gezegd.
Maar ja, King Diamond heb ik dus nauwelijks iets mee. Respect voor zijn legacy, maar zijn stem trek ik gewoon echt niet.

Stone Sour - Down: 3-7
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nooit echt in Down verdiept heb, en bij het opzoeken dacht 'oh ja, dat is die andere band van Phil Anselmo'. Bij het inluisteren toch wel aardig verrast, eigenlijk gewoon best lekkere muziek, met name Stone The Crow waarbij toch een belletje ging rinkelen. :)
Stone Sour ook best een prima band met aardige nummers, maar ook wel een tikkeltje te soft.

Nevermore - Marduk: 8-2
Nevermore is ook zo'n 'vergeten' band die ik eigenlijk pas net aan het (her)ontdekken ben, en daarmee voor mij in het straatje van ouwe heavy/proggy/power bands als Savatage, Crimson Glory, Vicious Rumours, Fates Warning past. Ga ik dan ook zeker zien op Alcatraz.
Marduk is voor mij toch net iets te generieke black metal, al heb ik me er best mee vermaakt op Hellfest 2022.

No-brainer. Helmet vind ik maar vrij saai.

Geen fan van King Diamond, maar wat mij betreft de duidelijke favoriet.

Stone Sour - Down: 9-1

Kan niet echt kiezen, wordt van beiden niet echt warm. Marduk nipt favoriet.

Helmet - Dimmu Borgir: 3-7
Meest lastige, want unsung scoort hoog. Maar Dimmu Borgir wel de grotere naam.

Users who are viewing this thread