Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gister naar The Vaccines geweest waar ze integraal 'What Dit You Excpect From The Vaccines?' speelden.
Erg leuk feestje en wat een pareltje van een album is dat eigenlijk toch.
Ook het voorprogramma GANS deed het erg geinig. Eerste keer dat ik een circlepit op een deuntje van een dwarsfluit heb gezien denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Eddie
Ook naar The Vaccines geweest. Genoten. Wat waren ze goed! Heerlijk publiek ook.

Ook lang geleden dat ik weg werd geblazen door een voorprogramma. GANS heeft pit, die zie ik het wel groter schoppen. Ik weet niet hoe ze die georganiseerde chaos op plaat hebben gekregen (ik ga het vandaag maar eens opzetten), maar ik wil meer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bronson
Potverdikke Big Thief. Wat een geweldige band blijft dat toch. Elke keer weer anders, maar altijd steengoed. Geluid in de AFAS stond ook piekfijn afgesteld. En dan baal ik van tevoren een beetje dat ze nog maar zo weinig van UFOF en Two Hands spelen, maar dan ben ik toch weer omver geblazen door wat ze wél spelen. Kijk nu alweer uit naar Primavera.

Ja ongelooflijk, wat een band! Ze spelen ook behoorlijk veel nieuw spul, benieuwd of er nog een album in de pijplijn zit, ze hebben vaker snel na elkaar gereleased.

Wel water blijven drinken bij concerten, mensen!

• Leuk
Waarderingen: noid
Ja ongelooflijk, wat een band! Ze spelen ook behoorlijk veel nieuw spul, benieuwd of er nog een album in de pijplijn zit, ze hebben vaker snel na elkaar gereleased.

Wel water blijven drinken bij concerten, mensen!
Inderdaad!
Big Thief was inderdaad weer erg mooi. Veel nieuwe nummers en daar zitten ook weer een paar pareltjes tussen.

Maar wat was dat gisteren met mensen die flauw vielen? Zelfs al bij het voorprogramma. Anything moest twee keer opnieuw worden gestart. Eerst vanwege iemand die flauw viel en daarna omdat Lenker het zelf verprutste...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en noid
Gisteren bij Son Mieux geweest in Amare. Toegegeven, was niet perse voor mezelf en heb de band al vele malen eerder gezien. Maar was alsnog zeer vermakelijk. De muziek doet me vaak aan Arcade Fire denken, met minder opbouw en minder interessante lagen erin. Maar toch zijn de stukken opbouw in bijv This Is The Moment wel echt leuk. Uiteindelijk iets teveel wat op elkaar lijkt, al was dat met de vorige tour en album nog erger. De band spat nog van de energie, alle 7 leden btw. Dat zorgt toch ook wel voor een boeiend optreden. Leuk om eens in een zaal te hebben gezien, nog leuker als je even niks te doen hebt op een festival.

Amare is een fijne theaterzaal met staplekken in het midden. Deed me denken aan het Muziekcentrum in Enschede, al is die qua vorm en stijl wat mooier en vast ook ouder. Min Taka viel geheel weg in het kletsende publiek. Tegen het einde zo erg dat ik haar bijna niet meer verstond. Jammer, prima muziek.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en legenden
Bleech 9:3 & Keo in Ekko.

Erg leuke shows, met al veel wachtende fans voor de shows. Erg genoten van het publiek dat gewoon heerlijk losging op beide bands. Denk dat ze het beiden best ver kunnen gaan schoppen ;)

Inderdaad!
Big Thief was inderdaad weer erg mooi. Veel nieuwe nummers en daar zitten ook weer een paar pareltjes tussen.

Maar wat was dat gisteren met mensen die flauw vielen? Zelfs al bij het voorprogramma. Anything moest twee keer opnieuw worden gestart. Eerst vanwege iemand die flauw viel en daarna omdat Lenker het zelf verprutste...
Geweldig goede Big Thief inderdaad. Wat een band! Ook gewoon weer flink wat nieuwe nummers terwijl album net uit is.

Laatst bewerkt:
Heerlijk avondje Trix gehad met Prostitute, It It Anita en Crowd Of Chairs. Dit was mijn tweede keer Crowd Of Chairs in Trix en ik ze 1x gehoord op Sonic City en ik moet zeggen dat ze steeds beter worden. Ik vond het een meer dan prima show vol energie. It It Anita was ook grandioos, al moet ik wel wennen aan de positionering op het podium: de gitaristen/zangers tegenover elkaar met de rug dus naar delen van het publiek. Maar goed: de show was super intens en super goed. Heb gelijk ook maar hun nieuwste album op vinyl aangeschaft en laten signeren. Prostitute was op aanraden van mijn zoon en het was een hele goede tip. Wat een eigenaardige en bij vlagen snoeiharde muziek en een heel aparte energievolle zanger. Heel erg toffe show, maar ze taaiden wel heel plotseling af. Naar mijn gevoel al na 3 kwartier. Ik heb wel enorm genoten.

Heavy Lungs - met frontman Danny Nedelko (ja die van dat nummer van IDLES) - in Merleyn.
Dit is zo'n optreden waar Merleyn voor is gemaakt. Rauw, hard, energiek en maximaal een uur vol gas. Benieuwd hoeveel groei er in deze band zit. In ieder geval positief verrast.
Ik ging komende zaterdag gaan in Duinkerke naar hun show. Die hebben ze nu spijtig genoeg geannuleerd

Yellow Days in het Wintercircus (22/4). Eerste concert van zijn tour. De opkomt was nogal beperkt, in tegenstelling tot de Trix enkele jaren geleden. Geen idee aan wat het lag, maar het was naar mijn mening onterecht. George had een volwaardige begeleidende en heel talentvolle band mee (snaren, blazers en percussie), wat toch voor een extra dimensie zorgde. Zelf zong en speelde hij als vanouds, al stond zijn micro iets te stil - vooral bij het toespreken van het publiek was het moeilijk hem te verstaan. Zijn stem is toch een unieke troef, echt straf. Hij verdient, samen met zijn band, een volle zaal voor de rest van zijn tour.

Zoals veel anderen hier was ik gisteren bij Rosalia (zie dat topic), en net als iedereen vond ik de show objectief ijzersterk. Wat hieronder staat, gaat niet zozeer over het concert van Rosalia, maar wel over een van mijn weinige ervaringen bij een echt grote show t.o.v. kleinere zalen.

Hoewel ik al twintig jaar met best grote regelmaat naar concerten en festivals ga, was ik gisteren pas voor de tweede keer in de Ziggo Dome (eerste keer was Blur twee jaar terug). Afas ben ik ook maar een keer of 10 geweest. Verder zijn de zalen waar ik concerten zie eigenlijk nooit groter dan de Ronda (Tivoli). Ik heb wel wat grotere festivalshows gezien, maar volgens mij nooit groter dan Pinkpop en ook dat is alweer een hele tijd geleden.

Ik wilde graag naar Rosalia, maar vooral wilde ik wel eens graag naar een grotere show. Zo belandde ik gisteren na een late swap op een zitplek, tweede rang, rij 6. Ik kon alles zien, maar het was wel ver. Eigenlijk keek ik meer op het scherm dan op het podium. Nou maak ik dat op zich wel vaker mee, vooral op headlineshows op festivals, maar zo relatief ver van het podium miste ik toch wat beleving, ook omdat het publiek in dit gedeelte wat tammer bleef dan ik had verwacht (ikzelf ook hoor).

Vorig jaar bekeek ik Turnstile in de Afas ook vanaf het balkon, maar dat voelde (o.a. door de beelden ook) toen wel nog best knus. Rosalia gisteren was objectief waanzinnig, maar door de afstand voelde ik hem niet zoals bijvoorbeeld Zaho de Sagazan in de Ronda vorig jaar (wat denk ik ook wel de allerbeste concertshow ooit was voor mij). Hoewel ik gisteren dus echt heel goed vond, ben ik niet echt enthousiaster geworden van het bezoeken van concerten in locaties groter dan de Afas Amsterdam.

Zoals veel anderen hier was ik gisteren bij Rosalia (zie dat topic), en net als iedereen vond ik de show objectief ijzersterk. Wat hieronder staat, gaat niet zozeer over het concert van Rosalia, maar wel over een van mijn weinige ervaringen bij een echt grote show t.o.v. kleinere zalen.

Hoewel ik al twintig jaar met best grote regelmaat naar concerten en festivals ga, was ik gisteren pas voor de tweede keer in de Ziggo Dome (eerste keer was Blur twee jaar terug). Afas ben ik ook maar een keer of 10 geweest. Verder zijn de zalen waar ik concerten zie eigenlijk nooit groter dan de Ronda (Tivoli). Ik heb wel wat grotere festivalshows gezien, maar volgens mij nooit groter dan Pinkpop en ook dat is alweer een hele tijd geleden
Hoewel ik gisteren dus echt heel goed vond, ben ik niet echt enthousiaster geworden van het bezoeken van concerten in locaties groter dan de Afas Amsterdam.
Ik zat gisteren ook in de nok, maar wel omringd door enthousiastelingen en vooral Spanjaarden. Dat heb ik nog nergens gelezen, maar voor mijn idee was iedere Spanjaard tussen 20 en 35 die in NL woont gisteren in de Ziggo Dome. Dat droeg ook wel bij aan de beleving want er werd ook echt veel meegezongen. En bij de Motomami-nummers stonden ze gelijk op en dansten ze. Fijn voor de beleving, die ik dus ook echt wel had ondanks de afstand (die niet geheel vrijwillig was, was al lang blij dat ik kaartjes had...). Overigens ook briljant: ze gingen zelfs nog door toen ze uit de trein stapten in Den Haag, achter een boxje aan, 'Rosalia!' scanderend)

Over de grootte: ik ga ook liever niet naar al te grote shows, maar ja, soms zijn er nog meer mensen die een artiest goed vinden :). En ik zei nog tegen mijn vrienden: dit is wel een show die ook niet in een kleinere zaal had gekund. Een The National, ook daar gezien, dat is eigenlijk gewoon een band op een podium, en dan is kleiner wel fijner. Maar dat orkest in het midden van de zaal, dat had niet in Afas gekund (dan was de halve zaal al bezet...).
Dus graag kleinere zalen, maar als je er toch eentje daar moet zien...

Pommelien Thijs - AFAS Dome / Sportpaleis (23-04-2026)

Een supervette intro zette meteen de toon voor de show van 2u15 die zou volgen. Buiten het gigantische scherm sierde het podium over het algemeen in eenvoud zonder al te veel decorstukken. Enkel in de tweede helft van de show kwam er een groot decorstuk aan de andere kant van de zaal waarop Pommelien een enorm hoge ladder beklom.

De show zelf was een afwisseling tussen een echte pop-show, waarin de nummers werden ondersteund met dans door Pommelien en een tiental dansers, het eerder rock-gehalte, met ook gitaarsolo's, en ook wat nummers uitgekleed in een akoestische setting. Het was duidelijk dat er één, erg goed nagedacht was over de show, en twee, enorm hard gewerkt was. Bij sommige nummers was er echte precisie per seconde in de uitvoering. Het op dat moment alles wat een goede pop-show nodig heeft. Verder was er gasten met Meau (twee nummers), Matthieu Terryn (één nummer) en natuurlijk kon ook de zus niet ontbreken voor dat éne nummer samen.

In the end was het eigenlijk een enorme rollercoaster die eigenlijk nooit ging vervelen. Pommelien gaf het beste van zichzelf en kreeg daarvoor enorm veel terug van het publiek. Dat zij er één mocht staan, en dat vijf keer, deed haar duidelijk enorm veel. Ik heb er persoonlijk enorm van genoten. Het was één van de beste shows die ik zag in de laatste jaren. We moeten dit talent in België koesteren want het was dik in orde!

Als voorprogramma bij Pommelien Thijs was er tevens nog Chloe Slater (25 minuten). Ik heb haar hele optreden gezien en vond het zeker niet slecht. Ik kende één nummer, het laatste dat ze speelde, en dat klonk erg goed en strak. Voor de rest was het erg aangenaam om te luisteren en te zien zonder dat het echt al knalde. Geef die nog een paar goede nummers en dat kan zeker wel wat worden naar mijn gevoel.

Pommelien Thijs - AFAS Dome / Sportpaleis (23-04-2026)

Een supervette intro zette meteen de toon voor de show van 2u15 die zou volgen. Buiten het gigantische scherm sierde het podium over het algemeen in eenvoud zonder al te veel decorstukken. Enkel in de tweede helft van de show kwam er een groot decorstuk aan de andere kant van de zaal waarop Pommelien een enorm hoge ladder beklom.

De show zelf was een afwisseling tussen een echte pop-show, waarin de nummers werden ondersteund met dans door Pommelien en een tiental dansers, het eerder rock-gehalte, met ook gitaarsolo's, en ook wat nummers uitgekleed in een akoestische setting. Het was duidelijk dat er één, erg goed nagedacht was over de show, en twee, enorm hard gewerkt was. Bij sommige nummers was er echte precisie per seconde in de uitvoering. Het op dat moment alles wat een goede pop-show nodig heeft. Verder was er gasten met Meau (twee nummers), Matthieu Terryn (één nummer) en natuurlijk kon ook de zus niet ontbreken voor dat éne nummer samen.

In the end was het eigenlijk een enorme rollercoaster die eigenlijk nooit ging vervelen. Pommelien gaf het beste van zichzelf en kreeg daarvoor enorm veel terug van het publiek. Dat zij er één mocht staan, en dat vijf keer, deed haar duidelijk enorm veel. Ik heb er persoonlijk enorm van genoten. Het was één van de beste shows die ik zag in de laatste jaren. We moeten dit talent in België koesteren want het was dik in orde!
Ik was er ook. Dijk van een show, productie is bijna ongezien voor een Vlaamse act. Echt van ongezien hoog niveau dit.

Had naar mijn aanvoelen iets korter gemogen maar dat is uiteindelijk klagen op hoog niveau.

Ik was er ook. Dijk van een show, productie is bijna ongezien voor een Vlaamse act. Echt van ongezien hoog niveau dit.

Had naar mijn aanvoelen iets korter gemogen maar dat is uiteindelijk klagen op hoog niveau.

Korter had voor mij niet gemoeten voor haar allergrootste show ooit.
Echt geen seconde nagedacht over dat het lang duurde, het bleef continu entertainment.

Ik ga vanavond met mijn twee dochters (11 en 8) en die zijn bang dat ze daar de enige kinderen gaan zijn...

Kun je hen geruststellen ? 😅

Users who are viewing this thread