Masterplan - Altijd fan van geweest, maar dan vooral van Jorn Lande en die doet niet mee, desalniettemin toch een kijkje gaan nemen, hebben wel enkele albums die ik goed kan pruimen.
Vended - Jaren geleden nog semi-interessant door de Slipknot-connectie en onder het motto "misschien wordt het nog wat", maar ondertussen zijn we al wat jaren verder en hebben ze weinig laten horen wat me kon boeien. Zit nog steeds te wachten tot het wat wordt.
Crimson Glory - Een van de leukere progressievere metalbands uit de jaren 80, leuk om die eens live te zien, vaak naar hun album Transcendence geluisterd
Combichrist - Op zich ben ik fan van industrial metal, maar deze band heeft me nooit echt helemaal kunnen bekoren, niet echt een klik mee, zowel live als op plaat.
Dirkschneider - Als je op Graspop naar Accept wil gaan kijken, moet je hier altijd Udo meenemen.
Armored Saint - Bij Anthrax had ik gesteld dat ik geen grote fan ben van Belladonna en dat kwam dan vooral omdat de betere Anthrax-zanger eigenlijk bij Armored Saint zit. Altijd fijne optredens, ook zo'n typische Alcatraz-band.
Bodycount - Nee, ik heb het wel gehad met de puberale nonsens van Ice-T
Savatage - Vrij grote fan van Savatage, hun passage op Graspop vond ik gewoon goed, maar nu ook niet veel meer dan dat. Benieuwd of het hier anders gaat worden
Slaughter to Prevail - Beschouw dit toch één als de allergrootste style-over-substance bands uit het genre. Altijd veel gedoe, controverse, aandacht en meer van dat. Weten zeker hoe ze het spel moeten spelen, maar puur muzikaal stelt het allemaal toch bijzonder weinig voor, heel erg middelmatige deathcore en eigenlijk is middelmatig soms al te hoog gegrepen.