Ah ja ik vergeet af en toe nog wel eens dat er ook nog metalheads bestaan die niet houden van unclean vocalsGoh, ik denk dat we toch wel kunnen vaststellen dat bepaalde type bands meestal in de marquee terechtkomen, niet? Want hoewel ze misschien qua genre niet helemaal hetzelfde zijn, hebben ze toch vaak iets gemeenschappelijk: het gezang is anders. Of we het echt zingen noemen, dat laat ik nu nog in het middenVan zodra het vooral growls, grunting, screeching... wordt, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik wil nog een beetje de woorden kunnen ontcijferen. Dus death metal, black metal, deathcore... nah. De laatste jaren ben ik echt amper in de marquee geweest.
Voor de andere subgenres sta ik veel meer open en laat ik het meer afhangen van band tot band (en de subgenres waar het meestal wel mee klikt, zijn heavy, glam, power, symphonic, ...)
Bedoelde overigens niet zo zeer de marquee in het algemeen maar meer deze selectie. Voor mijn gevoel blijft er namelijk niet veel over op Graspop als je deathcore, metalcore, nu-metal, death metal, black metal, post metal allemaal afschrijft dat was vooral mijn punt.
Verder allemaal prima natuurlijk, altijd wel grappig hoe mensen op Graspop een totaal ander spoorboekje kunnen samenstellen en een totaal andere festivalbeleving kunnen hebben