Graspop Metal Meeting 2026

Limp Bizkit:
De haat naar limp bizkit is zwaar overdreven, dit is een band die altijd leuk blijft en ook voldoende sfeer kan brengen voor zo een groot publiek, meezingers tot en met! absoluut een must see band!

Megadeth
Ik heb er persoonlijk vrij weinig mee, in 2024 heb ik ze gezien uit interesse maar ook live werd ik er niet warm van, moest er helemaal niks tegenover staan zou ik wel aanwezig zijn met wat eten en een pintje in de hand.

Tom Morello
hier kan ik helemaal niks mee, dit is zo een van die artiesten die ik wel leuk wil vinden maar jammer genoeg verveelt het me vrij snel. Grote kans dat ik niet ga kijken.

Windrose
een van de weinige powermetal bands die ik echt leuk vind dus kijk er echt naar uit om ze op het grote podium te zien staan! het werd ook wel hoog tijd dat graspop ze eens zou boeken.

Static-X:
Vorig jaar heb ik ze al mogen aanschouwen op Dynamo met een meer dan solid optreden. dus de kans is wel groot dat ik weer ga kijken!

al bij al dus meer dan geslaagd!

Zie trouwens dat de laatste (11e) optie, Avoid at all costs (0 punten) bij jullie allemaal wegvalt via de link.
Beetje vreemd, als ik op de link klik staat ie er wel gewoon bij..
Maar goed, die optie is er dus ook, mocht iemand die nodig hebben. 😅 ;)

Bekijk bijlage 18969
Misschien gewoon samen voegen tot avoid?
Ik snap het verschil wel, stel dat je de band die erna op de andere main staat heel graag vooraan wil zien kan je soms niet anders dan iets meekrijgen, maar qua ingesteldheid blijf je dan wel op 'avoid' zitten (zelfs als het door de timetable niet werkt). 10 indelingen geven sowieso al veel nuance.

Verder niet veel over deze namen toe te voegen.

Scherm­afbeelding 2026-04-13 om 09.47.45.png

Misschien gewoon samen voegen tot avoid?
Ik snap het verschil wel, stel dat je de band die erna op de andere main staat heel graag vooraan wil zien kan je soms niet anders dan iets meekrijgen, maar qua ingesteldheid blijf je dan wel op 'avoid' zitten (zelfs als het door de timetable niet werkt). 10 indelingen geven sowieso al veel nuance.

Verder niet veel over deze namen toe te voegen.

Bekijk bijlage 18979
Mja, was ook eigenlijk maar een wiskundig nerd-dingetje, de 0 telt voor mij ook mee.. 🤓😅
Maar goed, je hebt gelijk, maakt allemaal niet veel uit natuurlijk. 😉

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Mja, was ook eigenlijk maar een wiskundig nerd-dingetje, de 0 telt voor mij ook mee.. 🤓😅
Maar goed, je hebt gelijk, maakt allemaal niet veel uit natuurlijk. 😉
Ik heb altijd een artiest waar ik deze categorie voor gebruik.
Het moment waar een zwart shirtje, cargo Pants en hoed hard de andere kant op begint te rennen.
Dit jaar passeert deze bij mij ook nog wel in een overzicht.

North Stage!

Wind Rose heb ik nog nooit gezien en daar kijk ik wel naar uit. Band is volledig mijn ding, maar ik moet wel nog meer inluisteren.

Trash is mijn genre zo niet echt. Ik vind Megadeth verre van vreselijk, maar het doet me ook helemaal niets. Zal misschien even staan kijken als er niets anders speelt op dat moment.

Static-X ken ik niet zo, maar klinkt best wel goed. En als de forumleden zo positief zijn hierover, wil ik toch gaan proberen kijken. Hetzelfde geldt voor Tom Morello.

En ja, Limp Bizkit. Sowieso niet echt mijn ding, al kan het wel een sfeermaker zijn. Ik beschouw een van de Graspop optredens (weet niet meer welk jaar) wel bij het slechtste dat ik er ooit zag (Durst was zeker onder invloed van iets). Bovendien vind ik de zanger eigenlijk ook maar een arrogante kwiet en de band geen headliner meer. Ik hoef het helemaal niet te zien, maar als er niets anders speelt en mijn vrienden willen gaan kijken... dan zal ik er vermoedelijk wel staan. (Tenzij ik de dag nadien examen moet afnemen, dan hetzelfde verhaal als The Offspring).

Nog even de puntjes geven, tof initiatief trouwens.
Wat me overigens opvalt, is dat Accept bij nogal wat members erg laag staat. Vanwaar die afkeer? Lijkt me nu echt zo'n band waar je niets kan tegen hebben. Met een aantal machtige meezingers (Balls to the Wall, Restless and Wild, Fast as a Shark...)

my-image.png

Nog even de puntjes geven, tof initiatief trouwens.
Wat me overigens opvalt, is dat Accept bij nogal wat members erg laag staat. Vanwaar die afkeer? Lijkt me nu echt zo'n band waar je niets kan tegen hebben. Met een aantal machtige meezingers (Balls to the Wall, Restless and Wild, Fast as a Shark...)

Bekijk bijlage 18981
Ik denk dat dit eerder een leeftijd dingetje is.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Vind het op zich lastig en hang af van de mogelijke clashes,..Maaaaar we hebben het nu alleen over NORTH dus

Limp Bizkit => Al gezien, was leuk maar bij clash met Anthrax dan Anthrax anders geen bezwaar om weer van te genieten

Megadeth => Voor mij The King of the North dus een must see en ik vind hun laatste album ook echt lekker

Tom Morello => Voor mij een MorellNO dus tijd voor een Bicky Burger of Bier en een Bamihap of bij de Jupiler/Metal Dome

Wind Rose => I am a dwarf and im digging a hole,...Jup gaan we lekker van genieten

Static-X => JAAAAA, dit word een lekkere start van het festival weekend !!!!!

+1 Act => erg van genoten vorige jaren, leuk om ze dit jaar weer te zien en hebben een grote kans dat ik erbij ben om wakker te worden

Ik denk dat dit eerder een leeftijd dingetje is.
Ja, dat kan ik nog verstaan. Maar vandaar dat ik er toch nog eens die machtige songs bijzet. Kan misschien een aantal die ze geen kans geven toch nog 'overtuigen'. Niet dat ik nu superfan ben van Accept hoor. Maar zelf ook al veel bands leren ontdekken hier, dus zo probeer ik ook een steentje bij te dragen.

Dit gaat niet over donderdag, maar wel over zaterdag! BMTH heeft zonet aangekondigd dat het z'n debuutalbum "Count Your Blessings" gaat re-recorden en opnieuw uitbrengen. Als groot liefhebber van het oud materiaal hoop ik dan ook dat ze hier wat meer naar grijpen tijdens hun livesets, op voorwaarde dat Oli z'n stem dit aankan, natuurlijk.

1776073200879.png

Ja, dat kan ik nog verstaan. Maar vandaar dat ik er toch nog eens die machtige songs bijzet. Kan misschien een aantal die ze geen kans geven toch nog 'overtuigen'. Niet dat ik nu superfan ben van Accept hoor. Maar zelf ook al veel bands leren ontdekken hier, dus zo probeer ik ook een steentje bij te dragen.
that would be an euceminical matter ;)

• Haha
Waarderingen: thesummoning
Als toevoeging op mijn vorige post: net ook aangekondigd dat BMTH op diezelfde releasedag in Manchester dit volledige album zal spelen. Ik hoop dus nog meer op wat oude songs in Dessel ☺️

• On fire
Waarderingen: chapolito
Ja klinkt gewoon wat gedateerd in mijn oren. Blijft niet overeind voor mij itt een Iron Maiden of Black Sabbath bvb

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Best een sterke Mainstage vind ik, eigenlijk allemaal bands die ik op zich wel wil zien of al gezien heb (wat dus wil zeggen dat ik ze wel de moeite waard vond).

Limp Bizkit => Nog nooit gezien. Zoals al eerder geschreven, hoop ik dat ze als headliner het beste in zichzelf naar boven halen. Meer dan genoeg songs die er een feestje kunnen van maken wat mij betreft.

Megadeth => Twee keer gezien, al heel veel aan mij laten voorbijgaan ook. Bij het inluisteren toch weer wat zin gekregen om misschien toch nog eens te gaan. (maar zal er wel niet van komen wegens andere clashes)

Tom Morello => Fan van Rage Against The Machine en ook wel van Morello. Maar... twee jaar geleden gezien en het is toch maar een flauw afkooksel vind ik. Met een gitarist alleen heb je nu eenmaal geen band. En de magie van RATM komt natuulijk óók van Zach.

Wind Rose => Die vorig jaar niet gezien op Alcatraz, maar nu heel hoog op het verlanglijstje. En aan de reacties hier te lezen gaan we met veel zijn denk ik.

Static-X => Ik kan alleen maar de positieve reacties van vele anderen beamen. Was een machtig optreden op Alcatraz vorig jaar. Wie er toen niet bij was en openstaat voor dit soort muziek: must see!

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread