Lowlands & Pukkelpop Hurt/Heal

Arctic Monkeys - 50
Billie Eilish - 111
Björk - 72
Chappell Roan - 81
Editors - 65
Florence + the Machine - 90
Foo Fighters - 60 (-10)
Gorillaz - 102
Justice - 85
Kendrick Lamar - 75
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 100
Lorde - 105
Muse - 70
Nick Cave and the Bad Seeds - 76
Nine Inch Nails - 119
Queens of the Stone Age - 75
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 70
The XX - 98
Twenty One Pilots - 45

Hoe zeg ik dat ik hiphop haat zonder te zeggen dat ik hiphop haat deel 293783
Oh daar doe ik niet moeilijk over, ik vind 99% van de hip-hop en rap inderdaad afschuwelijk. Smaken verschillen! Zo denk ik dat het gros van de Tyler, the Creator fans gillend weg zouden lopen bij de bands die ik bijvoorbeeld afgelopen weekend op Samhain Antwerpen heb gezien.

Erg jammer van Tyler, zag ‘m aan het begin van het spel wel als een potentiële top 5 speler.

Leek me érg goed te vallen bij het Lowlands en Pukkelpop publiek om dit forum.

Erg jammer van Tyler, zag ‘m aan het begin van het spel wel als een potentiële top 5 speler.

Leek me érg goed te vallen bij het Lowlands en Pukkelpop publiek om dit forum.
Op dit forum is er wel een sterke voorkeus voor gitaarmuziek, dus echt verrassen doet het mij niet.
Heb het gevoel dat hip/hop of elektronische acts het een stuk moeilijker hebben.

• Leuk
Waarderingen: davadude en jaigalaar
Arctic Monkeys - 50
Billie Eilish - 111
Björk - 72
Chappell Roan - 81
Editors - 65
Foo Fighters - 60
Gorillaz - 102
Justice - 85
Kendrick Lamar - 75
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 100
Lorde - 105
Muse - 70
Nick Cave and the Bad Seeds - 66 (-10)**
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 70
The XX - 98
Twenty One Pilots - 45

En zo vindt iedereen wel iets verschrikkelijk …

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op dit forum is er wel een sterke voorkeus voor gitaarmuziek, dus echt verrassen doet het mij niet.
Heb het gevoel dat hip/hop of elektronische acts het een stuk moeilijker hebben.
Ja maar dat is het 'm net: ik baseer me op de reacties vanop dit forum.

Tyler wordt al eventjes gezien als ultieme droomnaam voor deze festivals in die twee topics. Toen bleek dat het dit jaar weleens zou kunnen gebeuren (stond ineens op APE), werd hij hier vaak weggewuifd wegens 'te groot', 'daar is het budget niet voor' en 'dream on'. En toen hij er alsnog stond, werd de champagne hier opengeknalt. Of dat was toch de algemene tendens, dat ze die grote vis toch hebben kunnen binnenhalen. Stel je voor dat ze in de plek met pakweg Editors waren gekomen, het kot was hier te klein geweest. 😅

Tyler wordt al eventjes gezien als ultieme droomnaam voor deze festivals in die twee topics. Toen bleek dat het dit jaar weleens zou kunnen gebeuren (stond ineens op APE), werd hij hier vaak weggewuifd wegens 'te groot', 'daar is het budget niet voor' en 'dream on'. En toen hij er alsnog stond, werd de champagne hier opengeknalt. Of dat was toch de algemene tendens, dat ze die grote vis toch hebben kunnen binnenhalen. Stel je voor dat ze in de plek met pakweg Editors waren gekomen, het kot was hier te klein geweest. 😅
Denk dat Tyler net door zijn populariteit ook wel een hele reeks haters heeft op het forum (alle grote hip-hop namen waarschijnlijk), al is dat mogelijks ook wel eerder bij mensen die voor andere festivals kiezen (kuch kuch graspop). En zeker in zo'n spel moet je maar een paar mensen hebben die elke dag iemand minnen en dan kan die er vlug uitvliegen.

Terwijl Editors zo'n band is dat de meeste mensen waarschijnlijk van vergeten dat ze bestaan (worden dan ook amper geplust of gemind).

Zijn er veel mensen uit het Lowlands topic die hier stemmen? Ik lees daar wel af en toe mee maar herken niet heel veel namen van vaste posters die hier meestemmen. Misschien dat daar dan ook nog een kleine discrepantie zit.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

De Hurt/Heal topics hebben hele andere mensen dan de festivalspecifieke topics :)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Zijn er veel mensen uit het Lowlands topic die hier stemmen? Ik lees daar wel af en toe mee maar herken niet heel veel namen van vaste posters die hier meestemmen. Misschien dat daar dan ook nog een kleine discrepantie zit.
Ja maar goed, je stemt toch wel met die hoed op. Wat is een ultieme PKP/LL headliners (/naam) als ze die morgen zouden aankondigen?

In die zin snap ik dat een Nick Cave een terechte (bijna) winnaar is voor het DTRH/BKS spel, maar hier misschien wat minder. Vind zo'n LP, Foos ook echt bizarre Lowlandsnamen.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Ja maar goed, je stemt toch wel met die hoed op. Wat is een ultieme PKP/LL headliners (/naam) als ze die morgen zouden aankondigen?

In die zin snap ik dat een Nick Cave een terechte (bijna) winnaar is voor het DTRH/BKS spel, maar hier misschien wat minder. Vind zo'n LP, Foos ook echt bizarre Lowlandsnamen.
Helemaal eens hoor. Maar ja.. ik vond Bring me the Horizon dé Graspop naam haha, dus ik deel mezelf maar enige bescheidenheid toe.

Jij was in die eerste draft toch juist meermaals van mening dat je gewoon je eigen favoriet kiest en niet "wat is de beste naam voor het festival"?

Arctic Monkeys - 50
Billie Eilish - 111
Björk - 72
Chappell Roan - 81
Editors - 65
Foo Fighters - 60
Gorillaz - 102
Justice - 90 (+5)
Kendrick Lamar - 80 (+5)

LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 100
Lorde - 105
Muse - 70
Nick Cave and the Bad Seeds - 66
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 70
The XX - 98
Twenty One Pilots - 45

Helemaal eens hoor. Maar ja.. ik vond Bring me the Horizon dé Graspop naam haha, dus ik deel mezelf maar enige bescheidenheid toe.
BMTH is een behoorlijk controversiële naam in de metalwereld, met de poppy kant die ze zijn opgegaan vanaf Sempiturnal
zijn ook niet voor niets lang weggebleven van metalfestivals, tussen 2014 en 2024 niet één keer op Graspop gestaan bv
zijn nu wel een vaste waarde in Graspop headliners met een sterke live show, maar nog steeds wel een band die een hoop controverse oproept bij het grote publiek.

als de midnight coupe niet was gebeurd waren ze wel wat hoger geëindigd, wellicht hoogstens top 5. maar ze gingen het spelletje nooit winnen iig.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Jij was in die eerste draft toch juist meermaals van mening dat je gewoon je eigen favoriet kiest en niet "wat is de beste naam voor het festival"?
De draft die ik zelf begonnen was ja, klopt. Waar ik dus zelf nog even de regels voor opmaakte. Of trachtte te doen. 😅

Nu we aan spel 5 zitten lijkt die shift ook wat te zijn veranderd.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Arctic Monkeys - 50
Billie Eilish - 111
Björk - 72
Chappell Roan - 81
Editors - 65
Foo Fighters - 60
Gorillaz - 102
Justice - 90
Kendrick Lamar - 70 (-10)
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 100
Lorde - 105
Muse - 70
Nick Cave and the Bad Seeds - 66
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 70
The XX - 98
Twenty One Pilots - 45

De draft die ik zelf begonnen was ja, klopt. Waar ik dus zelf nog even de regels voor opmaakte. Of trachtte te doen. 😅

Nu we aan spel 5 zitten lijkt die shift ook wat te zijn veranderd.
Nee, die is net zo. Of bedoel je bij jezelf?

Arctic Monkeys - 50
Billie Eilish - 111
Björk - 72
Chappell Roan - 81
Editors - 55 (-10)
Foo Fighters - 60
Gorillaz - 102
Justice - 90
Kendrick Lamar - 70
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 100