Best Kept Secret 2026

Ik zou Hayley Williams niet perse snel onder pop gooien. Ik mis juist wat lichtvoetige popacts op het affiche. Alleen Merol voor mijn gevoel.

Hayley Williams geprobeerd maar dat is toch geen klapper? Zelfs Paramore is licht vertier en geen hoogvlieger. Dat solo album...alles lijkt op elkaar.

Ik tel best een flink aantal popacts maar akkoord dat is natuurlijk super subjectief. Ik schaar bv Aamarae en Mula ook onder pop. Toch zie je het woord pop opvallend vaak op de artiestenpagina van de website terug waar ik liever meer indierock, alternative en hiphop zou zien. Links of rechtsom gaat een mooi weekend worden

• Geweldig
Waarderingen: Ferraroo
Graag neem ik de komende weken met jullie door:
  • Vandaag: bekendmaking van laatst namen + ongeloof dat MBV er toch niet bij is.
  • Volgende week: informatie over opvolger van Muziekgieterij podium. In de programmering van Effenaar zit in het BKS weekend nog steeds een maagdelijk gat.
  • Laatste week april: timetable + inventarisatie van de clashes. Boosheid en euforie wisselen elkaar af.
  • 1e en 2e week mei: we maken ons gezamenlijk nog steeds druk over onze persoonlijke clashes. Neigt af en toe naar blinde paniek.
  • 3e week mei: berusting en voorzichtig optimisme dat het toch weer goed gaat komen. Plattegrond van nieuwe terrein wordt gedeeld. Wederom boosheid en euforie.
  • 4e week mei: informatie over eten, drinken, kunst etc. Toch nog een last minute wijziging door afzegging van twee artiesten.
  • 1e week juni: check weerbericht, paklijst etc.
  • 12 juni: showtime.
*Volgorde en datering zijn door andere plannen en wispelturigheid van Friendly Fire aan verandering onderhevig.

Ben ik nog wat vergeten?

• Vandaag: bekendmaking van laatst namen + ongeloof dat MBV er toch niet bij is.
  • Volgende week: informatie over opvolger van Muziekgieterij podium. In de programmering van Effenaar zit in het BKS weekend nog steeds een maagdelijk gat.
  • Laatste week april: timetable + inventarisatie van de clashes. Boosheid en euforie wisselen elkaar af.
  • 1e en 2e week mei: we maken ons gezamenlijk nog steeds druk over onze persoonlijke clashes. Neigt af en toe naar blinde paniek.
  • 3e week mei: berusting en voorzichtig optimisme dat het toch weer goed gaat komen. Plattegrond van nieuwe terrein wordt gedeeld. Wederom boosheid en euforie.
  • 4e week mei: informatie over eten, drinken, kunst etc. Toch nog een last minute wijziging door afzegging van twee artiesten.
*Volgorde en datering zijn door andere plannen en wispelturigheid van Friendly Fire aan verandering onderhevig.

Ben ik nog wat vergeten?
Het zou wel leuk zijn als BKS weer eens een echte food line up presenteert, zoals ze in de eerste jaren ook deden. Vorig jaar zelfs geen echte aankondiging voor; toen was het onderdeel van de plattegrond.

De samenwerking met een nieuw biermerk, of wel/niet een samenwerking met Lidl, is ook altijd een fijne reden voor discussie.
Gelukkig werkt BKS niet met muntjes; daarmee missen we de wekenlange discussie bij de andere fora over de bekendmaking van de prijs van de muntjes.

O ja.... MBV gaat hem echt niet meer worden....

Ben ik nog wat vergeten?
Je planning loopt nu al in de soep ;)

En waar die nu mee tourt is ook niet heel lichtvoetige pop volgensmij
Niet bepaald nee.
Hiqpy gisteren het debuutalbum zien en horen presenteren in Ekko.. velen hier zullen ze al wel eerder hebben gezien, maar - late to the party -: goede band zeg! Doet niet onder voor een hoop van de internationale acts.
Inderdaad. En dan was dit nog een optreden welke telkens werd onderbroken en geen vloeiende setlist. Die gaan op BKS wederom een boel mensen wegblazen.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel met Nick Cave maar man wat is Wild God een vet nummer zeg. Nog geen een keer geen kippenvel gekregen bij het luisteren van dat nummer.
Live ook echt een geweldig nummer! Met dat live koor erbij. Maar als je dat nummer goed vind, kan ik me ook wel voorstellen dat je andere nummers van Nick Cave kunt waarderen. Zeker de live uitvoeringen.

Live ook echt een geweldig nummer! Met dat live koor erbij. Maar als je dat nummer goed vind, kan ik me ook wel voorstellen dat je andere nummers van Nick Cave kunt waarderen. Zeker de live uitvoeringen.
Aanbevelingen zijn altijd welkom:)

16 horsepower nog niet gehoord hier op forum geloof ik, hun europese tour lijkt week voor bks te stoppen. Zou geweldig zijn als ze er nog een week aan vast kunnen plakken.

• Leuk
Waarderingen: Tumbleweedovski
16 horsepower nog niet gehoord hier op forum geloof ik, hun europese tour lijkt week voor bks te stoppen. Zou geweldig zijn als ze er nog een week aan vast kunnen plakken.
Dat is exact de reden dat ze nog niet genoemd zijn, plus dat ze al drie Nederlandse shows hebben...

Users who are viewing this thread