Graspop Metal Meeting 2026

Inluisteren helpt nog steeds wel om een selectie te maken toch? Of ga je iedere dag bij 30 verschillende bands even 10 minuten kijken?
Ik heb natuurlijk al veel bands uitgestippeld he, maar vaak inb de ochtend of vroege middag zijn er wel wat opties en dan ist vaak gewoon gaan kijken.
Moet voor mij niet allemaal gepland zijn, uiteindelijk verranderd er op de moment zelf toch nog wel wat. (mensen ontmoeten, hevige schijterij, een dutjhe dat zich opdringd,.. :) )

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
dan mis je toch gewoon een hoop potentiële top shows? Als jij bijvoorbeeld parkway drive had afgeschreven op basis van het genre voor gmm 2023 was dat toch ook zonde geweest om maar even een voorbeeld te geven

Voor mij heeft ieder subgenre waar ik weinig mee heb toch een aantal bands die ik wel tof vind, dus afschrijven op basis van genre probeer ik zo weinig mogelijk te doen
Helemaal eens Loek. Live is soms compleet anders dan op plaat.

Inluisteren doe ik vooral voor de late middag en vroege avond. Om daar wat clashes en kansen uit onwetendheid op te lossen.

De ochtend blijft ontdekken, lekker tenten struinen.

De late avond/nacht is het vooral door de clashes beslechten door allerlei criteria.
Huidig voorbeeld donderdag. (Feestje bij Limb bizkit, Anthrax kijken(zeldzame kans) of begin offspring missen op headline spot.(sinds de 90's ook zeldzaam)

Maar Knocked Loose vorig jaar live gezien en verwacht niet dat de ervaring dit jaar voor mij anders gaat zijn. Maar een kans krijgen ze.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jimmeh07
Inluisteren doe ik idd ook wel bij de spots waar ik overlappingen verwacht. Meestal volg ik mijn gevoel als ik bands niet ken in de ochtend/middag.
En savonds kan het soms ook alle richtingen uit dat ik bij clashes last minute pas beslis. Maja na 18 jaar graspop heb je ook wel bijna alle headliners of grote namen wel eens gezien als je wilt.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Piebe71
Door inluisteren pakt een optreden bij mij meestal toch ook beter. Live kan iets natuurlijk vetter klinken, maar helpt toch vaak wel als je een nummer al een aantal keer gehoord hebt.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Meestal neem ik de time tables mee op vakantie als ik op vakantie ga (mei vakantie ( eind april / begin mei ) dus hoop / verwacht een dezer weken

eerst maar eens die lege plekken in de line up invullen. en dan eind van de maand de timetable

aangezien we alleen nog een paar kleine namen moeten hebben lijkt het me ook logischer dat ze gewoon de laatste namen en cancellations bekendmaken met de timetable dit keer

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Skut10 en Jimmeh07
volgens mij niet, vorig jaar: 16 maart laatste namen en 22 april de timetable.
misschien dat de coverbands en dj's tegelijk met de de timetable kwamen?
vorige keer inderdaad niet maar toen kregen we nog logo bands en zelfs een headliner, nu alleen nog een paar kleine namen onderin de line up.

• Leuk
Waarderingen: prins
volgens mij niet, vorig jaar: 16 maart laatste namen en 22 april de timetable.
misschien dat de coverbands en dj's tegelijk met de de timetable kwamen?
dat zal het vast zijn!

en aangezien het toch nog maar een paar opening acts zijn zullen die waarschijnlijk wel met de timetable bekend worden gemaakt

• Leuk
Waarderingen: prins en Loek123
Heeft iemand een goede podcasttip over metal?
Liefst eentje waarin ook festivals zoals Graspop regelmatig worden besproken.

Users who are viewing this thread