Graspop Metal Meeting 2026

Inderdaad! Was vorig jaar ook verbaasd om te zien dat ze daar wel nog pitchers verkochten
Zou het iets met de hitte te maken gehad kunnen hebben? Geen idee wat voor weer het tijdens Werchter was. Een pitcher tijdens afgelopen GMM was al snel niet meer te drinken denk ik.

Zou het iets met de hitte te maken gehad kunnen hebben? Geen idee wat voor weer het tijdens Werchter was. Een pitcher tijdens afgelopen GMM was al snel niet meer te drinken denk ik.
Dan nog heb ik pitchers ook gebruikt worden om voor de groep bier te halen en dan ieder in zijn eigen beker. Zo een pitcher vult 8 bekers geloof ik

Geen belangrijke
Dat snap ik dan niet, jij reist half Europa af voor optredens te gaan kijken. En op graspop kan je nieuwe bands ontdekken of oude bands herontdekken. En dan ben je soms de halve dag ergens anders dan op het terrein.
Ik ben meestal op het terrein vanaf de eerste band tot de headliner om zoveel mogelijk uit mijn ticket te halen. Speelt er een band wat ik niet ken of niet mijn genre is ga ik eens kijken aan een ander podium en ontdek ik wel iets nieuws.

Dat snap ik dan niet, jij reist half Europa af voor optredens te gaan kijken. En op graspop kan je nieuwe bands ontdekken of oude bands herontdekken. En dan ben je soms de halve dag ergens anders dan op het terrein.
Ik ben meestal op het terrein vanaf de eerste band tot de headliner om zoveel mogelijk uit mijn ticket te halen. Speelt er een band wat ik niet ken of niet mijn genre is ga ik eens kijken aan een ander podium en ontdek ik wel iets nieuws.
Dat laatste snap ik dan ook weer niet. Luisteren we tegenwoordig niet meer in? :(

Dat laatste snap ik dan ook weer niet. Luisteren we tegenwoordig niet meer in? :(
Bands waar je op voorhand al weet dat het jouw genre niet is luister je toch sowieso niet in? En als ik een 12 tal bands per dag op mijn lijstje heb na bekendmaking van de timetable hoef ik niet meer in te luisteren. Dan zijn de dagen qua planning wel vol zat

Halve dag is wat overdreven ... ik kom ook aan een 10 tal bands per dag hoor. Ik ben er steeds tegen 12 h en ga pas weg tegen de 2 h in de nacht. Al kan dat dit jaar anders lopen want Knocked Loose en Bad Omens ... . Mijn Hellfest plannen heb ik voorlopig laten varen want ben niet aan tickets geraakt. En ik luister juist wel in en weet daardoor juist waar ik wel en niet wil staan. Mijn jaarlijkse ontdekkingen doe ik voor festival en mijn prachtigste ontdekking danzkij Graspop tot hier toe blijft Lovebites. Maar die had ik dus als ontdekt tussen de aankondiging en hun show in de metal dome

• Leuk
Waarderingen: DaanV
Bands waar je op voorhand al weet dat het jouw genre niet is luister je toch sowieso niet in?
dan mis je toch gewoon een hoop potentiële top shows? Als jij bijvoorbeeld parkway drive had afgeschreven op basis van het genre voor gmm 2023 was dat toch ook zonde geweest om maar even een voorbeeld te geven

Voor mij heeft ieder subgenre waar ik weinig mee heb toch een aantal bands die ik wel tof vind, dus afschrijven op basis van genre probeer ik zo weinig mogelijk te doen

Bands waar je op voorhand al weet dat het jouw genre niet is luister je toch sowieso niet in? En als ik een 12 tal bands per dag op mijn lijstje heb na bekendmaking van de timetable hoef ik niet meer in te luisteren. Dan zijn de dagen qua planning wel vol zat
Doelde op het iets nieuws ontdekken.

Doe ik eigenlijk amper 😅
Hoeft ook niet in mijn ogen, verschil tussen live en on record blijft iets wat je quasi niet kan inschatten.
Toch al wat leuke ontdekkingen gedaan daardoor
Inluisteren helpt nog steeds wel om een selectie te maken toch? Of ga je iedere dag bij 30 verschillende bands even 10 minuten kijken?

Users who are viewing this thread