Dour 2026

Ik heb hier op zich wel respect voor. Denk dat veel andere festivals al veel sneller waren gezwicht en de goedkope optie hadden gekozen aka de bezoekers geven wat ze willen en quasi enkel DJ's en feestacts boeken. Mooi dat ze toch volharden, want wat ze daarbuiten boeken van bands is op zich nog altijd van goeie kwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ik heb hier op zich wel respect voor. Denk dat veel andere festivals al veel sneller waren gezwicht en de goedkope optie hadden gekozen aka de bezoekers geven wat ze willen en quasi enkel DJ's en feestacts boeken. Mooi dat ze toch volharden, want wat ze daarbuiten boeken van bands is op zich nog altijd van goeie kwaliteit.
Je vergeet Franstalige rap, naast DJ's en feestacts

De volledige affiche is er.

Ook dit jaar is niet het jaar dat ik terugkom vrees ik.
Is niet best inderdaad.

Ik denk dat ik dit jaar wel last-minute een kaartje voor zondag ga kopen.
Wil Pendulum wel eens zien en met Interpol, Amenra, High Vis, Eosine, La Sécurité, Sleaford Mods en Militarie Gun erbij krijg ik die dag wel vlotjes gevuld.

Jammer dat die Tomora dag voor de rest zo weinig te bieden heeft...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De volledige affiche is er.

Ook dit jaar is niet het jaar dat ik terugkom vrees ik.

Bekijk bijlage 18895
Die zondag is eigenlijk best leuk. Moest ik niet op vakantie vertrekken dan, had ik het serieus overwogen. Interpol, Sean Paul, Pendulum, Ghinzu, Amenra, High Vis, Sleaford Mods, Kaat Van Stralen, Eosine, Militaire Gun en Honey Dijon zijn toch meer als voldoende reden om af te zakken.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Zou er nog echt mensen zijn die naar dour gaan voor de line-up? Ik denk dat de meeste geen fuck geven wie op die affiche staat, de echte aantrekkingskracht van Dour is de camping that's it...

Zou er nog echt mensen zijn die naar dour gaan voor de line-up? Ik denk dat de meeste geen fuck geven wie op die affiche staat, de echte aantrekkingskracht van Dour is de camping that's it...
Ik heb dat nog in 2024 gedaan, maar zal ook wel de laatste keer geweest zijn.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik heb op de camping van Dour wel echt de meest krankzinnige dingen gezien, zowel op positieve als negatieve manier.
Nu ik wat ouder ben heb ik wel iets minder nood aan gedrogeerde feestende Fransen die elke dag tot 9u 's ochtends luide gabber zitten te spelen. 😅
Dus dan zou de line-up me wel moeten overtuigen (vroeger was dat zeker het geval), nu vind ik het te weinig.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en koolket
2x Dour geweest, en de camping is wat me daar NOOIT meer wil laten naartoe keren. Waanzinnige shit.
Ik ben er 10x geweest en in het begin als jonge twintiger vond ik de camping echt waanzinnig. Pure chaos en anarchie was het, met toch enig samenhorigheidsgevoel. Maar doorheen de jaren verdween die samenhorigheid en leek het gewoon steeds meer op een individualistische bende verslaafden die enkel kwamen om compleet naar de kloten te gaan. Al zal die perceptie vast ook wel wat te maken hebben met ouder worden. Toch heb ik persoonlijk wel het gevoel dat het een algemene trend is.

• Leuk
Waarderingen: koolket en TheGloaming
2x Dour geweest, en de camping is wat me daar NOOIT meer wil laten naartoe keren. Waanzinnige shit.
Dat hangt toch ook wel beetje af waar je staat, tegenwoordig zitten we meer tegen het einde vand e camping en is het niet erger of marginaler dan op een camping van een ander groot festival. Zou op pukkelpop ook nooit vanvoor op de camping willen zitten bijvoorbeeld.
Vvroeger was de camping er wel veel erger (net zoals het festival zelf), dour wordt meer en meer gewoon standaard festival in mijn ogen

Ik ben er 10x geweest en in het begin als jonge twintiger vond ik de camping echt waanzinnig. Pure chaos en anarchie was het, met toch enig samenhorigheidsgevoel. Maar doorheen de jaren verdween die samenhorigheid en leek het gewoon steeds meer op een individualistische bende verslaafden die enkel kwamen om compleet naar de kloten te gaan. Al zal die perceptie vast ook wel wat te maken hebben met ouder worden. Toch heb ik persoonlijk wel het gevoel dat het een algemene trend is.
Ook 6 jaar op rij geweest, 15 jaar geleden laatste keer. Geniale momenten meegemaakt op diene camping🤣
Moesten de campinggangers die pakweg Werchter van de laatste jaren gewoon zijn, naar die periode gekapituleerd worden, ze weten niet wat hen overkomt😅

• Leuk
Waarderingen: yannickd en koolket
Ook 6 jaar op rij geweest, 15 jaar geleden laatste keer. Geniale momenten meegemaakt op diene camping🤣
Moesten de campinggangers die pakweg Werchter van de laatste jaren gewoon zijn, naar die periode gekapituleerd worden, ze weten niet wat hen overkomt😅
Ja, op zijn zachtst gezegd zouden de meeste mensen best gechoqueerd zijn met wat ze daar hadden aangetroffen. 😅 Al was ik dat ook wel de eerste keer dat ik op de camping verbleef en er bijna elk uur wel een dealer langskwam. Of toen ik iemand heroïne zag spuiten voor zijn tent. Aan de andere kant was ik dan wel meer meteen enthousiast over hoe ik elke dag bij andere mensen voor hun tent een biertje zat te drinken, de vele knuffels die ik kreeg, of de honderden willekeurige gesprekken die ik had. Je moest het ene erbij nemen voor het andere, maar de familiale sfeer die daar hing heb ik toch zelden ergens anders meegemaakt. En ondanks er zoveel niches aan bod kwamen (ook in de programmering), kon iedereen het met elkaar vinden en net die diversiteit appreciëren.

Jammer genoeg groeide het festival nadien wel steeds meer, waardoor het enerzijds professioneler werd, maar ook steeds minder gezellig en tolerant. Eens de drugshonden verschenen en de willekeurige politie razzia's op de camping (waardoor ik ook eens ben getroffen), was ik er snel klaar mee. Gelukkig dat je dat niet heb moeten meemaken dan, want doet toch pijn om je favoriete festival langzaam te zien sterven/veranderen.

Users who are viewing this thread