Dour 2026

2022 was toch ook een zeer succesvolle editie? Meen me nog dagen te herinneren met 60000 bezoekers.

Loool. Affiche is wel wat unhinged dit jaar tbh.
Het is nu eerder een affiche op zijn FRANS zoals je bij elk festival in Frankrijk wel vindt ipv een echt internationaal festival. Denk dat ze meer Walen en Fransen willen aantrekken met Franse namen of internationale namen die het in Frankrijk heel goed doen.
Voordeel is dat die Franse acts goedkoper zijn dan bv een Stormzy. Hun budget voor boekingen zal ook wat minder zijn dit jaar.

Vorig jaar was de zaterdag van Lokerse Feesten met Sean Paul en Goldband volledig uitverkocht. Dus met Sean Paul wel een heel commerciele naam binnengehaald in Dour.

Perfecte naam voor het huidige Dour toch?
Eigenlijk betwijfel ik dat wel, Dour moet het toch vooral hebben van Franse rap en (scheve) electronische muziek. Bij fka twigs dit jaar was de weide aan de mainstage hoop en al voooe een derde gevuld

Eigenlijk betwijfel ik dat wel, Dour moet het toch vooral hebben van Franse rap en (scheve) electronische muziek. Bij fka twigs dit jaar was de weide aan de mainstage hoop en al voooe een derde gevuld
Sean Paul is feestmuziek voor de massa, lijkt me toch meer volk voor de main stage te lokken dan Twigs.

Nieuw podium heet l'atelier.

Gedacht als een intieme en meeslepende ruimte, bevordert het nieuwe podium, L’Atelier, de nabijheid tussen de artiesten en het publiek. Hier is ruimte voor ontdekking en het belichten van opkomende talenten. Een menselijke scène om de ervaring anders te beleven en in contact te komen met de nieuwkomers.

Ondertussen ook High Vis en Militarie Gun aangekondigd, waarmee het ondertussen 4 bands heeft die overlappen met Rock Herk (+Amenra, Fat Dog).

Ondertussen veel nieuwe namen erbij. Dit is zo'n beetje wat ze de voorbije weken deelden:

+ Quavo, Interpol, Ghinzu, Sleaford Mods, Bob Vylan, Peaches, Zwangere Guy, Apashe & brass orchestra, Chris Stussy, Caribou, High Vis, Military Gun, Horsegiirl, Onlynumbers, LESSSS, Caravel, Original Koffee, Meryl, Young Miko, Bambounou, Sama’ Abdulhadi, Trym, Cloudy, 2hot2play, Charlie Sparks, Allightment

Interpol, Ghinzu, Amenra, Pendulum, High Vis, Militarie Gun en Sleaford Mods op dezelfde dag. Maken ze dan toch hun belofte waar om iets meer terug te keren naar de roots?

Interpol, Ghinzu, Amenra, Pendulum, High Vis, Militarie Gun en Sleaford Mods op dezelfde dag. Maken ze dan toch hun belofte waar om iets meer terug te keren naar de roots?
Dit klinkt zo 2009-core eigenlijk. En doet mij toch een klein beetje twijfelen om te gaan...

Dit klinkt zo 2009-core eigenlijk. En doet mij toch een klein beetje twijfelen om te gaan...
Same. Was al aan het twijfelen om die Pendulum dag te gaan. Interpol erbij zou mij wel eens over de streep kunnen trekken.

In elk geval eerst timetable afwachten en last-minute beslissen om al dan niet een kaartje te kopen.

Vraag me eigenlijk af of ze er veel volk mee gaan trekken.
Bizar dat ze zoveel rock en alternatieve zaken blijven boeken, meestal staan zo n bands voor een halflege tent te spelen (in het beste geval). Echt geen idee waarom ze geld geven aan een interpol en dergelijke.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Als ik op maandag verlof had kunnen nemen had ik voor het eerst in vele jaren die zondag ook wel meegepakt.

Fingers crossed dat het rendabel gaat blijken...

Bizar dat ze zoveel rock en alternatieve zaken blijven boeken, meestal staan zo n bands voor een halflege tent te spelen (in het beste geval). Echt geen idee waarom ze geld geven aan een interpol en dergelijke.
Echt het gevoel dat Dour zowat een verzamelbak bands is die ze elders niet wegkrijgen.
Op alles dat die aangeboden krijgen: “Ahja, das goe”.

Users who are viewing this thread