Dour 2026

Erg vreemd om Amenra op de main te zetten. Die komen toch het meest tot hun recht in een donkere tent.
Hopelijk geven ze die dan toch tenminste een spot in het donker, want zou anders wel erg jammer voor ze zijn.

Amenra wordt genoemd als headliner, maar er wordt niet gezegd dat ze op de main staan. Bij Dour weet je nooit. Ze hebben veel 'headliners' (en geen tegelijk) en die staan niet allemaal op The Last Arena.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Amenra wordt genoemd als headliner, maar er wordt niet gezegd dat ze op de main staan. Bij Dour weet je nooit. Ze hebben veel 'headliners' (en geen tegelijk) en die staan niet allemaal op The Last Arena.
Ja als je ziet naar de poster van vorig jaar, dan waren er iedere dag wel 4 à 5 headliners.

Ik vind via die link wel iets terug over 'The Ranch'. Dat zou een nieuwigheidje kunnen zijn ter compensatie van de twee verdwenen stages.
'The Ranch' staat ondertussen op de website als nieuwe camping "in cowboysfeer"...

Yee-haw !

Deze biedt : ontspanningsruimte met jacuzzi's, animatie in Far West sfeer zoals lassowedstrijden, zakkenlopen (🤷‍♂️), mechanische stier, line dance cursussen, 'Ranch Party'.
Het fotootje dat erbij hoort lijkt heel erg op een gay publiek te mikken.

Ze moeten iets proberen, daar in de Borinage, maar of dit het nu is dat het festival gaat redden...

'The Ranch' staat ondertussen op de website als nieuwe camping "in cowboysfeer"...

Yee-haw !

Deze biedt : ontspanningsruimte met jacuzzi's, animatie in Far West sfeer zoals lassowedstrijden, zakkenlopen (🤷‍♂️), mechanische stier, line dance cursussen, 'Ranch Party'.

Ze moeten iets proberen, daar in de Borinage, maar of dit het nu is dat het festival gaat redden...

Brokeback_mountain (1).jpg

• On fire
Waarderingen: Thisso
https://www.rtbf.be/article/dour-festival-2026-un-groupe-metal-belge-en-tete-d-affiche-11627321

Interessant artikel dit:
- Organisator vertelt dat ze een betere balans willen vinden tussen rock, rap, electro en reggae
- Sprake van 6 podia, dus we missen er effectief nog 1 na het wegvallen van Le Labo en Le Garage
- Amenra wordt als headliner genoemd
Volgens mij maken ze het festival bewust nu veel goedkoper (minder podia, minder artiesten en kwalitatief minder dure headliners type Stormzy in het verleden)
En dan maar hopen dat met dezelfde prijs het publiek ook nog toehapt.

Yee-haw !

Zo gay is die foto nu ook weer niet - vanaf dat de zon een beetje schijnt loopt Dour vol met straight guys in bloot bovenlijf ;)

De camping is voor Dour-gangers één van de belangrijkste, zoniet het belangrijkste, aspect van het festival - dus in dat opzicht is het niet vreemd dat ze dat aspect verder willen ontwikkelen ...

Zo gay is die foto nu ook weer niet - vanaf dat de zon een beetje schijnt loopt Dour vol met straight guys in bloot bovenlijf ;)

De camping is voor Dour-gangers één van de belangrijkste, zoniet het belangrijkste, aspect van het festival - dus in dat opzicht is het niet vreemd dat ze dat aspect verder willen ontwikkelen ...
Ik weet wel niet wat de impact gaat zijn van al die zones, want als je enkel in jouw zone mag, dan doet dat wel wat afbreuk aan de sfeer vind ik.

Ondertussen heb je al The Ranch, Cozy, Green, Dour Les Bains, The Village, Comfort en natuurlijk regular.

Ik weet wel niet wat de impact gaat zijn van al die zones, want als je enkel in jouw zone mag, dan doet dat wel wat afbreuk aan de sfeer vind ik.

Ondertussen heb je al The Ranch, Cozy, Green, Dour Les Bains, The Village, Comfort en natuurlijk regular.
Vanuit de themacampings heb je wel toegang tot de reguliere camping (maar niet tot de andere themacampings).

Blijkbaar is de toch al korte woensdag nu een "gewoon kampeerfeest" in plaats van dat het op het festivalterrein plaatsvindt.
Het ergste van alles is dat ze dit hebben aangekondigd als een nieuwe, opwindende functie... Dat is alles, ik sla Dour volgend jaar over.

• Thinking
Waarderingen: DJ_Tjorre
Ze zijn hun ruiten daar aan het uitslagen! Eerst hun core publiek gealieneerd dan een totaal ander publiek aantrekken dat dus blijkbaar niet genoeg geld opbrengt om te overleven en dus nu finally downgraden en hopen dat niemand klaagt...

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Dour nog nooit echt overwogen, maar met Tomora nu op zaterdag zak ik wel eens een dagje af. Iemand een idee of dit rap uitverkoopt of heb je tijd? Damso wel enorm populair over de taalgrens natuurlijk.

Users who are viewing this thread