Verzameltopic overige Belgische festivals 2026

Inderdaad. Maar als je dan kijkt wie er in de zomer allemaal in Europa vertoeft, of hier pas gepasseerd is, dan zou je een indrukwekkende line-up kunnen samenstellen. Overal zijn er nostalgische emo-feestjes, en zowat alle bands zijn gewoon actief... maar ze bundelen lukt maar niet. Maar daar zal Warped Tour in de US bvb ook wel voor iets tussen zitten. En daarmee heb ik meteen mijn eigen vraag beantwoord waarschijnlijk.

Nu dat de zon schijnt eens kijken naar de eerste vijf namen voor de Antillaanse Feesten op donderdag 6, vrijdag 7 en zaterdag 8 augustus.
Oa Grupo Gale uit Cuba en Quique uit Columbia op vrijdag 7 augustus

Sinds wanneer zitten die in het alcatraz weekend?
Alcatraz valt een beetje vroeger (52 weken, plus één), Brakrock een beetje later (53 weken).

Een jaar heeft standaard 52 weken, plus één of twee extra dagen. Omdat een jaar 365 (of 366 in een schrikkeljaar) dagen telt en 52 weken gelijk is aan 364 dagen, hebben de meeste jaren 52 weken. Ongeveer elke 5 à 6 jaar telt een jaar 53 weken.

Het verbaast me tout court dat op mainland geen enkel festival meesurft op de 00's emo/nostalgie hype die in de US toch volop aan de gang is (When We Were Young enzo).
Ook voor mij is dat elke keer weer een groot gemis op de affiche van Brakrock en iedere keer de reden dat ik denk van ach, laat maar, not worth it.
Los daarvan wel benieuwd naar die headliner waar duidelijk een stevig embargo op staat. Zou dat geen Jimmy Eat World kunnen zijn?
Ze moeten natuurlijk wel touren in die periode en tegen een Lokerse Feesten kunnen ze nie op.

Vorig jaar stonden gob, Gino's Eyeball, Urethane, Bodyjar, Save Ferris, Nerf Herder en Millencolin op het festival, allemaal bands van die jaren.

Ze moeten natuurlijk wel touren in die periode en tegen een Lokerse Feesten kunnen ze nie op.

Vorig jaar stonden gob, Gino's Eyeball, Urethane, Bodyjar, Save Ferris, Nerf Herder en Millencolin op het festival, allemaal bands van die jaren.
Geen enkele van deze bands is toch emo?

meteen duidelijk waarom het ginds aan het rommelen was
Ik denk niet dat er binnen de organisatie van AFF ook door maar één iemand getwijfeld is aan het betalend maken van het festival. Dat is namelijk puur realisme. Het kostenplaatje van een festival als AFF: onderschat het alsjeblieft niet. Het is niet omdat het een gratis festival was, dat de productie even gratis was. Het is eigenlijk een klein wonder dat die gratis formule al die jaren volgehouden kon worden. En vooral: met die kwaliteit.

Tegelijk is het natuurlijk geen geheim: alles is een pak duurder geworden. Het vraagstuk van hoe daar mee om te gaan: ooit moest dat opgelost worden. Daarom is gekozen voor wat ikzelf de minst slechte oplossing noem. Namelijk: je geeft de mensen de keuze hoeveel ze willen of kunnen bijdragen. Je blijft daarmee heel dicht bij de kernwaarden van het festival: een betaalbaar alternatief voor de grote festivals. Uiteindelijk krijg je voor (minstens) 10 euro een hele dag goede muziek. Zonder ingreep was er vermoedelijk al op korte termijn geen festival meer.

Volgende week de eerste namen: komt goed!

• Leuk
Waarderingen: Patje en Bubba
Ik denk niet dat er binnen de organisatie van AFF ook door maar één iemand getwijfeld is aan het betalend maken van het festival. Dat is namelijk puur realisme. Het kostenplaatje van een festival als AFF: onderschat het alsjeblieft niet. Het is niet omdat het een gratis festival was, dat de productie even gratis was. Het is eigenlijk een klein wonder dat die gratis formule al die jaren volgehouden kon worden. En vooral: met die kwaliteit.

Tegelijk is het natuurlijk geen geheim: alles is een pak duurder geworden. Het vraagstuk van hoe daar mee om te gaan: ooit moest dat opgelost worden. Daarom is gekozen voor wat ikzelf de minst slechte oplossing noem. Namelijk: je geeft de mensen de keuze hoeveel ze willen of kunnen bijdragen. Je blijft daarmee heel dicht bij de kernwaarden van het festival: een betaalbaar alternatief voor de grote festivals. Uiteindelijk krijg je voor (minstens) 10 euro een hele dag goede muziek. Zonder ingreep was er vermoedelijk al op korte termijn geen festival meer.

de affiche zal het verdere succes al dan niet bepalen, succes;)

TFFKAAFF :D

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Ja, goede oplossing om te kunnen blijven bestaan. 31/03 om 10u00 start de ticketverkoop. Maandag of dinsdag dus de eerste namen, lijkt me.

Edit: 31/03 om 10u00 eerste namen dus

Laatst bewerkt:
Ja, goede oplossing om te kunnen blijven bestaan. 31/03 om 10u00 start de ticketverkoop. Maandag of dinsdag dus de eerste namen, lijkt me.
Volgens de socials komt de verkoop gelijktijdig met de eerste namen.

En in alle eerlijkheid heeft AFF al een tiental jaren lineups waar ik gemakkelijk 30+ euro voor zou neertellen. Dan is die ondergrens van 10 euro enorm schappelijk.

• Leuk
Waarderingen: Nelios en Bubba
7 - 8 - 9 augustus: Micro Festival, Luik
Eerste namen...

1775419821314.png

Waarom moet dit nou in hetzelfde weekend als AFF vallen?

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread