Ik weet ook niet meer zo goed hoe het uit te leggen, maar (internationaal) geldt, of het geldt niet, je kunt niet selectief gaan shoppen.
Een pedofiel die tien kinderen heeft verkracht, mag wat mij betreft het ergst denkbare overkomen, maar dat kan niet ongestraft. Daar hebben we een systeem voor dat de pedofiel vervolgt. Als de pedofiel geen eerlijk proces krijgt, geldt dat algauw voor niemand en is men afhankelijk van de waan van de dag of je een (eerlijk) proces krijgt.
Dat het Iraans regime gelijkgesteld moreel gelijkgesteld kan worden met zo'n pedofiel, wil ik best geloven, maar als het oké is om dat land (of Venezuela) aan te vallen, is het weldra ook oké om Spanje aan te vallen, dat land wilde immers niet meewerken met de VS. Dat de uitkomst (wat nog maar zeer te betwijfelen valt) voor ons oke is, is geenszins relevant. In de VS gebeurt onder Trump ook genoeg verschrikkelijks. Is een Noord Koreaanse bom op het Witte Huis dan ook ok?
Nog los van dat men in Somalië, Eritrea, Sierra Leone, Jemen, Afghanistan (ik kan helaas nog wel even doorgaan), wel heel hard moet balen dat de VS (en Israel) alleen in Iran een mensenrechten schendend regime aanpakt.