Pinkpop 2026

Ik denk dat het vooral komt omdat er een beter alternatief is niet heel ver van Pinkpop. Als je geen ander referentie kader heb is Pinkpop fantastisch. Maar zodra je op festivals als DTRH, BKS, Lowlands, Werchter of Pukkelpop bent geweest. Valt alles op Pinkpop tegen. Moet daarbij wel zeggen dat de Justin Bieber dag mijn laatste keer was. Dit jaar gaan we een dagje voor de FF. Misschien is er een hoop verbeterd de afgelopen jaren.

Wat een flauwekul. Misschien voor jou, maar in het zuiden wonen ook mensen. ik zeg toch ook niet dat Lowlands te ver is voor de meesten, of de Zigggodome...Moeten we dan maar alles in het westen stationeren zodat "de Hollanders" alles dichtbij hebben?
Nee, maar Lowlands wordt in het midden van het land gehouden. Dus makkelijker bereikbaar.

Als je puur op mensen uit Limburg (toch wel dunbevolkt) afhankelijk bent als festival red je het niet.

Ik denk dat het vooral komt omdat er een beter alternatief is niet heel ver van Pinkpop. Als je geen ander referentie kader heb is Pinkpop fantastisch. Maar zodra je op festivals als DTRH, BKS, Lowlands, Werchter of Pukkelpop bent geweest. Valt alles op Pinkpop tegen. Moet daarbij wel zeggen dat de Justin Bieber dag mijn laatste keer was. Dit jaar gaan we een dagje voor de FF. Misschien is er een hoop verbeterd de afgelopen jaren.
ik ben ook al op Werchter en Pukkelpop geweest en het zijn alledrie prima festivals. Mainstage vind ik zelf fijner op PP zelfs

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime
Het is wat duur (helemaal in vergelijking met de concurrentie), het eindigt wat te vroeg, er is geen alternatief tijdens de headliner, er staat iets teveel Radio 538 opvulmeuk en de voor mij persoonlijk leuke kleine namen eindigen eerder op DTRH en BKS. Ik mis ook de echt grote popheadliners maar die vliegen helaas meteen door naar de ArenA tegenwoordig.

Dus het komt eigenlijk vooral door de versplintering en het gebrek aan een eigen identiteit in het programma. Maar met een echte frisse wind in programma kan Pinkpop echt nog wel een goeie flinke tijd voort.

Wat een flauwekul. Misschien voor jou, maar in het zuiden wonen ook mensen. ik zeg toch ook niet dat Lowlands te ver is voor de meesten, of de Zigggodome...Moeten we dan maar alles in het westen stationeren zodat "de Hollanders" alles dichtbij hebben?
Mensen met die instelling moeten ze ook niet willen. Er gaat inderdaad wel wat fout bij Pinkpop en de locatie is niet ideaal maar dit moet in Limburg blijven. Camping B dat een klote eind lopen is zal voor meer mensen een probleem zijn. Misschien meer focus op Duitsland ipv randstedelingen kan ook helpen, Electric Callboy kan een goede 1ste stap zijn.

Nee, maar Lowlands wordt in het midden van het land gehouden. Dus makkelijker bereikbaar.

Als je puur op mensen uit Limburg (toch wel dunbevolkt) afhankelijk bent als festival red je het niet.
er komen echt niet alleen Limburgers hoor. Ook uit het westen en noorden en vanuit Duitsland en Belgie genoeg volk. Het ligt toch echt aan het programma als het niet is uitverkocht, want dat was het voorheen vaak wel. Je moet soms wel de artiesten binnen halen als het ijzer heet is. Denk aan een Linkin Park bijvoorbeeld, als die er afgelopen editie was geweest was die dag zeker uitverkocht geraakt. Bands die nu pieken, zoals bv ook een Fountaines DC die zijn meestal pas te gast als iedereen ze al overal anders heeft gezien.

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime
Volgens mij zijn ze de bezoekers van 10/20 jaar terug kwijtgeraakt aan andere festivals en hebben ze de nieuwe generatie daarna niet aan kunnen spreken, voor wat voor reden dan ook.
Die zijn lastig terug te halen. Volgens mij vooral omdat je niet precies weet wat Pinkpop nou is. Ikzelf ga de laatste jaren wel vaker omdat ze net de bands hebben die ik per se wil zien. Echter zijn dat er wel heel weinig en in de breedte van het programma valt er ook weinig te ontdekken. Dat is op andere festivals meer. Daar zijn meer optredens en meer obscure plekjes om iets te ontdekken.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en brutus257
Denk dat het probleem met name is dat Landgraaf gewoon teringver is voor de meesten...
Deels heb je gelijk

Verdeling bezoekers:
±50–60% Randstad / westen
±25–35% midden/zuid
±10–15% noord/oost

Schatting gemiddelde reistijd:
2,5 – 3,5 uur Randstad
1,5 – 2,5 uur Midden NL
2,5 – 4 uur Noord/Oost

Maar om nu alles te verplaatsen naar de Randstad/Midden wordt ik ook niet vrolijk van.

Ik vindt 3-4 uur rijden voor een weekend festival/weekend weg niet veel.
Dan is afstand flauwekul. Hoeveel mensen pakken wel niet een vliegtuig voor een citytrip. Dan ben je ook uren onderweg voor slechts 2/3 overnachtingen.

Wat meespeelt voor de kaartverkoop is natuurlijk wel; hoe meer mensen er op +/- 25Km omheen wonen hoe interessanter voor de dagjesmensen die last minute een ticket willen kopen.

Je naam als festival is veel meer waard dan de afstand tot dichtbevolkte gebieden. Hier in de BENELUX is alles door de ogen van internationale artiesten op een steenworp afstand. Je zou maar in zuid-oost Duitsland wonen, of in Polen net in een uithoek. Hier kan iedereen binnen 2,5 uur naar de Ziggo of het Sportpaleis knallen.

• Leuk
Waarderingen: Ron1966Rock
Als het programma goed is, dan komen ze vast wel.
Blijkbaar dus niet. Want het programma is dit jaar toch best goed voor Pinkpop? Voor mij persoonlijk is het echt ook wat @roluf zegt. Ooit was Pinkpop voor mij de heilige graal, tot ik voor het eerst naar andere festivals ging. Toen kwam ik erachter dat er heel veel dingen zijn die op andere festivals beter zijn geregeld. En toen kwamen ook de jaren met tegenvallende line-ups. En nu dit jaar weer een prima line-up op PP, maarja door de festival beleving, ga ik toch liever naar een ander festival, ondanks de prima namen.
Voor dagkaarten okay, maar voor weekend gangers is het eerder een probleem dat camping B gewoon teringver is voor de meesten.
Ja dat is voor mij toch ook wel één van de grootste nadelen. De camping en festival terrein voelen echt als twee compleet gescheiden werelden, waardoor je 's ochtends vaak (te) lang op de camping blijft, en 's avonds na dat stuk lopen uit de festival mood bent en niet zoveel behoefte meer hebt om naar de feesttent te gaan.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Programma is prima, dit jaar is de grootste fout de timing. The Cure hele goede naam tegen de tijd dat ze aankondigt werden was iedereen al bezig met kaarten voor Werchter. FF hele goede naam maar was onlangs nog in Werchter. De 2 kaartverkopers zijn dus ondanks dat ze goed geboekt zijn alles behalve uniek.

• Leuk
Waarderingen: Casper1995 en Timmetje
helemaal mee eens.

voor velen uit t zuiden is pinkpop je eerste kennismakig met muziek, met festivals, met vrijheid, en die 1e liefde zal altijd blijven.
Maar als je ouder wordt en je leert meer kennen van de (festival)wereld, dan merk je dat je 1e liefde toch niet zo geweldig is, als je in je herinnering hebt.
je 1e liefde blijft speciaal, maar dat slijt, je laatste liefde is voor altijd.

• Leuk
Waarderingen: roluf en Davidd
Pinkpop kampt in mijn omgeving met een heel negatief imago onder jongeren, die oa klagen over het vroege stoppen, veel te ver lopen naar de camping, redelijk weinig podia en randgebeuren, warmte/zon (ook komend jaar valt de langste dag weer tijdens PP) en geen schaduwplekken, keuze van eten en zelfs het gezapige publiek wordt genoemd.
Ik moet zeggen dat ik ze ook niet kan tegenspreken, want op de andere festivals waar ik kom zijn de eerste zaken gewoon beter geregeld. Publiek kan af en toe lastig zijn op PP voor de artiesten, maar ik vind de mede festivalgangers altijd helemaal prima, veel fijner dan bv op LL.

Helaas vrees ik dat als je die jongeren eenmaal kwijt bent en de ouderen het ook steeds meer laten afweten het langzaam over gaat voor PP.

Ben op alle festivals die je noemt geweest behalve DTRH, en voor mij is het juist andersom heb de overige festivals niet echt bijzondere optredens meegemaakt, ja in de Barn van Werchter (wat een stage is dat), leuk hoor uurtje hakken in de ochtend op lowlands of even scheef in de panty in de titty twister maar dat maakt voor "mij" niet het festival... of het prachtige terrein op Pukkelpop hartstikke leuk maar qua unieke optredens moet ik graven (zelfs mijn favoriete act vielen daar een beetje in het niet).
Dit is mijn persoonlijke mening evenals die van jou, het verschil is dat jij het feitelijk brengt!

En weet dat dit een eeuwige discussie is! Maar erger mij er iedere keer weer aan...😅

Ben op alle festivals die je noemt geweest behalve DTRH, en voor mij is het juist andersom heb de overige festivals niet echt bijzondere optredens meegemaakt, ja in de Barn van Werchter (wat een stage is dat), leuk hoor uurtje hakken in de ochtend op lowlands of even scheef in de panty in de titty twister maar dat maakt voor "mij" niet het festival... of het prachtige terrein op Pukkelpop hartstikke leuk maar qua unieke optredens moet ik graven (zelfs mijn favoriete act vielen daar een beetje in het niet).
Dit is mijn persoonlijke mening evenals die van jou, het verschil is dat jij het feitelijk brengt!

En weet dat dit een eeuwige discussie is! Maar erger mij er iedere keer weer aan...😅
Voor mij is het ook een feit. Net zoals voor nog heel erg veel mensen die ik ken die dit ook vinden. En misschien breng ik het feitelijk omdat ik persoonlijk niemand ken die het niet met mij eens is.
Maar iedereen die heel graag naar Pinkpop wil en daar een leuke tijd heeft moet natuurlijk gaan en er waanzinnig van genieten!!

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje
Je hebt de hele Euregio als afzetmarkt...
Ruhrgebiet , dikke 5 miljoen mensen.Hoe vaak ben ik al naar Dortmund ,Düsseldorf en Essen gereden laat staan Koln.Maar ja een festival is toch anders dan een los concert.Misschien toch meer reclame maken richting de Duitse markt.

• Leuk
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread