Roadburn 2026

Ik ben net te jong voor die tijd (hoewel ik wel nog bij de sluiting van de 013 Batcave was met Traumahelikopter en Afterpartees). Ik heb wel nog Roadburn in Extase, Cul en Patronaat meegemaakt.
Zo oud ben ik ook weer niet maar (vooral) opgroeien in de regio hielp een hoop. Nog steeds spijt dat ik zoveel shows in de batcave/stage01 heb gezien maar zo veels moois daar gezien zelf buiten incubate, roadburn en tig al lang opgeheven festivals.

Zo oud ben ik ook weer niet maar (vooral) opgroeien in de regio hielp een hoop. Nog steeds spijt dat ik zoveel shows in de batcave/stage01 heb gezien maar zo veels moois daar gezien zelf buiten incubate, roadburn en tig al lang opgeheven festivals.
Dat was ook niet wat ik wilde insinueren, sorry. Op zich groeide ik ook niet heel ver van Tilburg op (Den Bosch), maar toch begon ik pas toen ik 10 jaar geleden in Tilburg kwam wonen echt actief naar concerten te gaan.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Dat was ook niet wat ik wilde insinueren, sorry. Op zich groeide ik ook niet heel ver van Tilburg op (Den Bosch), maar toch begon ik pas toen ik 10 jaar geleden in Tilburg kwam wonen echt actief naar concerten te gaan.
Hah nee maakt niet uit, ik pakte het ook niet op als een belediging over leeftijd en als die er is zal die grote kans wel terecht zijn. Ja Den Bosch vroeger nog genoeg leuke shows gehad maar die stad is altijd wat slaperig met shows geweest met wat uitschieters per jaar(november music, random indie bands in de W2, opa vertelt over de dolle tol etc).

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Hah nee maakt niet uit, ik pakte het ook niet op als een belediging over leeftijd en als die er is zal die grote kans wel terecht zijn. Ja Den Bosch vroeger nog genoeg leuke shows gehad maar die stad is altijd wat slaperig met shows geweest met wat uitschieters per jaar(november music, random indie bands in de W2, opa vertelt over de dolle tol etc).
Mijn ouders wonen nog in Den Bosch en die zijn jaloers op wat er in Tilburg allemaal te doen is. Terwijl een deel van de reden dat mijn vader ooit vanuit Tilburg naar Den Bosch ging was dat Den Bosch er toen beter op stond qua cultuur.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Mijn ouders wonen nog in Den Bosch en die zijn jaloers op wat er in Tilburg allemaal te doen is. Terwijl een deel van de reden dat mijn vader ooit vanuit Tilburg naar Den Bosch ging was dat Den Bosch er toen beter op stond qua cultuur.
Dit ja. Ik woon veel dichter bij Breda (Rucphen), en ik vind Breda echt een "mooie" stad, heb daar ook nog gewoond. Maar kwa activiteiten was het daar altijd wel erg VVD'erig. Het moet allemaal wel "gezellug" zijn en mag vooral niet buiten de hokjes kleuren.

Daarom ben ik veel vaker in Tilburg te vinden geweest voor evenementen en concerten. Verder vind ik het een "lelijke" stad. Den Bosch is inderdaad ook mooier. En vroeg had je ook nog dingen als Mundial en Incubate, dus het is nog minder geworden ook.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Dit ja. Ik woon veel dichter bij Breda (Rucphen), en ik vind Breda echt een "mooie" stad, heb daar ook nog gewoond. Maar kwa activiteiten was het daar altijd wel erg VVD'erig. Het moet allemaal wel "gezellug" zijn en mag vooral niet buiten de hokjes kleuren.

Daarom ben ik veel vaker in Tilburg te vinden geweest voor evenementen en concerten. Verder vind ik het een "lelijke" stad. Den Bosch is inderdaad ook mooier. En vroeg had je ook nog dingen als Mundial en Incubate, dus het is nog minder geworden ook.
Ik ga het "lelijke" wel met de dag meer waarderen. Toevallig recentelijk nog het boek "Het verdriet van Tilburg" gelezen en daardoor ga je weer met een andere bril naar Tilburg kijken. Het scheelt dat ik Den Bosch alsnog bijna dagelijks mag bewonderen, aangezien mijn werk vlakbij het centrum zit. Dus ik wandel er al meerdere keren per week doorheen.

In mijn studententijd (waarvan ik 2 jaar in Tilburg woonde tijdens mijn musicmanagement studie) vond ik Tilburg een stuk interessanter dan tegenwoordig. Wat meer gericht op jongeren. Ook na mijn studie was ik toch wel minimaal 1 keer per maand in Tilburg. Nu zou dat hooguit zijn voor specifieke optredens of festivals. Een paar jaar terug nog 'ns weekend Tilburg gedaan (zonder festival/optredens) en toen was ik eigenlijk meer buiten Tilburg (Oisterwijk o.a.) dan in de stad zelf. Zal ook met de fase van het leven te maken hebben. Ben benieuwd hoe jongeren Tilburg nu ervaren.

Breda is heel leuk als je lekker wilt eten en drinken/zuipen maar cultureel vrijwel volledig failliet.

Breda is heel leuk als je lekker wilt eten en drinken/zuipen maar cultureel vrijwel volledig failliet.
Lang leven BUT Film Festival/IDFX, kade/skate en Phoenix die toch wat raffelrandjes brengen maar het mist er wel echt. Tilburg heeft met o.a de nachtzuster, hall en tig andere kleinere dingen toch wel wat meer te beiden.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
RB26_CULT-OF-LUNA-EARLY-ERA-350x438.jpg
RB26_CULT-OF-LUNA-LATE-ERA-350x438.jpg

Altijd blij om cult of luna op de affiche te zien. En blij dat ze ook staan op de dag waarop ik ga (vrijdag). Nu al bang over de clashes...
Wel jammer dat ik de early era set moet missen, want Somewhere along the highway & Salvation zijn mijn favoriete cult of luna albums.

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus. Alsof de line-up nog niet absurd genoeg was.

Edit: Kunnen we het nog gekker maken en Julie Christmas laten komen voor een secret Mariner set???
Dat zou helemaal mooi zijn, maar volgens mij zag ik eerder ergens een bericht dat ze geen zij hadden om dat nog op andere plekken te doen dan Arctangent.

Dat zou helemaal mooi zijn, maar volgens mij zag ik eerder ergens een bericht dat ze geen zij hadden om dat nog op andere plekken te doen dan Arctangent.
Misschien als we het allemaal blijven zeggen kunnen we het manifesteren!

Nee, het zal waarschijnlijk wel niet. Maar hey, er zijn gekkere dingen gebeurd...

Users who are viewing this thread