BKS & DTRH HURT/HEAL

Bij de huidige top 6 staan 5 namen die voor mij (op BKS en daar buiten), buitencategorie waren.
The National was zeker goed; geen buitencategorie.

Bij het lijstje Radiohead, PJ Harvey, Cave, Sigur Ros, LCD Soundsystem mis ik alleen Portishead (geen headliner, ik weet het).
Ja, ik had Radiohead, LCD Soundsystem en Nick Cave wel top 3 ingeschat, met daarachter toch wel The National. Misschien toch iets te veel fanboy, maar ik dacht dat de tendens ook wel was dat The National in deze regionen werd geschaard.

Sigur Ros en PJ Harvey had ik toch meer niche ingeschat, als in, voor BKS geweldig, maar niet zo zeer DTRH headliner (meer). Zou het overigens heel tof vinden als deze twee hoog eindigen.

Bij de huidige top 6 staan 5 namen die voor mij (op BKS en daar buiten), buitencategorie waren.
The National was zeker goed; geen buitencategorie.

Bij het lijstje Radiohead, PJ Harvey, Cave, Sigur Ros, LCD Soundsystem mis ik alleen Portishead (geen headliner, ik weet het).
Hier vrijwel hetzelfde rijtje, behalve PJ Harvey. Die valt voor mij in dezelfde categorie als The National: ik snap dat veel mensen het erg goed vinden en ik hoor en zie de kwaliteit ook wel, maar op een of andere manier raakt het mij totaal niet.

En: Damien Rice i.p.v. Portishead (die heb ik in 2013 helaas niet gezien en daarvoor of daarna ook niet).

Bon Iver - 55
Florence + The Machine - 60
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65 (-10)
Nick Cave and the Bad Seeds - 122
PJ Harvey - 148
Radiohead - 152
Sigur Rós - 141
The National - 83
The War On Drugs - 52
The xx - 84

Bon Iver - 55
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
PJ Harvey - 148
Radiohead - 152
Sigur Rós - 141
The National - 83
The War On Drugs - 42 (-10)
The xx - 84

Ja, ik had Radiohead, LCD Soundsystem en Nick Cave wel top 3 ingeschat, met daarachter toch wel The National. Misschien toch iets te veel fanboy, maar ik dacht dat de tendens ook wel was dat The National in deze regionen werd geschaard.

Sigur Ros en PJ Harvey had ik toch meer niche ingeschat, als in, voor BKS geweldig, maar niet zo zeer DTRH headliner (meer). Zou het overigens heel tof vinden als deze twee hoog eindigen.
The National altijd gezien als potentiële winnaar zelfs, als mogelijk sluwe derde naast RH en NC.

Hun show op BKS was enorm lovend ontvangen toch? Herinner me waanzinnige reacties die on par waren met Cave in 23 en Arcade Fire in 17. Sowieso dé show van ze die ik op Youtube het meest heb aangeklikt. Vooral Sigur Ros verbaast me hier een beetje. Magische band maar had ze er in de eerste helft van deze wedstrijd wel uit verwacht, puur omdat het een van de kleinere namen is uit de hele poule van 54. (Ben ik blij dat ze er nog inzitten? Jazeker.)

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Oasiss
The National is voor mij wel een van de bands die er als volgende uit mag. Die show in 2018 is voor mij top 10 allertijden op BKS, maar die laatste platen zijn met uitzondering van I Am Easy To Find een pak minder dan het eerdere werk.

• Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje
maar die laatste platen zijn met uitzondering van I Am Easy To Find een pak minder dan het eerdere werk.
First Two Pages Of Frankenstein > IAETF voor mij. Once Upon A Poolside, Eucalyptus, Tropic Morning News (!), Ice Machines, Alien...

IAETF heeft met Rylan en Light Years twee klassiekertjes, maar de rest van het album flowt veel minder.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
De rest vind ik allemaal in bepaalde mate echt wel goed. Behalve Bon Iver, ver-schri-kke-lijke muziek.

Bon Iver - 45 (-10)
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
PJ Harvey - 148
Radiohead - 152
Sigur Rós - 141
The National - 83
The War On Drugs - 42 (-10)
The xx - 84

• 100
Waarderingen: Dr. Hannibal
Bon Iver - 47 (+2)
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
Nick Cave and the Bad Seeds - 121 (-1)
PJ Harvey - 148
Radiohead - 156 (+4)
Sigur Rós - 141
The National - 86 (+3)
The War On Drugs - 42
The xx - 84

First Two Pages Of Frankenstein > IAETF voor mij. Once Upon A Poolside, Eucalyptus, Tropic Morning News (!), Ice Machines, Alien...

IAETF heeft met Rylan en Light Years twee klassiekertjes, maar de rest van het album flowt veel minder.
En daarna op Laugh Track met Space Invader en Smoke Detector misschien wel de beste The National nummers ooit imo

Bon Iver - 47
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
Nick Cave and the Bad Seeds - 121
PJ Harvey - 148
Radiohead - 156
Sigur Rós - 141
The National - 96 (+10)
The War On Drugs - 42
The xx - 84

Jammer dat de beste act op de lijst eruit ligt, maar uiteindelijk wel toch nog een tijdje uitgehouden. Voor mij best een verrassing, want ik weet hoeveel mensen hier echt een absolute hekel hebben aan elektronische muziek. 😅
Ik ken Aphex Twin nauwelijks, behalve dat ene afgrijselijke nummer (én clip) dat vroeger werd doodgedraaid op MTV/TMF, waar ik een licht trauma aan heb overgehouden.. 😖😝

Bon Iver - 47
Gorillaz - 125
Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
PJ Harvey - 148
Radiohead - 156
Sigur Rós - 141
The National - 96
The War On Drugs - 32 (-10)
The xx - 84

Ik ken Aphex Twin nauwelijks, behalve dat ene afgrijselijke nummer (én clip) dat vroeger werd doodgedraaid op MTV/TMF, waar ik een licht trauma aan heb overgehouden.. 😖😝
Windowlicker? Voor mij één van de beste elektronische nummers ooit gemaakt.
Was wel een uhmm erg speciale clip. :ROFLMAO:

Maar goed het is zeker geen muziek voor iedereen & daarom misschien ook wel logisch dat het hier niet in de top 10 terecht komt.

Bon Iver - 47
Florence + The Machine - 55 (-5)
Gorillaz - 120 (-5)

Jack White - 91
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
PJ Harvey - 148
Radiohead - 156
Sigur Rós - 141
The National - 96
The War On Drugs - 32
The xx - 84

Kunnen we het even over Jack White hebben?
Sure.

Bon Iver - 47
Florence + The Machine - 55
Gorillaz - 120
Jack White - 101 (+10)
Justice - 55
LCD Soundsystem - 140
Massive Attack - 65
PJ Harvey - 148
Radiohead - 156
Sigur Rós - 141