Roadburn 2026

Stonden vorige week nog in de trix met youth code.

Lang geleden ook nog wel eens los in de hall of fame gezien met 10 andere top showtje was dat
Yes dat had ik ook gezien, maar kon toen jammer genoeg ook niet.
Heb enkel nog maar lovende woorden over hun live shows gehoord, dus dat gaat echt weergaloos zijn op een festival als roadburn.

Die donderdag is echt zoveel vetter geworden. Wat goed zeg!
Mooi dagje inderdaad, maar voor mij voelt het niet altijd even Roadburnish die dag?

Ik twijfel hier tussen een 4 daagse kaart of een 2 daagse. Die zaterdag is ook erg vet. Alleen die vrijdag is hem voor mij niet helemaal, maar misschien mis ik pareltjes, even wat luisteren dus nog.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
De website is btw vrij onduidelijk, dus heb het even op een rijtje gezet, doe er mee wat je wil:

16 April
Acid Mothers Temple
Bad Breeding
Billy Woods
Blawan (Live)
Crippling Alcoholism
Dead Neanderthals
Elucid
EYES
Fauna (GBG)
Habak
Iskandr
Krallice
Maruja
Pain Magazine
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs
Shearling
Ufomammut
Unsane
World Peace

17 April
Acid Mothers Temple
Agriculture
All Men Unto Me
Backengrillen
Bosse-de-Nage
Bound By Endogamy
Haress
Heaven In Her Arms
Jesse Skyes & The Sweet Hereafter
Knowloon walled City
Krallice
Lathe Of Heaven
Mandy, Indiana
Milkweed
NGHTCRWLR
Nothing
Planning For Burial
Portrayal Of Guilt
Scattered Purgatory
Slow Crush
Street Sex
Wiegedood & Bl!ndman
Yellow Eyes

18 april
Acid Mothers Temple
Ameretat
Aho Sean & Asia
aya
Bitchin Bajas
Blackwater Holynight
Boris
Dälek
Heaven In Her Arms
Industry
Moloch
Oathbreaker
Otay:onii
Parrish Smith
Primitive Man
Prostitute
Questmaster
Rich(ard) Dawson
RÓIS
Saetia
SLIFT
Slowhole
These New Purtians
Traidora
Truck Violence

19 April
Ak!Chamel
Boris
Chained To The Bottom Of The Ocean
Dan Meyer
ECHT!
Kollaps
Inter Arma
Kiss The Anus Of The Black Cat
Krallice
Lil Refrain
Orcutt Shelley Miller
Planning For Burial
Primitive Man
SANAM
Siem Reap
Slow Crush
Sir Richard Bishop
Street Sects
Warning

Mooi dagje inderdaad, maar voor mij voelt het niet altijd even Roadburnish die dag?

Ik twijfel hier tussen een 4 daagse kaart of een 2 daagse. Die zaterdag is ook erg vet. Alleen die vrijdag is hem voor mij niet helemaal, maar misschien mis ik pareltjes, even wat luisteren dus nog.
Ik snap wat je zegt, dit jaar voelt sowieso minder metal dan de jaren ervoor. Er zijn ook relatief veel postpunk-geïnspireerde acts. Maar ik vind het wel leuk! Men focust nu op simpelweg de "heaviness" in welke vorm dan ook en voor mijzelf levert dat door de dag heen een programma op dat in het algeheel goed bij mijn muzieksmaak past.

De acts waar ik nu het meest enthousiast over ben, per dag dat ik ga:
  • Donderdag: Billy Woods/Elucid/Armand Hammer (?), Blawan, Crippling Alcoholism, Krallice, Maruja, Pain Magazine, Unsane, World Peace, Pigs (x7)
  • Vrijdag: Agriculture, Bosse-de-Nage, Haress, Kowloon Walled City, Krallice, Portrayal of Guilt, Slow Crush
Dit is tot nu toe wel mijn grootste "Roadburnhitje" dit jaar:

Valt mee, eigenlijk sinds 2017/8 is de lineup steeds meer alternatief en post punkerig gaan leunen en die variatie die eruit komt vindt ik erg fijn. Vroeger was het nogal eens dat ik na 2 dagen roadburn al muzikaal duf was door eindeloze herhaling van hetzelfde geluid en dat is er nu niet meer eerlijk gezegd. Ze vissen natuurlijk wat meer uit dezelfde vijver als een Rewire, Lgw, grauzone en Zeitgeist nu als 10 jaar geleden maar ze gaan ook minder voor grote fly in namen en vooral een goede gevarieerde lineup wat ze erg goed lukt. Eigenlijk is iets als Blawan boeken heel roadburn omdat het in het thema van 'heavyness' past maar ook buiten de gitaar bandjes gaat.

mijn aanraders voor de donderdag zijn hetzelfde als Fred met shearling erbij, prachtig voorbeeld 'new heavyness'

Gesproken over roadburn bands; de nieuwe Blackwater Holylight is (weer) erg fijn, toegankelijk maar toch met genoeg oomph om interessant te zijn. Blijft toch echt een fijne band die echt hun eigen ding doen en al jaren fijne platen aflevert

Ik ben ook wat gaan spiegelen en de berekening is dat ik kapot ga deze editie op dingen die ik wil zien:

Donderdag:
Essentieel: Billy woods, Blawan Crippeling Alcoholism, Habak, Krallice, Pain magazine, Shearling
Wil ik graag zien: Bad breeding, acid mothers temple, Dead neaderthals, Fauna, Maruja, World peace

vrijdag
Essentieel: Kowloon walled city, krallice, mandy, Indiana, milkweed, portrayal of guilt, yellow eyes
Wil ik graag zien: Acid mother temple, Bound by endogamy, Argiculture, bossse-de-nage, scattered puragatory, street sex, planning for burial, Jesse Skyes and the sweet hereafter

Zaterdag:
vrijdag
Essentieel: Boris plays pink days, Aya, Blackwater holylight(nieuwe plaat is heel fijn zie post hierboven), otay:onii, Richard dawson, seatia, truck violence
Wil ik graag zien: bitchin bajas, dalek, industry, moloch, primitive man, prostitute, slowhole, these new purtains, traidora, oathbreaker

Zondag:
vrijdag
Essentieel: boris plays flood, kollaps, Orcutt shelley miller, sanam, sir Richard bischop, street sects, warning
Wil ik graag zien: dan meyer, krallice, kiss the anus, siem reap

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

Erg benieuwd wat het effect de komende jaren gaat zijn op Roadburn. Er zullen nieuwe locaties gezocht moeten worden.
iedereen zag dit al mijlen ver aankomen zeker nu de verbouwing aan station voorbij is en de laatste 10 jaar heel het gebied al van industrieel gedrocht(dat zeg ik liefkozend) omgetoverd is naar halve woonwijk/cultuur ding

Ik denk dat theathers tilburg een mogelijkheid wordt en factorium mogelijk die beide best grote zalen nog hebben. Zal me niet verbazen dat hier iets van een grote evenement hal ergens in de plannen komt

Laatst bewerkt:
iedereen zag dit al mijlen ver aankomen zeker nu de verbouwing aan station voorbij is en de laatste 10 jaar heel het gebied al van industrieel gedrocht(dat zeg ik liefkozend) omgetoverd is naar halve woonwijk/cultuur ding

Ik denk dat theathers tilburg een mogelijkheid wordt en factorium mogelijk die beide best grote zalen nog. Zal me niet verbazen dat hier iets van een grote evenement hal ergens in de plannen komt
Theaters en Factorium zou inderdaad kunnen. Ik kan wel alvast mijn wandelschoenen gaan inlopen, want als de Spoorzone nog wel betrokken blijft met de Hall of Fame en het Ladybird Skatepark dan wordt het een groot gebied. Je gaat uiteindelijk ook wel ergens een evenementenhal nodig hebben. De 'Back to the 90s' feestjes en dergelijke moeten ook ergens plaatsvinden.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Echte Tilburg heads herinneren nog roadburn in de 013 batcave en de midi.

Niet bepaald de eerste keer dat er zalen wegvallen
Ik ben net te jong voor die tijd (hoewel ik wel nog bij de sluiting van de 013 Batcave was met Traumahelikopter en Afterpartees). Ik heb wel nog Roadburn in Extase, Cul en Patronaat meegemaakt.

Users who are viewing this thread