Rock Werchter 2026

Het ding met de Slope is dat je er ook bands ziet die net voor de doorbraak staan. Dingen als Clockworks, Palaye Royale, Nova Twins, Against the current...stonden allemaal gewoon op de slope de voorbije jaren.
Ik zal hier wellicht wel commentaar krijgen, maar eigenlijk vind ik dat niet de taak van een Rock Werchter. Dan heb ik veel liever ontdekkingsfestival en dat Rock Werchter zich op hun corebusiness focust en dat is proberen de grootste groepen der aarde op een affiche te zetten.
Voor mij is het persoonlijk jammer dat dan kleinere groepen een Werchter verkiezen ipv naar de Rock Herk's, misty fields,... te trekken.

Maar ik snap het wel he, veel meer spotlight,etc.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik zal hier wellicht wel commentaar krijgen, maar eigenlijk vind ik dat niet de taak van een Rock Werchter. Dan heb ik veel liever ontdekkingsfestival en dat Rock Werchter zich op hun corebusiness focust en dat is proberen de grootste groepen der aarde op een affiche te zetten.
Voor mij is het persoonlijk jammer dat dan kleinere groepen een Werchter verkiezen ipv naar de Rock Herk's, misty fields,... te trekken.

Het is toch én - én?

Geen insider dus weet het niet zeker, maar heb het idee dat er, naast het boeken van de opkomende talenten, ook vaak wel package deals worden gesloten met de grotere artiesten. ‘Als je hen boekt moet je deze artiesten ook een plek geven’. Zie in elk geval vaak de support acts van de headliners ook op Werchter staan. Voordat de Slope er was gebeurde dat ook, maar dan stonden ze op de grotere podia. Dan liever op de Slope. Ik hou van het podium omdat je de kans krijgt artiesten in kleinere setting te zien en er vaak nog wel plekje is. Goede herinneringen aan acts als IDLES, Gurriers en Amyl & the Sniffers daar.

• Leuk
Waarderingen: DeefGroll en fbholger
Tot op heden wel nog, hopelijk kunnen we dat binnen tien jaar nog zeggen. Die kleine festivals voelen dat hoor zo een extra podium van Werchter.
Dat podium is er binnenkort ook gewoon al 10 jaar. Dat is de laatste jaren toch echt uitgegroeid tot een enorme meerwaarde voor het festival. En ik geloof echt niet dat Rock Herk daaronder lijdt.

De Slope werkt ook versterkend. Zo een band als Clockworks of Nova Twins die een goede beurt maken, hebben plots meer bekendheid wanneer ze op Crammerock of Herk staan een paar maand of jaar later.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
Geen insider dus weet het niet zeker, maar heb het idee dat er, naast het boeken van de opkomende talenten, ook vaak wel package deals worden gesloten met de grotere artiesten. ‘Als je hen boekt moet je deze artiesten ook een plek geven’. Zie in elk geval vaak de support acts van de headliners ook op Werchter staan. Voordat de Slope er was gebeurde dat ook, maar dan stonden ze op de grotere podia. Dan liever op de Slope. Ik hou van het podium omdat je de kans krijgt artiesten in kleinere setting te zien en er vaak nog wel plekje is. Goede herinneringen aan acts als IDLES, Gurriers en Amyl & the Sniffers daar.
Nauwelijks te maken met package deals. Ze vonden bij RW, terecht, dat ze nog iets extra nodig hadden. Elk jaar waren er acts die in het vizier van de boekers lagen maar nog net niet groot genoeg waren.

Wie zouden jullie graag op the slope zien?
Geen idee of ze touren, mss zijn ze te klein. En vermoedelijk staan er een paar op pkp. Maar ik zou zeer tevreden zijn met

The clockworks, heartworms, marathon, sprints, maruja, King Hannah, MK.gee, ditz, eosine, basht. , keo (die zouden er staan), thumper, croithe, bleech 9:3, party dozen, deadletter, radio free Alice, Cardinals, adult dvd, waste, ronker, sons, blondshell, oproer

• Leuk
Waarderingen: fbholger en fiesta
Van Belgische namen zie ik graag een Lézard verschijnen en dan héél veel engelse namen

Geen idee of ze touren, mss zijn ze te klein. En vermoedelijk staan er een paar op pkp. Maar ik zou zeer tevreden zijn met

The clockworks, heartworms, marathon, sprints, maruja, King Hannah, MK.gee, ditz, eosine, basht. , keo (die zouden er staan), thumper, croithe, bleech 9:3, party dozen, deadletter, radio free Alice, Cardinals, adult dvd, waste, ronker, sons, blondshell, oproer
MK Gee misschien wat te groot denk ik.?

Van mij mag het zoiets zijn: Maruja, English Teacher, Dean Johnson, Baxter Dury, Radio Free Alice, Supermodel*, Upchuck, Jehnny Beth en Ata Kak. Dove Ellis en Sleaford Mods zouden misschien nét nog als headliner van die stage kunnen, maar zie die eerder een KlubC doen.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y en c7!

Hoop dat SONS wel op RW staat, maar die stonden al op main en in de tent, dus denk ik te groot voor de Slope.

Militarie Gun, Overpass, Cardinals, The K's, The Story So Far, the Royston Club, Hot Milk, The Reytons.

Maar hoop vooral nieuwe bandjes te ontdekken. Dat maakt the Slope het leukst

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread