BKS & DTRH HURT/HEAL

Nee, daarvoor moeten dan toch echt eerst Beck, Iggy Pop, Massive Attack, Chemical Brothers en Sigur Ròs nog afvallen. Dat zijn echt geen formaat headliners voor BKS meer.
The Chemical Brothers waren dat nog in 2023, Massive Attack stond gepland tijdens Covid en headlinede vorig jaar nog het grotere DTRH..

Toevallig heeft BKS dit jaar weer 3 grotere vissen, maar de laatste paar jaar waren de headliners van BKS qua formaat over het algemeen niet groter dan dit rijtje.

Favorieten verschillen een beetje heb ik het idee. Ik zou beginnen met The Electric Lady eigenlijk. Daarna kan je prima verder Dirty Computer of The ArchAndroid. The Age Of Pleasure wel echt haar minste.
Ik zou denk ik voor the ArchAndroid gaan als startpunt. Al ben ik nooit zo'n fan geweest van haar platen als van haar live show.

Van de overgebleven lijst alleen mevrouw Monae nooit live gezien en ook niet echt bekend met haar muziek. Verbaast me dat ze 't zo goed doet eerlijk gezegd. Toch maar eens gaan luisteren dan... Welk album moet ik mee beginnen?
1 keer live gezien, ben halverwege weggegaan.
Eefje de Visser waar sommigen tegen ageren, vind ik dan weer erg mooi en betoverend.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Met daarna The War on Drugs. Werd ook veel genoemd als potentiële headliner in het topic dit jaar.
Beetje Bospop vibes ja, maar ook een band waar de meeste mensen op BKS prima warm voor lopen. Daarnaast kunnen ze op een goed moment gewoon prima een Ziggo Dome vullen.

Aphex Twin - 95
Arctic Monkeys - 80
Beck - 79
Bon Iver - 112
Eefje de Visser - 70 (+5)
Florence + The Machine - 95
Gorillaz - 101
Iggy Pop - 75
Jack White - 125
Janelle Monáe - 126 (-5)
Justice - 118
LCD Soundsystem - 135
Little Simz - 101
Massive Attack - 109
Michael Kiwanuka - 26
Nick Cave and the Bad Seeds - 132
PJ Harvey - 147
Queens of the Stone Age - 60
Radiohead - 136
Sigur Rós - 160
The Chemical Brothers - 22
The National - 102
The Strokes - 82
The War On Drugs - 96
The xx - 107

Aphex Twin - 95
Arctic Monkeys - 80

Beck - 79
Bon Iver - 112
Eefje de Visser - 60 (-5)
Gorillaz - 101
Iggy Pop - 75
Jack White - 125
Janelle Monáe - 131
Justice - 118
LCD Soundsystem - 135
Little Simz - 101
Massive Attack - 109
Michael Kiwanuka - 26
PJ Harvey - 147
Radiohead - 136
Sigur Rós - 160
The Chemical Brothers - 19 (-3)

The National - 100 (-2)
The Strokes - 82
The War On Drugs - 96
The xx - 107

• Verdrietig
Waarderingen: Jimmeh07
1 keer live gezien, ben halverwege weggegaan.
Eefje de Visser waar sommigen tegen ageren, vind ik dan weer erg mooi en betoverend.
Ik vind het ook mooi en betoverend, maar om betoverd te worden ga ik bij Eefje wel naar een poppodium om de hoek. Dan heb ik voor max 40 een prima avond. We hebben het hier tegenwoordig over dagkaarten van 140 euro. Het is ook niet dat men probeert Eefje er als eerste uit te gooien. We hebben al de helft van de headliners de nek om gedraaid.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pommer
Met daarna The War on Drugs. Werd ook veel genoemd als potentiële headliner in het topic dit jaar.
Ik snap het wel ja, maar misschien is de term "Bospop material" ook wel wat aan het wijzigen? De vaste gasten die de afgelopen tien. vijftien jaar zich afwisselen, zijn natuurlijk wel eens klaar en dan komen toch ook bands als KoL, Snow Patrol en misschien ook the War on Drugs om de hoek kijken. Ik vind TWOD verder wel echt een steengoede band; heerlijk lange nummers en live volledig feilloos alsof je de plaat op hebt staan. Zit verder weinig franje en gedoe omheen, maar dat stoorde mij op DTRH bijvoorbeeld helemaal niet. Sterker nog, de ondergaande zon en de band die bezielend speelde, vond ik een prachtig eind van het weekend. Toegegeven, het was niet meer heel druk, en DTRH heeft ook wel publiek dat bij About Today van The National een moshpit inzet aan het eind van het weekend.

Tot zover mijn bijdrage over TWOD. En nu allemaal Eefje plussen!

Aphex Twin - 95
Arctic Monkeys - 80
Beck - 79
Bon Iver - 112
Eefje de Visser - 60
Gorillaz - 101
Iggy Pop - 75
Jack White - 125
Janelle Monáe - 131
Justice - 118
LCD Soundsystem - 135
Little Simz - 101
Massive Attack - 109
Michael Kiwanuka - 26
PJ Harvey - 147
Queens of the Stone Age - 63 (+3)
Radiohead - 136
Sigur Rós - 160
The Chemical Brothers - 21 (+2)
The National - 95 (-5)

The Strokes - 82
The War On Drugs - 96
The xx - 107

• Geweldig
Waarderingen: Jimmeh07
Waarom deze clown boven Kiwanuka staat en überhaupt er nog in zit is ook echt een raadsel.
Poeh, nog zo'n opmerking die mij haast persoonlijk raakt.. 😅
Niet dat ik nou zo'n fan ben/was, Loser vond ik vroeger maar een saaie, zelfs licht irritante plaat (Beck zelf heeft er naar verluidt ook niet zo'n hoge pet van op), maar 'in mijn tijd' stond Beck wel te boek als een muzikale, creatieve, vernieuwende 'mastermind'.
Had dus ook wel gedacht (met mijn minimale BKS/DTRH begrip) dat hij meer waardering zou krijgen in dit spel (al zit hij natuurlijk wel al bij de bovenste helft).
Maakt mij verder niet uit wanneer ie eruit vliegt, maar beetje confronterend zijn dit soort uitspraken wel voor mij, met name dat mijn indie-kennis hopeloos out-of-date is... :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Poeh, nog zo'n opmerking die mij haast persoonlijk raakt.. 😅
Niet dat ik nou zo'n fan ben/was, Loser vond ik vroeger maar een saaie, zelfs licht irritante plaat (Beck zelf heeft er naar verluidt ook niet zo'n hoge pet van op), maar 'in mijn tijd' stond Beck wel te boek als een muzikale, creatieve, vernieuwende 'mastermind'.
Had dus ook wel gedacht (met mijn minimale BKS/DTRH begrip) dat hij meer waardering zou krijgen in dit spel (al zit hij natuurlijk wel al bij de bovenste helft).
Maakt mij verder niet uit wanneer ie eruit vliegt, maar beetje confronterend zijn dit soort uitspraken wel voor mij, met name dat mijn indie-kennis hopeloos out-of-date is... :ROFLMAO:
Nog altijd spijt dat ik in 2022 Pixies heb geskipt voor Beck. Een van de állerslechtste shows die ik ooit gezien heb was dat...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Bospop 2027: the strokes, kings of leon en the war on drugs? 🫡
Vind persoonlijk niet dat The Strokes in dit rijtje thuishoort. The New Abnormal vind ik echt een ijzersterk album en weer super vernieuwend. TWOD heeft juist veel afgekeken bij the Strokes. Moeten wel weer eens met wat nieuws komen natuurlijk.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal en teunajax
Dat Eefje er langer in blijft dan Damien Rice vind ik toch wel heftig. Hartstikke leuk dat ze de kans geven aan een Nederlandse act maar ik voel me gewoon een beetje bestolen, terwijl Damien Rice te boek staat als een van de meest legendarische shows op BKS.
Niks ten nadele van Eefje (prima artiest maar voor mij nog geen headliner), maar ik zou er al eerder voor gegaan zijn als ze niet zoveel verdedigers had. Voelde een beetje als een verspilling van mijn punten.

Aphex Twin - 95
Arctic Monkeys - 80

Beck - 79
Bon Iver - 112
Eefje de Visser - 60 (-5)
Gorillaz - 101
Iggy Pop - 75
Jack White - 125
Janelle Monáe - 131
Justice - 118
LCD Soundsystem - 135
Little Simz - 101
Massive Attack - 109
Michael Kiwanuka - 26
PJ Harvey - 147
Radiohead - 136
Sigur Rós - 160
The Chemical Brothers - 19 (-3)
The National - 100 (-2)

The Strokes - 82
The War On Drugs - 96
The xx - 107
-5 is geen -10 :)

-5 is geen -10 :)
Hij is gewoon vergeten de punten van @Matjes mee te nemen, ook bij Janelle Monáe. Hierbij de correcte lijst:

Aphex Twin - 95
Arctic Monkeys - 80
Beck - 79
Bon Iver - 112
Eefje de Visser - 65
Gorillaz - 101
Iggy Pop - 75
Jack White - 125
Janelle Monáe - 126
Justice - 118
LCD Soundsystem - 135