Live is Live 2026

Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van eventim Duitsland waarin de show van Maiden werd aangekondigd. Doen ze vast niet als de kaartverkoop goed gaat.
Dat wilt niets zeggen, ze willen het terrein zo vol mogelijk krijgen. De toeschouwersaantallen zal je wel horen als het event voorbij is.

Ik denk dat er hier toch onderschat wordt hoeveel volk iron maiden trekt. Die 20k die hier geopperd wordt lijkt mij een veel te bescheiden schatting.

Ik denk dat er hier toch onderschat wordt hoeveel volk iron maiden trekt. Die 20k die hier geopperd wordt lijkt mij een veel te bescheiden schatting.
Hoi....dat was ik....In mijn vriendenkring zitten er toch 5 a 6 diehard maiden fans....feit is dat ze allemaal tickets hebben voor duitsland of frankrijk... 2 ervan overwegen nog naar Antwerpen te gaan extra als ze goedkopere kaarten kunnen scoren...

Maiden staat wel praktisch om de 2 jaar in België. Niet bepaald exclusief. De vele fans hebben ze al meermaals gezien. Dit optreden is ook geen nieuwe tournee, maar dezelfde als op Graspop. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maiden staat wel praktisch om de 2 jaar in België. Niet bepaald exclusief. De vele fans hebben ze al meermaals gezien. Dit optreden is ook geen nieuwe tournee, maar dezelfde als op Graspop. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen.
en dan het feit dat een ticketje nog een stuk duurder is dan een Graspop dagticket terwijl je er een stuk minder voor in de plaats krijgt maakt het ook niet bepaald aantrekkelijk.

Alle gekheid op een stokje. Indien het weer een wedstrijd is. Dan is dat toch wel erg zielig.

Alle gekheid op een stokje. Indien het weer een wedstrijd is. Dan is dat toch wel erg zielig.
Goh, de immense toename van volk die zij plots voor ogen hebben met dat ticketbedrag en een affiche die toch wel erg gedragen wordt door de headliner, het was vooral heel voorspelbaar en kan me moeilijk voorstellen dat zij echt verwachtten dat dit voor die aantallen zou werken.
Die wedstrijdtickets voor sponsor GvA zijn toch wel gewoon ingerekend lijkt me, om de groei te bevorderen voor toch weer een ander concept met ander doelpubliek.

• Leuk
Goh, de immense toename van volk die zij plots voor ogen hebben met dat ticketbedrag en een affiche die toch wel erg gedragen wordt door de headliner, het was vooral heel voorspelbaar en kan me moeilijk voorstellen dat zij echt verwachtten dat dit voor die aantallen zou werken.
Die wedstrijdtickets voor sponsor GvA zijn toch wel gewoon ingerekend lijkt me, om de groei te bevorderen voor toch weer een ander concept met ander doelpubliek.
Ik begrijp het weggeven van gratis tickets wel, mensen op de weide consumeren en een gevulde weide komt beter over dan als het leeg lijkt. En sponsors krijgen altijd wel wat gratis tickets om weg te geven, stubru en de morgen enzo hebben ook altijd wedtrijden voor werchter. Maar bij dit festival lijkt het wat buitenproportioneel. De vraag is natuurlijk hoe rendabel het festival is op deze manier is.

Ik begrijp het weggeven van gratis tickets wel, mensen op de weide consumeren en een gevulde weide komt beter over dan als het leeg lijkt. En sponsors krijgen altijd wel wat gratis tickets om weg te geven, stubru en de morgen enzo hebben ook altijd wedtrijden voor werchter. Maar bij dit festival lijkt het wat buitenproportioneel. De vraag is natuurlijk hoe rendabel het festival is op deze manier is.
Er is een verschil tussen enkele tickets als onderdeel van het sponsorpakket en geven om het terrein wat te vullen, wat bij de vorige Live is Live toch wel het geval was. Je moest al echt je best doen om niet aan gratis tickets te geraken. En ieder uur meedoen natuurlijk.

• Leuk
Er is een verschil tussen enkele tickets als onderdeel van het sponsorpakket en geven om het terrein wat te vullen, wat bij de vorige Live is Live toch wel het geval was. Je moest al echt je best doen om niet aan gratis tickets te geraken. En ieder uur meedoen natuurlijk.
Toch is het me vorige keer niet gelukt 😔
Hopelijk zijn de goden me dit jaar gunstiger gezint.

Echt bizar dat ze dan dit jaar toch nog deze stuiptrekking doen. Let it rest.
Ik snap wel dat ze het nog een keertje willen proberen. Objectief gezien zijn dit de 3 grootste headliners die ze al hebben weten te strikken.

Maar als het niet lukt met acts die meermaals Sportpaleis weten te vullen, dan kan je er inderdaad beter mee stoppen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jimmywe
Inderdaad, op zich geen keine namen. Alledrie namen die recent een of meerdere Sportpaleisen hebben gevuld en headliner waren op een Werchter dag festival of Graspop. Maar dat is mogelijk ook al een extra probleem, alledrie hebben laatste jaren jaarlijks ergens in België gestaan. Dan is 135 voor een ticket nogal duur

• Leuk

Users who are viewing this thread

• b_giel
  • Zzz