Best Kept Secret 2026

Ik zat vanochtend lekker Madra Salach te luisteren, een van de acts waarvan ik hoop (en ergens ook wel een beetje verwacht; hoewel ze dat weekend al wel op een festival in Ierland staan, maar daar staat NewDad ook) dat die nog gaan komen. Spotify vond vervolgens dat Shaking Hands wel in die algoritmische lijn lag en damn, die hebben 10 dagen geleden een sterke plaat uitgebracht zeg! Ook zeer welkom!
Heb ik beide ook al meerdere keren geluisterd. Fijne EP en fijn album! Zie ik beide ook graag komen.

(Off topic: via Shaking Hand heb ik de band The American Analog Set ontdekt, een dikke aanrader als Shaking hand je bevalt. Ze waren vooral actief van eind jaren 90/begin 2000's, totaal niet relevant voor BKS.)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Mijn wensenlijstje 💁‍♂️:

• Kim Gordon
  • Crack cloud
  • Deadletter
  • Ditz
  • Die Spitz
  • Protomartyr
  • Pol
  • Slomosa
  • Knives
  • Stay Idle

BKS22, 23 en 24 bezocht maar 2025 overgeslagen. Ondanks een line-up die nu al zeer goed is wacht ik dit jaar toch nog even op een kleine overtuiging in de volgende drop!
Ik ben benieuwd wanneer...
Kim Gordon staat in april op Rewire in Den Haag.. Delen meestal geen (internationale) namen

Ik zat vanochtend lekker Madra Salach te luisteren, een van de acts waarvan ik hoop (en ergens ook wel een beetje verwacht; hoewel ze dat weekend al wel op een festival in Ierland staan, maar daar staat NewDad ook) dat die nog gaan komen. Spotify vond vervolgens dat Shaking Hands wel in die algoritmische lijn lag en damn, die hebben 10 dagen geleden een sterke plaat uitgebracht zeg! Ook zeer welkom!
Al een weekje erg aan het genieten van Shaking Hand hier ook, dus ga nu ook maar eens Madra Salach opzetten!

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Rosendal Garden Party in Stockholm heeft nu ook de eerste namen gelost voor de 14e. Behalve David Byrne hebben ze die dag ook Slowdive, Jose Gonzalez en Sienna Spiro staan.

Slowdive is wel een naam die de BKS-vrijdag nog kan gebruiken, al zouden ze dan wel heel snel weer terugkeren.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Rosendal Garden Party in Stockholm heeft nu ook de eerste namen gelost voor de 14e. Behalve David Byrne hebben ze die dag ook Slowdive, Jose Gonzalez en Sienna Spiro staan.

Slowdive is wel een naam die de BKS-vrijdag nog kan gebruiken, al zouden ze dan wel heel snel weer terugkeren.
Slowdive staat de vrijdag al in Porto

Sluit ik me volledig bij aan. Wat een debuut zeg en fijn dat er nog eens wat anders uit Engeland komt dan saaie post-punk of Britpop.

Oeh, hier ken ik maar weinig van. Zal Madra Salach eens checken naar aanleiding van de lovende woorden hierboven, zie dat ze op zaterdag, de dag dat ik ga, staan.

Radio Free Alice (ook op zaterdag) vind ik wel een heerlijk Australisch indiebandje (zijn ook voorprogramma van Geese in februari)

De Sudan Archives gebeden van @yeaghi zijn ook gehoord!

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: yeaghi
From A to Z: Anna von Hausswolff, Another Country $$$$, C'est Qui?, De La Soul, Dressed Like Boys, Elmer, Etta Marcus, Femi Kuti & The Positive Force, Good Flying Birds, Hiqpy, Kumo 99, Lime Garden, Madra Salach, Naïka, Pacifica, Radio Free Alice, Servo, Sudan Archives, supermodel*, Swordes
Ken het meeste niet maar vind De La Soul een superleuke toevoeging op de vrijdag dat ik toevallig toch al ga 👍

E: Niet bekend met het werk van Anna von Hausswolff maar veel mensen hier zijn fan dus dat klinkt ook als een niet te zuinige boeking.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76

Users who are viewing this thread