Actualiteit

Ook protesten in Zuid-limburg geweest. Meestal lopen we hier nog wat achter.

Ook een groot verschil lijkt mij dat de NL regering (plus overige westerse regeringen) destijds achter Israël stonden en er protesten waren vooral om dat standpunt te veranderen. Nu staat de NL regering al redelijk achter de standpunten van de demonstranten, maar zijn er protesten om de druk op het bewind op te voeren.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Dr. Hannibal
#nietdespeld

Yesilgöz: Afsplitsing PVV biedt mogelijkheden minderheidskabinet
VVD-leider Dilan Yesilgöz ziet mogelijkheden voor een minderheidskabinet bij de afgesplitste PVV'ers onder leiding van Gidi Markuszower. "Als zij zien dat het Nederland vooruit helpt, willen ze het misschien ook wel steunen."

Ongelooflijk die vrouw 🫠

Aardige bommetje vandaag bij de PVV.
Eigenlijk alle eisen die de vertrekkende "leden" hebben zijn toch niet meer dan normaal om door te voeren als partij? Snap niet dat die Wilders zo vast blijft houden aan zijn ondemocratische manier van een partij leiden.
Ik denk omdat hij gewoon niet kan samenwerken. En dat geldt voor meer PVV'ers. Ik denk daarom dat de boel nog harder ontspoort als hij er een democratische ledenpartij van maakt, en ik denk dat Wilders dat snapt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en AngieH
#nietdespeld

Yesilgöz: Afsplitsing PVV biedt mogelijkheden minderheidskabinet
VVD-leider Dilan Yesilgöz ziet mogelijkheden voor een minderheidskabinet bij de afgesplitste PVV'ers onder leiding van Gidi Markuszower. "Als zij zien dat het Nederland vooruit helpt, willen ze het misschien ook wel steunen."

Ongelooflijk die vrouw 🫠
Ongelooflijk dekt wel heel erg de lading.. Markuszower als een kans zien.. Plus, ze hebben zo'n grandioos idee opgetuigd dat zelfs 7 stemmen van die dubieuze club geen meerderheid oplevert.

Goed, het blijven waardeloze parlementariërs, maar een knauw voor de PVV is zelden slecht nieuws.

Ongelooflijk dekt wel heel erg de lading.. Markuszower als een kans zien.. Plus, ze hebben zo'n grandioos idee opgetuigd dat zelfs 7 stemmen van die dubieuze club geen meerderheid oplevert.

Goed, het blijven waardeloze parlementariërs, maar een knauw voor de PVV is zelden slecht nieuws.
I know. Hoe ver heen ben je dan? Die Markuszower moest bij de vorige coalitievorming afhaken als beoogd minister omdat hij niet door de AIVD-screening kwam... maar alles beter dan Jesse Klaver, I guess?

Verder inderdaad prima dat ze uit elkaar vallen.

I know. Hoe ver heen ben je dan? Die Markuszower moest bij de vorige coalitievorming afhaken als beoogd minister omdat hij niet door de AIVD-screening kwam... maar alles beter dan Jesse Klaver, I guess?

Ja, want links heeft alles kapot gemaakt, ondanks dat het al eeuwen niet aan de knoppen heeft gezeten.

• Leuk

Prima dat ze uit elkaar vallen inderdaad, maar de verloren zetels in de peilingen gaan vooralsnog naar zo mogelijk nóg grotere engerds...

Prima dat ze uit elkaar vallen inderdaad, maar de verloren zetels in de peilingen gaan vooralsnog naar zo mogelijk nóg grotere engerds...
Bedoel je Forum? (Want zo ja, hoe kán dit? Respectfully, ik ben zelf een vrouw, maar die partijleidster heeft echt het charisma van een blok beton toch? Wat is dan ineens de aantrekkingskracht, nadat ze onder Baudet eigenlijk zo'n beetje waren gedecimeerd? Is het dan toch een TikTok succesverhaal dat zich in een universum parallel aan het mijne afspeelt?)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Bedoel je Forum? (Want zo ja, hoe kán dit? Respectfully, ik ben zelf een vrouw, maar die partijleidster heeft echt het charisma van een blok beton toch? Wat is dan ineens de aantrekkingskracht, nadat ze onder Baudet eigenlijk zo'n beetje waren gedecimeerd? Is het dan toch een TikTok succesverhaal dat zich in een universum parallel aan het mijne afspeelt?)
Ik heb werkelijk waar geen idee... Maar ja, Forum inderdaad.

Ik vraag me soms af wat ik enger/erger vindt, fvd/pvv/ja21 dat fluctuerend populistisch stemmen ronselt, of de VVD die niet heel veel anders (meer) voorstaat en ondanks wat er ook gebeurt, stabiel blijft.

• 100
Waarderingen: AngieH
Ik vraag me soms af wat ik enger/erger vindt, fvd/pvv/ja21 dat fluctuerend populistisch stemmen ronselt, of de VVD die niet heel veel anders (meer) voorstaat en ondanks wat er ook gebeurt, stabiel blijft.
Puur naar het partij programma kijkende en standpunten vind ik dat er echt een enorm verschil zit tussen de VVD en die andere drie. Denk dat de VVD door het partij programma ook gewoon veel kiezers blijft trekken.

Nu volg ik het programma Wakker in Paraguay van de VPRO en ben ik toch wel echt verbaasd wat voor gekke er in dit land en deze wereld leven die door sociale media en youtube echt helemaal de weg kwijt zijn geraakt. Daar zitten toch vaak de FvD kiezers tussen.

• Leuk
Puur naar het partij programma kijkende en standpunten vind ik dat er echt een enorm verschil zit tussen de VVD en die andere drie. Denk dat de VVD door het partij programma ook gewoon veel kiezers blijft trekken.

Nu volg ik het programma Wakker in Paraguay van de VPRO en ben ik toch wel echt verbaasd wat voor gekke er in dit land en deze wereld leven die door sociale media en youtube echt helemaal de weg kwijt zijn geraakt. Daar zitten toch vaak de FvD kiezers tussen.
Ja, misschien had ik het iets meer moeten duiden. Ik vind de VVD een wolf in schaapskleren, Thierry en zijn mannen (plus Lidewij) zijn gewoon onmiskenbaar wolven.

Maar ja, je hebt wel gelijk welke invloeden zij uitoefenen op voor ons wat minder geziene kanalen..

• Leuk
Waarderingen: Davidd

De mensen die zijn vertrokken naar Paraguay zijn de gekken in dit geval denk ik? Heb het programma niet gekeken, alleen erover gehoord recentelijk (geen idee meer waar)

Ik ga dat programma zo eens opzetten, benieuwd wat deze mensen drijft en hoe het idee dat wij een criminele "roverheid" hebben zo groot is geworden in deze kringen. Kan toch niet alleen met covid te maken hebben?

Ik ga dat programma zo eens opzetten, benieuwd wat deze mensen drijft en hoe het idee dat wij een criminele "roverheid" hebben zo groot is geworden in deze kringen. Kan toch niet alleen met covid te maken hebben?
Het wantrouwen is wel vaak rond die tijd begonnen. Opzich een gezond "wantrouwen" richting overheden en macht vind geen probleem, maar deze mensen denken werkelijk dat alles nep of schadelijk of een complot is (wolken, sneeuw, 5G). En het complete wantrouwen in wetenschap, onderzoeksjournalistiek de medische wereld vind ik wel echt schokkend. Ze geloven wel in youtubers die zonder degelijke onderbouwing van alles beweren, maar geen mensen die jaren onderzoek hebben gedaan. Ik heb zelf natuurkunde gestudeerd en blijf het toch heftig vinden dat mensen soms denken dat veel van dat soort onderzoeken of theorieën nep zijn en dat ze het zelf wel beter weten.

Wel een interessant programma om te volgen wat dat soort mensen drijft en hoe ze denken.

• Leuk
De mensen die zijn vertrokken naar Paraguay zijn de gekken in dit geval denk ik? Heb het programma niet gekeken, alleen erover gehoord recentelijk (geen idee meer waar)
Ja of zoals ze zichzelf noemen "de wakkere". Ze worden gelukkig wel gewoon respectvol gevolgd in hun droom om Nederland te verlaten en naar het beloofde land Paraguay te vertrekken. Interessant kijkje in een groep mensen die ik niet zo vaak in mijn dagelijkse leven tegenkom.

Ja of zoals ze zichzelf noemen "de wakkere". Ze worden gelukkig wel gewoon respectvol gevolgd in hun droom om Nederland te verlaten en naar het beloofde land Paraguay te vertrekken. Interessant kijkje in een groep mensen die ik niet zo vaak in mijn dagelijkse leven tegenkom.
Het betreft (ook) Jeroen Pols en het broertje van Willem Engel he?

Het betreft (ook) Jeroen Pols en het broertje van Willem Engel he?
Ja zéker. Ze bouwen overigens aan een commune met gelijkgestemden die steeds liefkozend 'Oasis' wordt genoemd 😅 mocht je nieuwsgierig zijn, check projectparaguay punt nl. Let wel, de volgende disclaimer is van toepassing:

"We staan achter de resultaten die u van ons team zult krijgen, maar we hebben geen enkele invloed over de Paraguayaanse overheid. Als tussen nu en wanneer u uw residentie ontvangt, voor en tijdens uw reis, de Paraguayaanse regering de regels aanpast."

Users who are viewing this thread