Pinkpop+Werchter HURT/HEAL

Bijzondere plottwist hier. Metallica heeft 0x gepiekt maar trekt wellicht aan het langste eind

Nouja denk dat vooral veel mensen Pearl Jam eruit willen omdat het een wat voorspelbare winnaar zou zijn.
Er worden natuurlijk wel wat grapjes gemaakt, maar persoonlijk vind ik PJ al een hele tijd de meest saaie uit het rijtje. Met Metallica heb ik ook weinig, maar daar zou ik eerder nog wel eens wat nummers van opzetten.

Metallica is gewoon met voorsprong het beste van wat deze reeds geweldige top drie te bieden heeft. Laten we dat afspreken.
Een drummer die niet kan drummen, een bassist die geen bass speelt, een setlist die al jaar en dag hetzelfde is, gelukkig is de zanger iets of wat terug bij positieven... Zou nooit boven de andere rasartiesten mogen staan.

Een drummer die niet kan drummen, een bassist die geen bass speelt, een setlist die al jaar en dag hetzelfde is, gelukkig is de zanger iets of wat terug bij positieven... Zou nooit boven de andere rasartiesten mogen staan.
Setlist wordt steeds aangepast?
Bassist opmerking geldt niet voor Trujillo.
Lars is niet de sterkste drummer, fair enough, maar om drummer bij the cure te zijn heb je enkel een hartslag nodig?

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Dit topic laat toch maar mooi zien hoe subjectief de muziekbeleving is he. Pearl Jam wordt weggezet als saai en voorspelbaar terwijl die juist enorm veel variëren in de setlist en The Cure dan weer niet..
Ja, ik denk dat dit ook nooit mijn top 3 was geweest. Maar ja, helemaal gelijk dat het zo subjectief als wat is. Ik put dan uit de 2 of 3 keer dat ik Pearl Jam zag en echt niet gepakt werd (en dat ik dus verder eigenlijk nauwelijks muziek van ze luister)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Nelios
Setlist wordt steeds aangepast?
Bassist opmerking geldt niet voor Trujillo.
Lars is niet de sterkste drummer, fair enough, maar om drummer bij the cure te zijn heb je enkel een hartslag nodig?
Die setlist was in 22 overal quasi hetzelfde, heb je niet bij die andere 2.
Vind het filmpje niet meer terug over hoe hij schijnbaar zijn bas niet aanraakte bij nummers, dacht dat dat hier ergens stond.
Dan was hij misschien maar beter drummer van The Cure geworden, kon hij misschien wel volgen?
Veel voorkomende opmerkingen bij het Metallica optreden: 'Ik heb ze al beter gezien' en 'Vette lichtshow' tja.

Nadelen van de anderen, The Cure is vaak lang, te lang. En PJ zou beter soms is wat minder covers spelen.

Olivia is er allang uit, wat kan het mij nog allemaal verrekken ;)

Alledrie gezien, PJ was by far het meest spannende, beste en ontroerende optreden. Bij Metallica kon ik de tweede keer al voorspellen wat James Hetfield wanneer ging zeggen tussen de nummers door. The Cure was steengoed, maar wel lang (en wat saai)

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Joslittel
Dit topic laat toch maar mooi zien hoe subjectief de muziekbeleving is he. Pearl Jam wordt weggezet als saai en voorspelbaar terwijl die juist enorm veel variëren in de setlist en The Cure dan weer niet..
Dat doet The Cure ook hoor, niet in dezelfde aard als PJ natuurlijk, maar elke set speelt The Cure andere nummers dan de show ervoor

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread