Pinkpop+Werchter HURT/HEAL

Pearl Jam is DÉ Werchternaam van het resterende boeltje. Voor Pinkpop misschien minder aangezien ze er niet zoveel hebben gestaan (of juist wel daarom weer....)

Qua kaliber/legacy volgt of staat Metallica op gelijke hoogte. Dan FF - The Cure en Muse lijkt me. Dus ja Muse is voor mij top-5 hier (met The Cure nog niet gezien)

Niks mis met Dua Lipa, Stromae was echt goed die ene keer.
Maar Muse heeft zich al zo vaak bewezen terecht headliner te zijn en een gruwelijk strakke live-performance weg te zetten . Dan kan een 2019 editie wel eens minder zijn, maar zo hebben alle groten wel eens teleurgesteld als ze er 10x staan toch.

Mijn mening. Geen waarheid.

The Cure - 111 (+3)
Dua Lipa - 83
Foo Fighters - 75
Linkin Park - 115
Metallica - 90
Muse - 163
Pearl Jam - 168 (+4)
Queens of the Stone Age - 21 (+3)
Stromae - 17

Pearl Jam is DÉ Werchternaam van het resterende boeltje. Voor Pinkpop misschien minder aangezien ze er niet zoveel hebben gestaan (of juist wel daarom weer....)

Qua kaliber/legacy volgt of staat Metallica op gelijke hoogte. Dan FF - The Cure en Muse lijkt me. Dus ja Muse is voor mij top-5 hier (met The Cure nog niet gezien)

Niks mis met Dua Lipa, Stromae was echt goed die ene keer.
Maar Muse heeft zich al zo vaak bewezen terecht headliner te zijn en een gruwelijk strakke live-performance weg te zetten . Dan kan een 2019 editie wel eens minder zijn, maar zo hebben alle groten wel eens teleurgesteld als ze er 10x staan toch.

Mijn mening. Geen waarheid.
Als we echt naar legacy kijken, kom ik echt uit bij The Cure en Metallica. The Cure speelden al op RW op het moment dat Eddie Vedder nog met zijn boekentas naar school ging. 'F*ck Robert Palmer', uit 1981. Classic. Maar ja, niemand zal het kwalijk vinden als Pearl Jam dit wint. Topband natuurlijk.

Hoe dan ook: kudos aan Dua!

Maar ja, niemand zal het kwalijk vinden als Pearl Jam dit wint.
Nouuu.... ;)

Zou een veilige maar wel wat saaie winnaar zijn. Terecht, maar wat onvoorspelbaarheid is ook wel leuk.

Op Stromae na (goed maar niet nummer 1 goed) gun ik het eigenlijk alle acts die in het spel zitten nog wel.

Laatst bewerkt:
Nouuu.... ;)

Zou een veilige maar wel wat saaie winnaar zijn.
Man man... Pearl Jam saai... :censored:
(Ik zie intussen dat je je oorspronkelijk bericht op een betere manier bewerkt hebt ;), veel beter verwoord zo)

Soit het gaat hier over het spel:

The Cure - 108
Dua Lipa - 83
Foo Fighters - 75
Linkin Park - 115
Metallica - 90
Muse - 171 (+8)
Pearl Jam - 165 (+1)

Queens of the Stone Age - 18
Stromae - 16 (-1)

Ik vind stemmen nu echt hartstikke moeilijk, want wil niemand er per se uit of per se doen winnen. Muse verdient een plek in de top5 en QOTSA pas na Stromae eruit, maar voor de rest, kan mij het schelen :ROFLMAO:

Van dit rijtje is Muse by far het slechtse live (Dua Lipa niet mn ding, maar de reacties op haar optreden spraken boekdelen)
Al geaccepteerd dat er raar genoeg mensen zijn die die band niet meer hebben gezien de laatste jaren en nog op nostalgie naar optredens van vroeger terugkijken fzo.
Dus dan maar The Cure zoveel mogelijk punten geven.

The Cure - 108
Dua Lipa - 78 (-5)
Foo Fighters - 80 (+5)

Linkin Park - 115
Metallica - 90
Muse - 171
Pearl Jam - 165
Stromae - 16

Van dit rijtje is Muse by far het slechtse live (Dua Lipa niet mn ding, maar de reacties op haar optreden spraken boekdelen)
Al geaccepteerd dat er raar genoeg mensen zijn die die band niet meer hebben gezien de laatste jaren en nog op nostalgie naar optredens van vroeger terugkijken fzo.
Dus dan maar The Cure zoveel mogelijk punten geven.
Oke, ik bijt. Intussen heb ik Muse al 12x bezig gezien. En afgelopen zomer op Pinkpop was dit voor mij een top 5 optreden van alle keren. Ze waren fantastisch goed.

The Cure - 108
Dua Lipa - 88 (+10)
Foo Fighters - 80
Linkin Park - 115
Metallica - 90
Muse - 171
Pearl Jam - 165
Stromae - 16

Een lichte correctie:

The Cure - 112
Dua Lipa - 88