Pinkpop 2026

Met de Top 2000 die vandaag bekend is gemaakt leek het me leuk om te zien hoe de artiesten van aankomende editie het doen. Geeft meteen een mooi beeld van de populariteit.

Vrijdag 19 juni:
Twenty One Pilots: 3 nummers - Stressed Out #806, Ride #1591, Heathens #1822
Teddy Swims: 3 nummers - Lose Control #335, The Door #709, Bad Dreams #974
Zara Larsson: Geen nummers
Kingfishr: Geen nummers
Roxy Dekker: 2 nummers - Sugardaddy #507, Satisfyer #1127
The Plot in You: Geen nummers
Sleep Theory: Geen nummers
De Herfshane Band: Geen nummers
The Beaches: Geen nummers

Zaterdag 20 juni:
The Cure: 7 nummers - A Forest #21, Friday I'm in Love #657, Lullaby #666, Boys Don't Cry #671, Just Like Heaven #1152, Close to Me #1264, Lovesong #1455
Editors: 5 nummers - Papillon #315, Smokers Outside the Hospital Doors #620, Munich #1142, An End has a Start #1732, The Racing Rats #1869
Franz Ferdinand: 1 nummer - Take Me Out #547
IDLES: Geen nummers
Lauren Spencer Smith: Geen nummers
Ski Aggu: Geen nummers
Sofi Tukker: Geen nummers
Suzan & Freek: 15 nummers (geen zin om ze allemaal uit te schrijven)
Alessi Rose: Geen nummers
Giant Rooks: Geen nummers
Haevn: Geen nummers

Zondag 21 juni:
Foo Fighters: 8 nummers - The Pretender #139, Everlong #214, Learn to Fly #628, Walk #874, My Hero #1027, Times Like These #1408, Best of You #1852, All My Life #1984
Yungblud: Geen nummers
Di-Rect: 8 nummers - Soldier On #20, Through the Looking Glass #341, How My Heart Was Won #528, Times Are Changing #1025, My Blood #1143, 90s Kid #1417, All in Vain #1642, OMG It's Happening #1867
Max McNown: Geen nummers
Royal Otis: Geen nummers
Wet Leg:Geen nummers
White Lies: 2 nummers - Time to Give #594, Farewell to the Fairground #1488
Bente: 1 nummer - Kan Je Me Zien #391
Dogstar: Geen nummers
Fat Dog: Geen nummers
Het zegt iets over de populariteit onder top2000 stemmers. Dat is zo'n grote, brede vijver. Zegt niet veel over pinkpop vind ik.
Ben wel benieuwd welk festival de meeste klik heeft met de Top2000.
Concert at Sea doet t vast goed.
En Bospop dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ik ken ook echt oprecht niemand in mijn omgeving die dit wel leuk vindt. Toch hebben ze schijnbaar flinke fanbase en staan ze overal hoog op affiches.
Toen Twenty One pilots begon, heb ze voor het eerst in Paradiso gezien en in de tent op Pinkpop vond ik ze best leuk. Zeker nummers als Car Radio toen vaak gedraaid. Maar tegenwoordig zou ik het niet nog is perse live willen zien.
Het is geen top 4000 hoor!
Bij ons staat de tv de laatste twee weken van het jaar altijd eerst op Serieus Request en daarna op de top 2000. Hoort echt bij het einde van het jaar.
Hier ook! Qua muziek lig ik niet altijd meer op 1 lijn met die radiozenders, maar blijf het heerlijke tv/radio vinden aan het einde van het jaar.

Met de Top 2000 die vandaag bekend is gemaakt leek het me leuk om te zien hoe de artiesten van aankomende editie het doen. Geeft meteen een mooi beeld van de populariteit.

Vrijdag 19 juni:
Twenty One Pilots: 3 nummers - Stressed Out #806, Ride #1591, Heathens #1822
Teddy Swims: 3 nummers - Lose Control #335, The Door #709, Bad Dreams #974
Zara Larsson: Geen nummers
Kingfishr: Geen nummers
Roxy Dekker: 2 nummers - Sugardaddy #507, Satisfyer #1127
The Plot in You: Geen nummers
Sleep Theory: Geen nummers
De Herfshane Band: Geen nummers
The Beaches: Geen nummers

Zaterdag 20 juni:
The Cure: 7 nummers - A Forest #21, Friday I'm in Love #657, Lullaby #666, Boys Don't Cry #671, Just Like Heaven #1152, Close to Me #1264, Lovesong #1455
Editors: 5 nummers - Papillon #315, Smokers Outside the Hospital Doors #620, Munich #1142, An End has a Start #1732, The Racing Rats #1869
Franz Ferdinand: 1 nummer - Take Me Out #547
IDLES: Geen nummers
Lauren Spencer Smith: Geen nummers
Ski Aggu: Geen nummers
Sofi Tukker: Geen nummers
Suzan & Freek: 15 nummers (geen zin om ze allemaal uit te schrijven)
Alessi Rose: Geen nummers
Giant Rooks: Geen nummers
Haevn: Geen nummers

Zondag 21 juni:
Foo Fighters: 8 nummers - The Pretender #139, Everlong #214, Learn to Fly #628, Walk #874, My Hero #1027, Times Like These #1408, Best of You #1852, All My Life #1984
Yungblud: Geen nummers
Di-Rect: 8 nummers - Soldier On #20, Through the Looking Glass #341, How My Heart Was Won #528, Times Are Changing #1025, My Blood #1143, 90s Kid #1417, All in Vain #1642, OMG It's Happening #1867
Max McNown: Geen nummers
Royal Otis: Geen nummers
Wet Leg:Geen nummers
White Lies: 2 nummers - Time to Give #594, Farewell to the Fairground #1488
Bente: 1 nummer - Kan Je Me Zien #391
Dogstar: Geen nummers
Fat Dog: Geen nummers
Dat een S&F nu 15 keer vermeld staan, ten opzichte van 3 keer in 2024, weten we allemaal wel waar dat aan toe te schrijven is. Sympathie en medeleven, maar dat gun ik ze ook.
Of dit nu representatief is voor de Top2000 betwijfel ik ten zeerste, ben dan ook zeer benieuwd naar de lijst van 2026.

Staan er 15 nummers van Suzan & Freek in die lijst??!! Dat meen je niet, wat een trieste droevigheid. (En dan laat ik die 8 nummers van Di-rect voor het gemak maar even buiten beschouwing).
Ik vind, als Belg, die van Di-rect anders wel het meest opzienbarend gezien ik alleen over deze band heb gehoord via dit forum. Echt zo'n band waar de bekendheid resoluut aan de landgrens stopt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Bij deze de lijst van een 17-jarige jongen die voor het eerst naar een volledig weekend van Pinkpop gaat:
.
Vrijdag
Must see: Twenty one Pilots, Teddy Swims
Graag: Zara Larsson, Kingfishr
Bij gebrek aan beter: The Beaches, The Pretty Reckless, The Plot in You
Niet mijn ding: Herfshane Band, Sleep Theory, Roxy Dekker

Zaterdag
Must see: Editors, The Cure, Franz Ferdinand, Giant Rooks
Graag: IDLES
Bij gebrek aan beter: Lauren Spencer Smith, Sofi Tukker, S&F
Niet mijn ding: Alessi Rose, HAEVN, Ski Aggu

Zondag
Must see: Foo Fighters, YUNGBLUD, Royel Otis, White Lies
Graag: DI-RECT (staat nogsteeds wel te hoog op het affiche.)
Bij gebrek aan beter: Dogstar, Wet Leg, Max McNown
Niet mijn ding: Bente

Vanuit een ander perspectief dan de standaard hier.

Bij deze de lijst van een 17-jarige jongen die voor het eerst naar een volledig weekend van Pinkpop gaat:
.
Vrijdag
Must see: Twenty one Pilots, Teddy Swims
Graag: Zara Larsson, Kingfishr
Bij gebrek aan beter: The Beaches, The Pretty Reckless, The Plot in You
Niet mijn ding: Herfshane Band, Sleep Theory, Roxy Dekker

Zaterdag
Must see: Editors, The Cure, Franz Ferdinand, Giant Rooks
Graag: IDLES
Bij gebrek aan beter: Lauren Spencer Smith, Sofi Tukker, S&F
Niet mijn ding: Alessi Rose, HAEVN, Ski Aggu

Zondag
Must see: Foo Fighters, YUNGBLUD, Royel Otis, White Lies
Graag: DI-RECT (staat nogsteeds wel te hoog op het affiche.)
Bij gebrek aan beter: Dogstar, Wet Leg, Max McNown
Niet mijn ding: Bente

Vanuit een ander perspectief dan de standaard hier.
Leuk en wat is je top 3 of 5 van dit weekend als ik mag vragen?

Dan maken we er een top 5 van.

1. Twenty one Pilots
2. Foo Fighters
3. Franz Ferdinand
4. The Cure
5. White Lies

GIant Rooks mag ook wel benoemd worden, alleen ken ik daar nog te weinig nummers van.
Ik vind het leuk dat veel mensen hier wel interesse in Giant Rooks hebben. Ik luister al langer naar ze, maar niemand in mijn omgeving kent het.

Wel jammer dat echt niemand hier Sofi Tukker leuk vindt. Het is eigenlijk helemaal niet mijn genre, maar op een of andere manier vind ik ze erg vermakelijk en gaat de volumeknop hier altijd flink open bij een nummer van ST. Erg leuk dat ze op PP staan wat mij betreft!

Vrijetijdsorganisaties met sterkste reputatie onder Limburgse bevolking in 2025 (+ positie in 2024)
1(1) Carnaval
2(2) Pinkpop
3(3) GaiaZOO
4(4) Rowwen Hèze
5(5) Toverland

hele artikel en top 50 :

Ik vind, als Belg, die van Di-rect anders wel het meest opzienbarend gezien ik alleen over deze band heb gehoord via dit forum. Echt zo'n band waar de bekendheid resoluut aan de landgrens stopt.
Dat geldt omgekeerd ook voor Belgische bands. Bazart bijvoorbeeld 🙂

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Toont aan dat wat veel mensen graag horen niet overeenstemt met de voorkeuren van de enkelen op dit forum 🤷‍♂️
Tja, ik weet dat mensen dit luisteren en waarderen en dat is helemaal prima. Maar het feit dat mensen deze nummers om dit soort redenen zo’n lijst instemmen: 😔

Stonden vorig jaar nog op Pinkpop een prima show te geven joh 😂
Ik heb niks gezegd over de kwaliteit (joh). Het ging om de bekendheid. Ben zelf ook even gaan kijken in de tent. Praktisch alleen de aanwezige Belgen waren in staat om hun liedjes mee te zingen. En ik vond het persoonlijk van armoedige kwaliteit, dan zie ik nog liever het bij Belgen onbekende Direct.

Ik heb niks gezegd over de kwaliteit (joh). Het ging om de bekendheid. Ben zelf ook even gaan kijken in de tent. Praktisch alleen de aanwezige Belgen waren in staat om hun liedjes mee te zingen. En ik vond het persoonlijk van armoedige kwaliteit, dan zie ik nog liever het bij Belgen onbekende Direct.
Toch knap dat je dat hebt kunnen zien, respect dat je zelfs bent gaan kijken. Zonder gekheid, Bazart is hier trouwens wel gewoon groter dan DI-RECT in België. En dat geldt voor veel Vlaamse acts hier hoor. Kensington trekt in België ook twee man een een paardenkop.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Ben zelf niet gaan kijken maar in België zijn ze echt wel 'hot'. En vorig jaar hebben ze echt last minute Sigrid vervangen dus hebben ook niet echt kunnen voorbereiden. Bazart heeft ook Pommelien Thijs mee zo populair gemaakt in België!

Ben zelf niet gaan kijken maar in België zijn ze echt wel 'hot'. En vorig jaar hebben ze echt last minute Sigrid vervangen dus hebben ook niet echt kunnen voorbereiden. Bazart heeft ook Pommelien Thijs mee zo populair gemaakt in België!
Ik geloof het allemaal graag. Maar in Nederland is Bazart net zo onbekend als Direct in België. Over het geheel zijn Nederlandse artiesten overigens veel vaker bekend in België dan omgekeerd. Zet Studio Brussel aan, dan struikel je ook over de Nederlandse nummers. Op de Nederlandse radio houdt het (gechargeerd) wel op na Stromae, Geike Arnaert en Clouseau 😉
Wat overigens niet wil zeggen dat er slechte muziek gemaakt wordt in België.

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal

Users who are viewing this thread