Graspop Metal Meeting 2026

Within Temptation en Limp Bizkit 75 min en The Offspring 90min zou ik gokken

Hebben inderdaad meer dan genoeg materiaal om 90min te vullen maar kan zijn dat ze maar 75min willen spelen anders hadden ze op RaR ook wel meer speeltijd gekregen lijkt me

Waren hun shows in de zaaltour laatst ook niet vrij kort?

Edit: in Sportpaleis speelden ze ook maar 14 nummers dus lijkt mij dat die band gewoon niet 90min wilt spelen
Ja, en dan Megadeth een uur? Geeft verhoudingen aardig weer denk ik.

Sportpaleis was idd een korte setlist, en ook daar twee keer Break Stuff. Vind het maar apart hoor, zelfs bij een eigen headline show. Hebben ze toch niet nodig, sluit er gewoon mee af en je gaat er met een knal uit. Maar goed, ik sla donderdag toch over dus al spelen ze het 14 keer…

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Als ik de timetable van RaR zie verbaast het me vooral dat ze zoveel clashes kunnen veroorzaken. Er staan per dag wel 15 bands die ik zou willen zien, maar ik zou er echt maar 6 kunnen bezoeken. Wat dat betreft is Graspop toch echt beter

Daarnaast sluiten de 'kleinere' headliners de dagen, ook wel een opmerkelijke trend die we vorig jaar al zagen op Graspop en ik denk dat het in 2026 ook weer zal gebeuren. Sabaton en BMTH zullen vast als laatste spelen, maar ik zie Twisted Sister en Limp Bizkit de vrijdag en donderdag wel afsluiten hoor

these are all bands that I'd like to see at #GMM26. really hoping the timetable will support me in this mission!

Thursday
Ankor, Magnolia Park, The Funeral Portrait, Bloodywood, President, Thrown, Tom Morello, Megadeth, Limp Bizkit, A Day To Remember

Friday
Thornhill, We Came As Romans, Mammoth, Trivium, Breaking Benjamin, Bush, Sex Pistols & Frank Carter, Volbeat

Saturday
Loathe, Catch Your Breath, Lacuna Coil, Three Days Grace, Babymetal, Bad Omens, Hollywood Undead, Ice Nine Kills, Architects, Bring Me The Horizon

Sunday
TX2, Future Palace, Periphery, Bury Tomorrow, The Plot In You, Foreigner, Alice Cooper, Def Leppard, Electric Callboy

Planning to see 37 bands means that I'm looking forward to a really good GMM edition! :)

Als ik de timetable van RaR zie verbaast het me vooral dat ze zoveel clashes kunnen veroorzaken. Er staan per dag wel 15 bands die ik zou willen zien, maar ik zou er echt maar 6 kunnen bezoeken. Wat dat betreft is Graspop toch echt beter

Daarnaast sluiten de 'kleinere' headliners de dagen, ook wel een opmerkelijke trend die we vorig jaar al zagen op Graspop en ik denk dat het in 2026 ook weer zal gebeuren. Sabaton en BMTH zullen vast als laatste spelen, maar ik zie Twisted Sister en Limp Bizkit de vrijdag en donderdag wel afsluiten hoor
Limp Bizkit als afsluiter zou Within Temptation onder Megadeth plaatsen. Gok toch op The Offspring, brengt genoeg energie om af te sluiten.

Het valt mij de laatste jaren al op met de headliners in de marquee ofwel is hij te klein ofwel geraakt hij maar halfvol.
Vorig jaar carcass(wel tijdens Iron maiden) nog niet halfvol erna wel nog bomvol bij hatebreed
Bij Opeth en Amenra bomvol en bij king diamond een half gevulde marquee.
Carcass is niet meteen een grote publiekstrekker helaas, ben ze begin dit jaar in de trix gaan zien. Show is wegens slechte verkoop toen ook verplaatst van de grote zaal naar de kleine boven. ( Was zelfs met brujeria als voorprogramma)

Carcass is niet meteen een grote publiekstrekker helaas, ben ze begin dit jaar in de trix gaan zien. Show is wegens slechte verkoop toen ook verplaatst van de grote zaal naar de kleine boven. ( Was zelfs met brujeria als voorprogramma)
Ik heb ze toen ook gezien daar hebben ze ook hun show op graspop aangekondigd. Had toen ook meer volk verwacht want de combinatie met brujeria was toch wel de moeite.

Sportpaleis was idd een korte setlist, en ook daar twee keer Break Stuff. Vind het maar apart hoor, zelfs bij een eigen headline show. Hebben ze toch niet nodig, sluit er gewoon mee af en je gaat er met een knal uit. Maar goed, ik sla donderdag toch over dus al spelen ze het 14 keer…
Dat krijg je als je een band laat headlinen die daadwerkelijk maar 2 fatsoenlijke albums heeft gemaakt en die al dik 25 jaar oud zijn. ''Bullshitting your way to the top'' wat mij betreft. Als er echt geen clash is geef ik het 5 minuten een kans, als het dan weer zo'n aanfluiting is als de vorige keer ga ik gewoon naar het Classic Rock Café.

• Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon en Dwarf
Dat krijg je als je een band laat headlinen die daadwerkelijk maar 2 fatsoenlijke albums heeft gemaakt en die al dik 25 jaar oud zijn. ''Bullshitting your way to the top'' wat mij betreft. Als er echt geen clash is geef ik het 5 minuten een kans, als het dan weer zo'n aanfluiting is als de vorige keer ga ik gewoon naar het Classic Rock Café.

Sorry ?

wil je toch even corrigeren, want ook van de afgelopen albums zitten er echt lekkere nummers bij hoor

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Dit gaat natuurlijk voor extreem veel oudere bands op, metallica speelt bv ook amper iets van na the Black album Live.

Dit gaat natuurlijk voor extreem veel oudere bands op, metallica speelt bv ook amper iets van na the Black album Live.
Ja precies, is inderdaad de samenvatting van de gemiddelde headliner. Neemt niet weg dat ik vind dat Limp Bizkit ondanks hun repertoire het nalaat een headline waardige show neer te zetten.

• Leuk
Waarderingen: kaiser en PreFXDesigns
Volgens mij speelt Metallica ook met regelmaat nummer van de albums na de Black Album. Uiteraard spelen ze voornamelijk ouder materiaal omdat dat meer geliefd is bij het publiek. Alleen bij een nostalgie act als Limp Bizkit komen mensen toch vooral voor nostalgie van de albums Chocolate Starfish en Significant Other. En het zal vast dat op andere albums ook bangers staan, maar als ze zelf al nummers herhalen geloven ze er zelf ook niet zo in lijkt mij.

Volgens mij speelt Metallica ook met regelmaat nummer van de albums na de Black Album. Uiteraard spelen ze voornamelijk ouder materiaal omdat dat meer geliefd is bij het publiek. Alleen bij een nostalgie act als Limp Bizkit komen mensen toch vooral voor nostalgie van de albums Chocolate Starfish en Significant Other. En het zal vast dat op andere albums ook bangers staan, maar als ze zelf al nummers herhalen geloven ze er zelf ook niet zo in lijkt mij.
Precies hetzelfde geldt toch ook voor Metallica? Ondanks dat ze ook nummers van na Black album spelen. Maiden, Scorpions, Judas Priest, Def Leppard, Volbeat (iets minder oud maar geldt hetzelfde voor) idem dito.

• 100
Waarderingen: jonasvh en kaiser
Precies hetzelfde geldt toch ook voor Metallica? Ondanks dat ze ook nummers van na Black album spelen. Maiden, Scorpions, Judas Priest, Def Leppard, Volbeat (iets minder oud maar geldt hetzelfde voor) idem dito.
Dat zou ik niet over Volbeat zeggen... ik vind het eigenlijk jammer dat ze niet meer nummers van hun eerste vier albums spelen! (persoonlijke mening).

Ik vind Metallica dan juist het verkeerde voorbeeld: setlist bestaat uit de eerste vijf albums. Is sowieso een brede basis.
Maar ook van de albums daarna worden regelmatig nummers gespeeld.

Dat zou ik niet over Volbeat zeggen... ik vind het eigenlijk jammer dat ze niet meer nummers van hun eerste vier albums spelen! (persoonlijke mening).
Dan zeggen we toch precies hetzelfde? Bands waarvoor het merendeel van het publiek komt voor de oudere nummers.

En het zal vast dat op andere albums ook bangers staan, maar als ze zelf al nummers herhalen geloven ze er zelf ook niet zo in lijkt mij.
I don't think that's the reason for playing Break Stuff on repeat, really. They could easily play other beloved songs instead - both from the aforementioned albums but also from Three Dollar Bill Y'All, Golden Cobra etc.

Alice Cooper did a similar thing a while ago, when he opened and closed his set with School's Out, even though he's got hundreds of songs waiting to be played. When I went to a Travis Scott show last year, he played the song FE!N like 5 times in a row or something? It's just an artistic decision I think, even though I'd rather have a setlist with no repeats.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Rock Am Ring heeft hun timetable al online staan, die zijn er wel heel vroeg bij.
Kunnen er mogelijk al wel wat uit afleiden voor de clashfinders

Limp Bizkit: 75min
Bad Omens: 90min
Sabaton: 100min
Volbeat: 105min
Electric Callboy: 90min, en dat als sub! (mogelijk op Graspop ook, aangezien er een band ontbreekt op de mainstage zullen meerdere bands meer speeltijd krijgen dan verwacht, dan zou 90min voor EC me niet verbazen)
The Offspring: 75min (ze zijn mainstage sub, ik verwacht wel langere speeltijd op Graspop)
Trivum: 70min (opvallend lang voor derdelaatste band op tweede stage)
Iron Maiden: 140min (niet relevant voor Graspop maar wel opvallend, dacht dat die altijd 2 uur speelden)

Limp Bizkit 75min speeltijd, al zijn die daar ook geen headliner maar Bad Omens krijg op dezelfde spot (afsluiter tweede stage) wel 90min en Sabaton op dezelfde spot zelfs 100min. Mogelijk Limp Bizkit bij ons dan ook 75min? Opzich geen slecht nieuws, heb niet echt behoefte aan een hele lange set van limp bizkit.

Ik heb geen uitgebreide analyse gemaakt van voorgaande jaren, weet niet of bands op dit festival vaak langere speeltijd krijgen als op Graspop?
1765198848724.png

tis daar wel de moeite idd..

I don't think that's the reason for playing Break Stuff on repeat, really. They could easily play other beloved songs instead - both from the aforementioned albums but also from Three Dollar Bill Y'All, Golden Cobra etc.

Alice Cooper did a similar thing a while ago, when he opened and closed his set with School's Out, even though he's got hundreds of songs waiting to be played. When I went to a Travis Scott show last year, he played the song FE!N like 5 times in a row or something? It's just an artistic decision I think, even though I'd rather have a setlist with no repeats.
Jay z and Kanye played niggas in Paris 6 or 7 times in a row in sportpaleis during the watch the throne tour

• Winning
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread